معرفی چاپ کاتالوگ دیجیتال

naghshonegarad

New Member
چاپ کاتالوگ دیجیتال ساده ترین روش های چاپ کاتالوگ است. که دارای مزایا و معایبی است، این مقاله شما را با تمامی مزایا و معایب این نوع چاپ آشنا میسازد. این نوع چاپ تنها یکی از روش های چاپ کاتالوگ میباشد که عموما به افراد با شرایطبه خصوص پیشنهاد داده میشود.
استاده تبلیغاتی از کاتالوگ
عموما از کاتالوگ برای ارائه محصولات و خدمات برندهای مختلف استفاده میشود. در حالت کلی کاتالوگ بهترین پیشنهاد به افرادی است که قصد ارائه خدماتو محصولات مشخصی را دارند. با استفاده از این اوراق اداری میتوانید تمامی ویژگی های محصولات خود را بهمخاطبانتان ارائه دهید.
چاپ کاتالوگ دیجیتال چگونه انجام میشود؟
چاپ کاتالوگ دیجیتال با استفاده از دستگاه های چاپی منحصر به فردی انجام میشود و باتوجه به مشخصات منحصر به فردی که دارد شرایط به خصوصی برای کاتالوگ ایجاد میکند. این دستگاه ها کاتالوگی با مشخصات ظاهری و چاپی مشخصی را چاپ میکنندکه دارای ویژگی های منحصر به فرد میباشد. در ادامه در رابطه با این ویژگی ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد.


صفحات داخلی کاتالوگ
همانطور که در ابتدای این مقاله به این موضوع اشاره شد چاپ کاتالوگ با استفاده از دو روش افست و دیجیتال انجام میشود. یکی از وجه اشتراک های این دو نوع چاپ تعداد صفحات داخلی است که مورد استفاده قرار میگیرد. در حالت کلی استانداردهایی در خصوص تعداد صفحات کاتالوگ وجود دارد که در دو روش چاپی دیجیتال و افست صدق میکند. در تمامی روش های چاپی مخصوص کاتالوگ باید به این استاندارد توجه داشته باشید که تعداد صفحات داخلی باید ضریبی از عدد چهار باشد.
چاپ کاتالوگ دیجیتال
چاپ کاتالوگ دیجیتال یکی از روش های چاپ کاتالوگ است که باید به عنوان ساده ترین و سریع ترین روش ها از آن یاد کنیم. چاپ این نوع کاتالوگ با استفاده از دستگاه های دیجیتال انجام میشود.
دستگاه های دیجیتال دارای تفاوت هایی است که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نوع متریال چاپی
  • مدت زمان چاپ
  • هزینه های چاپی
نحوه چاپ توسط دستگاه چاپ دیجیتال
طرح مورد نظر با استفاده از دستگاه های کامپیوتری به دستگاه دیجیتال انتقال میابد. هنگامی که طرح مورد نظر همانند دستور به دستگاه چاپی صادر شد دستگاه شروع به پردازش اطلاعات کرده و طرح بر روی کاغذ چاپ میشود.
تا به اینجای کار اصلا موضوع خارج از ذهن نیست اما در مراحل دیگر ویژگی هایی وجود دارد که باعث تفاوت های اپ دیجیتال و افست میشود. از لحاظ کیفیت چاپ افست کیفیت بالاتری نسبت به چاپ دیجیتال دارد.
البته اغلب شرکتهای تبلیغاتی نیز به این موضوع واقف هستند و عموما استفاده از چاپ دیجیتال را تنها زمانی به افراد پیشنهاد میدهند که تیراژ چاپ پایین باشد.

تعداد در چاپ دیجیتال
همانطور که در قسمت فوق به این موضوع اشاره شد چاپ کاتالوگ دیجیتال در تعداد و تیراژهای کمتر پیشنهاد داده میشود.کمترین تعداد کاتالوگ هایی که با استفاده از این روش چاپی میتوان چاپ نمود 10 عدد میباشد.
جنس صفحات داخلی
صفحات داخلی کاتالوگ باتوجه به نوع کاغذ در انواع مختلفی موجود میباشد. اگر بخواهیم به صفحات داخلی کاتالوگ از حیث جنس کاغذ آن اشاره نماییم باید دو مورد زیر را نام ببریم.

  • کاغذ گلاسه
  • کاغذ تحریر
البته اگر بخواهیم مرسوم ترین و مناسب ترین روش چاپ کاتالوگ را مورد بررسی قرار دهیم بایدبگوییم کاغذ گلاسه بهترین و مرسوم ترین نوع کاغذ کاتالوگ است. از لحاظ مقرون به صرفه بودن نیز باید بگوییم کاغذ تحریر ارزان ترین نوع کاغذ کاتالوگ است. اما عموما به جهت آسیب پذیر بودن از این نوع کاغذ استفاده نمیشود.
کاغذهای گلاسه نیز در چاپ کاتالوگ دیجیتال انواع مختلفی دارند و این طیف وسیع بازه ای بین 200 الی 350 گرم میباشد. هر برند باتوجه به نوع فعالیت خود میتواند بهترین نوع کاغذهای داخلی را انتخاب نماید.

سایز کاتالوگ در چاپ کاتالوگ دیجیتال
اگر بخواهیم به انواع سایزهای کاتالوگ اشاره نماییم باید به موارد زیر اشاره کنیم.
  • کاتالوگ A4
  • کاتالوگ A5
  • کاتالوگ خشتی
هر یک از این ابعاد دارای ویژگی های به خصوصی هستند که با آگاهی از این ویژگی ها انتخاب ابعاد و سایز کاتالوگ برایتان راحت تر خواهد شد. استفاده از کاتالوگ هایی در ابعاد a4 بهترین پیشنهادی است که میتوان به اصنافی پیشنهاد داد که محتوایی طویل دارند. استفاده از کاتالوگ های خشتی نیز یکی از بهترین پیشنهاداتی است که میتوان به اصنافی داد که سبک کاری فانتزی دارند.
چاپ کاتالوگ دیجیتال و صحافی آن
صحافی کاتالوگ یکی از مهم ترین مواردی است که در چاپ کاتالوگ دیجیتال باید به آن توجه شود. اما صحافی کاتالوگ در چاپ کاتالوگ دیجیتال موضوعی قابل توجه میباشد. اگر بخواهیم به انواع صحافی در این نوع چاپ اشاره کنیم باید از موارد زیر نام ببریم.

  • صحافی منگنه
  • صحافی چسب گرم
هر یک از موارد فوق دارای ویژگی هایی منحصر به فرد بوده که انتخاب را برای شما عزیزان ساده تر مینماید. صحافی منگنه از ساده ترین انواع صحافی است که در دو نوع منگنه تخت و لوپ موجود میباشد. از لحاظ کیفیت این دو نوع صحافی با یکدیگر تفاوتی نداشته و تنها از لحاظ ظاهری متفاوت هستند.
صحافی چسب گرم نیز یکی از بهترین انواع صحافی است که در چاپ کاتالوگ دیجیتال میتوان از آن استفاده کرد. از لجاظ کیفیت صحافی چسب گرم در رده بهترین و با کیفیت ترین صحافی ها قرار دارد.
در این مقاله سعی داشتیم شما را با چاپ کاتالوگ دیجیتال آشنا سازیم امیدواریم از این طریق توانسته باشیم اطلاعات لازم در خصوص این نوع چاپ را در اختیارتان قرار دهیم.









 

جدیدترین ارسال ها

بالا