معایب سیستم عامل لینوکس

لولایی65

New Member
معایب سیستم عامل لینوکس
1. توزیع‌های بسیار زیاد : ممکن است برای کاربران غیر حرفه‌ای انتخاب نسخه‌ی مناسب سخت باشد ولی این عیب لینوکس با عمومیتش قابل پوشش است. این بدین معنی است که شما می‌توانید در فوروم های مربوطه سوالهای خود را مطرح نمایید و جواب خود را دریافت نمایید.

2. ناپایداری : درست است که لینوکس یکی از امنترین و پایدارتین سیستم‌های عامل موجود است ولی ممکن است در طول کار کردن با آن شاهد خرابی‌ها و از کارافتادن‌های زیادی باشید. البته مقصر در بیشتر موارد نرم‌افزار است نه خود سیستم‌عامل. به عنوان مثال در نسخه‌ی اوبونتو نرم‌افزاری به نام Compiz Fusion وجود دارد که ناپایدار است. همچنین نرم‌افزار Awn. البته این نرم‌افزارها لینوکس را محیطی بسیار لذت بخش می‌کنند. به گونه‌ای که شما دوست ندارید کامپیوتر خود را خاموش کنید!

3. نصب سخت : نصب لینوکس ممکن است که سخت باشد اگر که شما سخت افزارهای استاندارد نداشته باشید(سخت‌افزارهای با دسترسی و عمومیت کمتر). ممکن است نیاز باشد تا هسته لینوکس را برای نصب دوباره کامپایل نمایید.این امر برای کاربران متوسط هم ممکن است یک کابوس باشد! ولی باید دعا کنید که این مشکل برای یک کاربر دیگری اتفاق افتاده باشد و جوابش را از جامعه لینوکس گرفته باشد زیرا در آنصورت فقط کافیست به گوگل مراجعه نمایید و جواب خود را دریافت نمایید.

4. نصب نرم‌افزار یا بروزرسانی سخت: این امر موقعی صحت دارد که شما به اینترنت دسترسی نداشته باشید. اما اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید براحتی می‌توانید نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را از سایت‌های پشتیبان دریافت نمایید.

5. عدم وجود نرم‌افزارهای حرفه‌ای با کیفیت بالا : در اینکه لینوکس دارای نرم‌افزارهای کاربردی بسیار زیاد برای استفاده عمومی است شکی نیست ! اما ممکن است حرفه‌ای ها نتوانند نرم‌افزارهای خودشان را پیدا کنند. به عنوان مثال گرچه نرم‌افزار قدرتند GIMP برای ویرایش تصاویر وجود دارد ولی ممکن است جایگزین مناسبی برای نرم‌افزار PhotoShop نباشد. همین امر برای نرم‌افزار 3D blender نیز صادق است که شاید نتواند جایگزین مناسبی برای نرم‌افزار 3DMAX یا MAYA نباشد! البته این نباید از نقایص لینوکس باشد زیرا شرکت‌های سازنده‌ای این نرم‌افزارها باید نسخه‌ی لینوکسی این نرم‌افزارها را نیز توزیع کنند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا