Sherlock_Holmes
Active Member
سلام دوستان..
طبق صحبتی که کردیم قرار شده برای اولین بار توی گالری یک نقد بین دو تا کار که هر دو همزمان بوده، هر دو به تاپ گالری رفته و هر دو یک موضوع بسیار نزدیک داشته بگذاریم..
من هر دو کار رو اینجا قرار دادم..
از دوستانی که سر میزنند خواهش میکنم هر نظری که دارند برای قیاس بین این دو اثر بنویسند.. فرصت خوبیه که نقدهای موشکافانه رو تمرین کنیم..
برای جلو رفتن توی مسیر 3d و بروز بودن باید به سهم خودمون حرکتهایی بکنیم تا فاصلمون با آخرین تکنیکهای روز دنیا کمتر بشه... پس توی این بحثها شرکت کنید.. هرچی به ذهنتون میرسه بیان کنید.. لازم هم نیست مثل من یک کیلومتر بنویسید! یک جمله هم کافیه اما شرکت کنید..
کار ها رو به ترتیبی که توی تاپ گالری رفتند "طرح 1" و "طرح 2" نامگذاری میکنیم..
خب هم ی ما قبل توی تاپیکها نظراتمون رو در مورد این کارها گفتیم..
من یه بار دیگه نظر خودم رو میگم و سعی میکنم اینبار دقیق تر باشه..
اول از هر دو امین میخوام که چندتا وایر دیگه از زوایای دیگه قرار بدن تا آناتومی و مدلینگ رو بشه بهتر تشریح کرد..
من نقاط قوت کار شماره 1 رو یکی در pose خوب کاراکتر میدونم که بهش حالت فعال داده.. و یکی هم در environment مناسب.. هرچند این پوشش کاراکتر برای جنگ در یک صحرا مناسب تره تا یک کوهستان اما در هر صورت محیط خوب طراحی شده..
کار شماره 1 تنها ضعفش در آناتومی هست.. مثلا عضلات سینه ی سمت راست در کشیدگی که دست داره کشیده نشده..
در مورد برجسته نبودن و کشیده نبودن عضلات این کاراکتر امین گفت که نمیخواسته کاراکتر بدن قوی داشته باشه من میخوام بپرسم چرا؟ آیا برای این بوده که به کاراکتر نمیومده و مناسب نبوده یا اینکه در کل طراحی قرار نبوده جنگجو قوی به نظر بیاد..
در مورد گردن کاراکتر شماره 1 من تنها نکته مثبت در آناتومی رو گردن دونستم اما دوستانی توی تاپیک اونرو مشکل دار و اشتباه دونستند.. من فکر میکنم چیزی که باعث میشه گردن اشتباه به نظر بیاد عدم وجود عضلات کول و بالای سینه در کاراکتر هست.. وگرنه باز به نظر من کشیدگی در گردن درست هست.. اینرو به خاطر این میگم که اگر کاراکتر رو از گردن به بالا بررسی کنید عیبی در اون نمیبینید.. یعنی من که متوجه نشدم.. اما گردن و سینه کاراکتر شماه 2 برچستگیها و پیچش اصولی داره و این آناتومی از نقاط قوت طرح شماره 2 هست.. کمر کاراکتر 1 هم یا درست نچرخیده یا باز مشکل زاویه دوربین داریم..
ژست کاراکتر 2 قبلا هم گفتم ژست ایستایی هست.. یعنی شما انتظاری از این کاراکتر نداری که لحظه ی قبل حرکتی کرده باشه در حالیکه سلاحی که در دست راسیت داره هنوز در حال حرکت شدیدی هست.. ضمنا این سلاح به نظر من توی زاویه ی خوبی نیست و نمیشه فهمید اصولا چیه! یعنی من که درک درستی ازش پیدا نکردم.. شمشیر کاراکتر ا هم به نظرم تو زاویه ی خوبی نیست و خیلی هم غلافش برای شمشیر گشاده!
.
از هر دوی صاحبان آثار هم در مورد متریال و تکسچر پوست سوال دارم که چطور روش کار کردند و چه روشی بکر گرفتند..
ممنونم و منتظر صحبتهای بقیه دوستان هستیم..
اگر موافق یا مخالف نظر من هستید بگید تا بعدش باز در مورد نور و رندر هم صحبت کنیم..
من از هر دو هنرمند هم میخوام که روی کار همدیگه نظر بدن.. (خیلی هم منتظر این اتفاقم..)
طبق صحبتی که کردیم قرار شده برای اولین بار توی گالری یک نقد بین دو تا کار که هر دو همزمان بوده، هر دو به تاپ گالری رفته و هر دو یک موضوع بسیار نزدیک داشته بگذاریم..
من هر دو کار رو اینجا قرار دادم..
از دوستانی که سر میزنند خواهش میکنم هر نظری که دارند برای قیاس بین این دو اثر بنویسند.. فرصت خوبیه که نقدهای موشکافانه رو تمرین کنیم..
برای جلو رفتن توی مسیر 3d و بروز بودن باید به سهم خودمون حرکتهایی بکنیم تا فاصلمون با آخرین تکنیکهای روز دنیا کمتر بشه... پس توی این بحثها شرکت کنید.. هرچی به ذهنتون میرسه بیان کنید.. لازم هم نیست مثل من یک کیلومتر بنویسید! یک جمله هم کافیه اما شرکت کنید..
کار ها رو به ترتیبی که توی تاپ گالری رفتند "طرح 1" و "طرح 2" نامگذاری میکنیم..
طرح شماره 1
امین قائدی
(end_of_cg)
لینک رندر اصلی
لینک وایر
لینک تاپیک
============================================
طرح شماره 2
امین صادقوند
(امین تری دی)
لینک رندر اصلی
لینک وایر
لینک تاپیک
امین قائدی
(end_of_cg)
لینک رندر اصلی
لینک وایر
لینک تاپیک
============================================
طرح شماره 2
امین صادقوند
(امین تری دی)
لینک رندر اصلی
لینک وایر
لینک تاپیک
خب هم ی ما قبل توی تاپیکها نظراتمون رو در مورد این کارها گفتیم..
من یه بار دیگه نظر خودم رو میگم و سعی میکنم اینبار دقیق تر باشه..
اول از هر دو امین میخوام که چندتا وایر دیگه از زوایای دیگه قرار بدن تا آناتومی و مدلینگ رو بشه بهتر تشریح کرد..
من نقاط قوت کار شماره 1 رو یکی در pose خوب کاراکتر میدونم که بهش حالت فعال داده.. و یکی هم در environment مناسب.. هرچند این پوشش کاراکتر برای جنگ در یک صحرا مناسب تره تا یک کوهستان اما در هر صورت محیط خوب طراحی شده..
کار شماره 1 تنها ضعفش در آناتومی هست.. مثلا عضلات سینه ی سمت راست در کشیدگی که دست داره کشیده نشده..
در مورد برجسته نبودن و کشیده نبودن عضلات این کاراکتر امین گفت که نمیخواسته کاراکتر بدن قوی داشته باشه من میخوام بپرسم چرا؟ آیا برای این بوده که به کاراکتر نمیومده و مناسب نبوده یا اینکه در کل طراحی قرار نبوده جنگجو قوی به نظر بیاد..
در مورد گردن کاراکتر شماره 1 من تنها نکته مثبت در آناتومی رو گردن دونستم اما دوستانی توی تاپیک اونرو مشکل دار و اشتباه دونستند.. من فکر میکنم چیزی که باعث میشه گردن اشتباه به نظر بیاد عدم وجود عضلات کول و بالای سینه در کاراکتر هست.. وگرنه باز به نظر من کشیدگی در گردن درست هست.. اینرو به خاطر این میگم که اگر کاراکتر رو از گردن به بالا بررسی کنید عیبی در اون نمیبینید.. یعنی من که متوجه نشدم.. اما گردن و سینه کاراکتر شماه 2 برچستگیها و پیچش اصولی داره و این آناتومی از نقاط قوت طرح شماره 2 هست.. کمر کاراکتر 1 هم یا درست نچرخیده یا باز مشکل زاویه دوربین داریم..
ژست کاراکتر 2 قبلا هم گفتم ژست ایستایی هست.. یعنی شما انتظاری از این کاراکتر نداری که لحظه ی قبل حرکتی کرده باشه در حالیکه سلاحی که در دست راسیت داره هنوز در حال حرکت شدیدی هست.. ضمنا این سلاح به نظر من توی زاویه ی خوبی نیست و نمیشه فهمید اصولا چیه! یعنی من که درک درستی ازش پیدا نکردم.. شمشیر کاراکتر ا هم به نظرم تو زاویه ی خوبی نیست و خیلی هم غلافش برای شمشیر گشاده!
.
از هر دوی صاحبان آثار هم در مورد متریال و تکسچر پوست سوال دارم که چطور روش کار کردند و چه روشی بکر گرفتند..
ممنونم و منتظر صحبتهای بقیه دوستان هستیم..
اگر موافق یا مخالف نظر من هستید بگید تا بعدش باز در مورد نور و رندر هم صحبت کنیم..
من از هر دو هنرمند هم میخوام که روی کار همدیگه نظر بدن.. (خیلی هم منتظر این اتفاقم..)
آخرین ویرایش: