مقایسه دو برند لنوو و ایسر؛ کدام برند ارزش خرید بیشتری دارد؟

Motorola01

New Member
برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال خرید یک لپ تاپ جدید هستند، دو برند لنوو و ایسر از اولین نام‌هایی هستند که با آن‌ها روبرو می‌شوند. هر کدام از آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین برندهای موجود در بازار امروزی هستند. به‌طوری که، لنوو در طول سال‌های اخیر، فروش بیشتری نسبت به اچ پی و دل داشته است.

برای استفاده از خدمات سایت ایران سرویس در زمینه ی تعمیر لپ تاپ به بخش مرکز تعمیرات ایسر در این سایت مراجعه فرمایید.

مقایسه لپ تاپ ایسر و لنوو

همین فروش بیشتر، نشان از برنامه‌ریزی مدون آن‌ها برای آینده دارد و همچنان قصد دارند که در این رقابت، بهترین عملکرد خود را به نمایش گذارند. ما نیز قصد داریم که در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر نکات جالبی را مطرح کنیم و ببینیم که آیا برنده‌ای بین این دو برای انتخاب از بازار وجود خواهد داشت؟
مقایسه طراحی و کیفیت لپ تاپ لنوو و ایسر
در مقایسه لپ تاپ لنوو با ایسر از نظر طراحی باید گفت، لپ‌تاپ‌های لنوو به طراحی‌های ساده و زیبا شهرت دارند. همچنین برخی از لپ‌تاپ‌های لنوو، از طراحی‌های زیبا و الگوهای خاص در بدنه‌ها استفاده می‌کنند که به آن‌ها ظاهری منحصر به فرد می‌بخشد. در رابطه با کیفیت ساخت لپ‌تاپ‌های لنوو باید گفت، کیفیت ساخت لپ‌تاپ‌های لنوو به طور عمومی فوق‌العاده هستند و از جنبه‌های مختلف به معیارهای کیفیت بالا پاسخ می‌دهد.
لپ‌تاپ ایسر نیز دارای طراحی‌های متنوعی هستند. ایسر معمولاً برای ساخت لپ تاپ‌هایش به سمت طراحی‌های ساده‌تر و کاربردی‌تر می‌روند. ایسر اغلب بر روی قیمت مناسب و مشخصات فنی متوسط تمرکز دارد که این امر ممکن است در طراحی‌ها نیز مشهود باشد. کیفیت ساخت ایسر نیز بر اساس مدل‌ها متفاوت است و می‌توان آن‌ها را از لحاظ کاربردی و مناسب برای انواع نیازها ارزیابی کرد.
به طور کلی هر دو برند لنوو و ایسر در زمینه طراحی و کیفیت ساخت تلاش می‌کنند تا به تنوع و توجه به نیازهای گوناگون کاربران پاسخ دهند. انتخاب بین این دو برند ممکن است وابسته به ترجیحات شخصی و نیازهای خاص شما باشد.
مقایسه صفحه نمایش لپ تاپ لنوو و ایسر
لنوو در مدل‌های لپ‌تاپ‌های بالا رده از صفحه‌های نمایش با کیفیت استفاده می‌کند. برخی از مدل‌های این شرکت با صفحات نمایش با رزولوشن بالا و رنگ‌های دقیق شناخته می‌شوند. برخی از لپ‌تاپ‌های لنوو با قابلیت‌های ویژه مانند HDR10 یا رزولوشن 4K عرضه می‌شوند که تجربه تماشای تصاویر و ویدئوها را بهبود می‌بخشند.
ایسر نیز انواع صفحه‌های نمایش با کیفیت متنوعی را در مدل‌های خود استفاده می‌کند. از رزولوشن‌های Full HD تا 4K، صفحه‌های متناسب با نیازهای مختلف موجود هستند.تعدادی از مدل‌های ایسر همچنین از فناوری‌هایی مانند IPS (In-Plane Switching) برای زاویه دید گسترده‌تر و رنگ‌های دقیق‌تر استفاده می‌کنند.
در نهایت، بهترین کیفیت صفحه نمایش به مدل‌های خاص هر شرکت و نیازهای شما بستگی دارد. برای مقایسه دقیق‌تر، می‌توانید مدل‌های خاص دو شرکت را مورد مقایسه قرار داده و تحقیقات خود را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: اقدامات لازم برای رفع کندی لپ تاپ لنوو از سایت ایران سرویس.

مقایسه پردازنده لپ تاپ لنوو و ایسر
سطح عملکرد پردازنده به کار برده شده در لپ‌تاپ‌های هر دو این برندها مشابه است. با این حال، اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ با عملکرد بالا هستید، باید با ایسر همراه شوید. لپ‌تاپ‌های ایسر پیکربندی‌های سطح مشابه با لنوو را با قیمت بهتری نسبت ارائه می‌دهند.
یکی از بهترین نمونه‌های لپ‌تاپ‌های ایسر، Acer Nitro 5 است. این لپ تاپ همراه با نسل دوازدهم اینتل Core i7-12700H و NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti یکی از بهترین گزینه‌های گیمینگ است و می‌تواند اکثر بازی‌های امروزی را بدون مشکل اجرا کند.
در آن طرف Lenovo Legion 5 است که از پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7-12700H پشتیبانی می‌کند. این لپ تاپ با بهره‌مندی از صفحه نمایش 16 اینچی 165 هرتزی 300 نیتی به شما امکان لذت بردن از بازی، فیلم و غیره را می‌دهد. با این حال، با توجه به تفاوت قیمت بین این دو لپ تاپ، می‌توانم بگویم ایسر نیترو 5 گزینه بهتر و اقتصادی‌تری است. اما اگر محدودیت بودجه ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم Lenovo Legion 5 را انتخاب کنید.
عمر باتری
عمر باتری یکی از فاکتورهای مهم در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر است زیرا لپ تاپ‌ها به عنوان یک ابزار قابل حمل طراحی می‌شوند تا کاربر در موقعیت‌های مختلف بتواند از آن استفاده کند. در مقایسه این دو برند باید گفت که برند ایسر در زمینه عمر باتری عملکرد بهتری دارد. البته که نوع کاربری لپ تاپ در تعیین عمر باتری مناسب نقش بسیار مهمی دارد اما به طور کلی ایسر در این زمینه عملکرد و شرایط بهتری دارد.
قیمت
در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر باید به این موضوع اشاره کرد که ایسر از لحاظ تنوع و قیمت از عملکرد بهتری برخوردار است. البته در بین محصولات لنوو می‌توان مدل‌هایی را پیدا کرد که قیمت مناسبی دارند اما به صورت کل محصولات ایسر از بازه قیمتی مناسب‌تری برخوردار هستند. البته که این ارزان بودن در مورد همه مدل‌های ایسر صادق نیست اما در مجموع لپ تاپ های ایسر از نظر قیمت در شرایط بهتری قرار دارند.
بررسی و مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر در دسته‌بندی‌های مختلف
امروزه لپ تاپ‌ها توسط برندهای مختلف در دسته‌بندی‌های متنوعی مانند گیمینگ، مهندسی و غیره طراحی و عرضه می‌شوند که کاربران بتوانند بر حسب نیاز خود یکی از محصولات این دسته‌بند‌ی‌ها را انتخاب کرده و خریداری نمایند. در ادامه مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر محصولات این برندها را در هر یک از دسته‌بندی‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم تا عملکرد آن‌ها را در هر دسته به خوبی دریابیم.
لپ تاپ‌های گیمینگ یا مخصوص بازی
یکی از دسته‌بندی‌های مهم در دنیای لپ تاپ‌ها، گیمینگ است؛ این دسته از لپ تاپ‌ها به حدی اهمیت دارند که برندهای مختلف تلاش می‌کنند محصولات قدرتمندی را در این حوزه طراحی کرده و به بازار عرضه کنند تا بتواند به خوبی نیازهای گیمرها را پاسخ دهند. این لپ تاپ‌ها معمولا مشخصات فنی بالایی داشته و کارت گرافیک و صفحه نمایش در آن‌ها اهمیت زیادی دارند. همین امر باعث شده که لپ تاپ‌های گیمینگ برای سایر کاربری‌ها نیز مناسب بوده و بتوانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند.
در زمینه لپ تاپ‌های گیمینگ، محصولات ایسر به طور کلی عملکرد بهتری دارند و ایسر برنده رقابت با لنوو است. البته که برند لنوو هم لپ تاپ‌های قدرتمندی در زمینه گیمینگ طراحی و تولید می‌کند اما در صورتی که پرچمدارهای این دسته از هر دو برند را با یکدیگر مقایسه کنیم، کفه ترازو به سمت برند ایسر سنگینی می‌کند. برای درک بهتر مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر در زمینه گیمینگ در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی دو مدل پرچمدار این برند را مقایسه کنید.
بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو
• لپ ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6-i3
• لپ‌ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3-JB
• لپ ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 I7
• لپ ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-H
• لپ ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IAH7
• لپ ‌تاپ لنوو مدل Legion 5 15IAH7H
• لپ ‌تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro 16IAH7H
• لپ‌ تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro Ryzen 9
• لپ ‌تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro I9
بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسر
• لپ تاپ ایسر مدل Predator Helios Neo 16
• لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Predator TRITON 300 SE
• لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Aspire 7 A715
• لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Aspire 5 A515
• لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل i9 Nitro 5
• لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل i7 Nitro 5
• لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل R7 Nitro 5
برنامه‌نویسی، طراحی گرافیکی و ادیت فیلم
این بخش همان جایی که لنوو می‌تواند هنرنمایی خود را شروع کند. لپ تاپ‌هایی که برای برنامه‌نویسی کاربرد دارند، باید بتوانند تراشه قدرتمندی داشته و امکان پردازش بالایی را برای کاربران خود فراهم کنند. برای ادیت عکس و فیلم هم کارت گرافیک اهمیت بالایی پیدا کرده و حافظه رم هم باید در شرایط بسیار خوبی باشد.
این مدل لپ تاپ‌ها در بین لپ تاپ‌های میان رده قرار می‌گیرند و هر دو کمپانی انتخاب‌های جالبی برای شما دارند. به همین جهت است که اگر شاغل هستید یا اینکه دورکاری می‌کنید، احتمالا باید از بین لپ تاپ لنوو یا ایسر به سراغ محصولات لنوو بروید.
لپ تاپ کاری لنوو
جدیدترین لپ تاپ سری یوگا که با قابلیت ۲ در ۱ روانه بازار شده است، از ویژگی‌هایی برای تحت تاثیر قرار دادن شما استفاده کرده است. صفحه نمایش آن لمسی بوده همراه با قلم در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. به این ترتیب، طراحی و نقاشی با آن بسیار آسان‌تر شده است.
جالب است بدانید که استایلوس اختصاصی لنوو را هم به رایگان می‌توانید همراه با لپ تاپ دریافت کنید. این لپ تاپ قابل تبدیل بوده و می‌توانید برای تحرک بهتر با لپ تاپ در حالت چادری هم از آن استفاده کنید. حالت تبلت هم برای صفحه نمایش لمسی این لپ تاپ فراهم شده است و بدون مشکل خاصی می‌توانید استفاده از آن را شروه کنید. اکنون شما می‌توانید در فرودگاه، ساحل یا در کافه مورد علاقه خود، کار با لپ تاپ را تجربه کنید.

علاوه بر تمام این موارد، باید به نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی هم اشاره کنیم که با رزولوشن 4K ارائه می‌شود تا هیچ گاه جزئیات را از دست ندهید. به‌طور خلاصه، این ترکیب نهایی دارای سرعت، قدرت و قابلیت حمل برای افرادی است که معمولا در سفر هستند یا اینکه هر روز لپ تاپ خود را به محل کار یا دانشگاه خودشان حمل می‌کنند.
اگر هم به دنبال لپ تاپ ارزان‌تری هستی، لنوو Flex 14 را می‌توانیم به شما معرفی کنیم. این لپ تاپ لنوو همراه با پردازنده Core i5 اینتل روانه بازار شده است که نشان از سرعت و قدرت عالی خواهد داشت. حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایتی بوده و با نوع SSD می‌تواند سرعت بسیار بالایی را برای شما فراهم کند.
لپ تاپ کاری ایسر
بر اساس مهارت‌هایی که کمپانی ایسر در تولید لپ تاپ مخصوص کار دارد، ما بیشتر تحت تاثیر ایسر اسپین ۳ قرار گرفتیم. این محصول یک لپ تاپ قابل تبدیل مناسب دیگر است که با لنوو یوگا رقابت دارد. این رقابت در زمینه پردازنده، حافظه رم و غیره پا به پا بوده است و می‌توانیم با قیمت کمتر به سراغش بروید.
تنها جایی که این لپ تاپ عملکرد خوبی ندارد، کارت گرافیک و صفحه نمایش است. این صفحه نمایش تنها از پنل فول اچ دی استفاده می‌کند. اما اگر دانشجویی هستید که به دنبال یک لپ تاپ میان‌رده می‌گردید، اسپین ۳ راهی برای شما است تا بتوانید بهترین خرید ممکن را در بازار تجربه کنید. بنابراین، برنده این بخش لنوو خواهد بود و بهتر از سری یوگا چیزی در مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر پیدا نخواهید کرد.
اصلی‌ترین تفاوت لپ تاپ لنوو یا ایسر
در زمینه لپ تاپ‌های گیمینگ، ایسر با برخی از بهترین گزینه‌ها در خط تولید خود روانه بازار شده است و انتخاب‌های بهتری را برای شما فراهم می‌کند. لنوو برای آن دسته از افرادی که به دنبال لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت هستند، مناسب است.
اما لنوو با لپ تاپ‌های قابل تبدیل عالی خود، از لپ تاپ‌های تجاری ایسر پیشی گرفته است. ایسر محصولات مقرون به صرفه‌ای در بازار دارد، اما لنوو هم در دوام و پشتیبانی عملکرد عالی از خود نشان داده است و پشتیبانی بهتری از مشتریان خود دارد. این کاملا بسته به شما است که کدام یک از این فاکتورها اهمیت بالاتری برای شما دارند.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا