معرفی Massive 5 و خصوصیات آن

pixel.gif

pixel.gif



با معرفی نسخه پنجم از نرم افزار Massive ساخت توده های انسانی در نرم افزارهای رایانه ای پیشرفت چشم گیری خواهد داشت. در نمایشگاه سیگراف توانمندیهای این نسخه با معرفی یک پلاگین ویژه برای نرم افزار 3DS Max به نمایش در آمد.توسعه منطق کاراکترها در این نسخه با پیشرفت همراه بوده و بیشترین تکیه سازندگان آن در معرفی نسخه جدید در هوش مصنوعی تک تک شخصیت های ایجاد شده بود. گفته شده مسیر های سه بعدی حرکت و حمله و حتی فرار برای کاراکترها تعبیه شده است به گونه های که تا حد امکان به واقعیت نزدیک شده است. سرعت اجرای و شبیه سازی در حد RealTime افزایش یافته و در توده های بسیار بزرگ از 2 تا 4 برابر سرعت محاسبات افزایش یافته است.






در منطق برنامه در این نسخه راه کارهای جدیدی برای حمله و دفاع و فرار کاراکترها تعبیه شده است. حمله کنندگان میتوانند در صورت نیاز، مسیرهای جدیدی را برای حمله به توده انسانی مقابل خود انتخاب کنند. همچنین میتوانید نوع دفاع را برای کاراکترها به گونه ای تعیین کنید که با افزایش حملات، کاراکترها به تدریج عقب نشینی کنند. در حقیقت در Massive 5 سعی شده است که نتایج بدست آمده به واقعیت نزدیک تر باشد.نکته بسیار مهم این بود که امکان استفاده از Massive 5 در درون محیط 3DS Max برای کاربران این نرم افزار فراهم شده است.در این صورت کاربران مکس به راحتی صحنه هایی از توده های انسانی و جمعیت های ایجاد شده که شامل هزاران کاراکتر می باشد را به محیط مکس وارد کرده و همانند دیگر توابع مکس از آنها استفاده میکنند. این کار با توجه به قابلیت های ایجاد شده در مکس و امکان استفاده از دیگر خصوصیات این نرم افزار، کاربران را قادر به ساخت صحنه های بسیار پیجیده تر خواهد نمود.






پیشیبانی از موتور رندرینگ Vray , Mental Ray , Octane Render (live) و دیگر موتورهای با توجه به سادگی ساختار مدلها امکان پذیر بوده و میتوانید با توجه به ورود Massive 5 به درون محیط 3ds Max از تمامی موتورهای رندرینگ دیگر نیز برای رندرینگ کاراکترها استفاده کنید زیرا از این پس، بعد از ورود صحنه های Massive 5 به این نرم افزار، تفاوتی بین دیگر ساختارها و مدلهای مکس و Massive 5 نخواهد بود.قبل از اینکه Massive 5 اقدام به معرفی پلاگین 3ds max نماید، MassiveImporter یک پلاگین از شرکت Domingos Silva برای ورود صحنه های Massive به نرم افزار 3ds Max بود که به خوبی از عهده این کار بر می امد. اما در Massive 5 دیگر نیازی به این پلاگین ندارید و میتوانید از این نرم افزار به راحتی استفاده نمایید.تاریخ عرضه این نرم افزار تا چند ماه آینده عنوان شده است.

بر گرفته از سایت http://dfm.ir
 

جدیدترین ارسال ها

بالا