بی بی کد مطالعۀ شبانه

fallen

Well-Known Member
سلام دوستان.
مدتها پیش رندر یه اتاق رو توی انجمن گذاشته بودم که ایرادهای بسیاری داشت. بالاخره حوصله پیدا کردم که دستکاریش کنم و نتیجه همینی است که میبینین. بی شک عیب هایی داره که خوشحال می شوم بهم گوشزد کنین (غالب نکات فنی خوبی که تا به امروز یاد گرفتم از ایرادهای فنی و بجا بوده).
در مورد کار:
نرم افزار ها: 3ds max 2011 64Bit، Photoshop
موتور رندر: mental ray (FG+GI)
از جایی الهام گرفته نشده و صرفا یه تصویر ذهنی است.
آبجکت ها ساخته شدن. چون میخواستم تمرینی برای مدلسازی باشه، آبجکت ها رو با جزییات ساختم. اگه وقت شد رندر نزدیکشون رو حتما میذارم.
غالب متریال ها ساخته شده اند و مابقی هم بین کم تا زیاد دستکاری شده اند.
 

پیوست ها

  • dream.jpg
    dream.jpg
    275.8 کیلوبایت · بازدیدها: 69

*farshid*

کاربر VIP
:-<خسته نباشی واقعا خوب شده

متریال دیوار و کف خیلی خوب شدن

فقط یه مساله داره ... اون هم اینه که فضای معمارانه ای خلق نکردی.

بهتره بیس کارت یه ایده معماری هم داشته باشه.

موفق باشی
 
آخرین ویرایش:
همه چیز عالیه بهتر از کار قبل شده ولی باید یه کاری کنی اینکه نور اون اباژور زیاده از حالت طبیعی بیشتره اموزشها رو قراره بذاری یا نه ؟
 

fallen

Well-Known Member
:-<خسته نباشی واقعا خوب شده

متریال دیوار و کف خیلی خوب شدن

فقط یه مساله داره ... اون هم اینه که فضای معمارانه ای خلق نکردی.

بهتره بیس کارت یه ایده معماری هم داشته باشه.

موفق باشی

مرسی دوست عزیز :rose:
موافقم. فضای معمارانه کار رو بهتر می کنه. اما واقعیتش من درک معماری چندانی ندارم!
چون نه رشته ام و نه حرفه اصلی ام ارتباطی با معماری نداره.

همه چیز عالیه بهتر از کار قبل شده ولی باید یه کاری کنی اینکه نور اون اباژور زیاده از حالت طبیعی بیشتره اموزشها رو قراره بذاری یا نه ؟

مرسی داش ممد جان :rose:. مانیتور من کالیبره است و تو این حالت وضع نور آباژور خوبه (البته از نظر خودم).
در مورد آموزش هم راستش فعلا تصمیمی ندارم.
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
سلام خسته نباشی
یکم شلوغترش کن بازم آبجکت بزار
و تصویر پشت پنجره رو هم ستاره هاشو کمتر کن
آسمون کجاست اینقدر صافه اینقدر ستاره ها پیداس :)
+ اینکه مدلسازی آبجکتا تمیز شده
موفق موفق باشی
 

main

Well-Known Member
سلام خسته نباشی
یکم شلوغترش کن بازم آبجکت بزار
و تصویر پشت پنجره رو هم ستاره هاشو کمتر کن
آسمون کجاست اینقدر صافه اینقدر ستاره ها پیداس :)
+ اینکه مدلسازی آبجکتا تمیز شده
موفق موفق باشی
:rose:
 

Farrokh

Active Member
خوب
از نظر رندر و نور می شه گفت به نتایج خوبی رسیدید

اما از نظر مدل سازی
من یکم با فرم بالش مشکل دارم
حس نرمی نداره
انگار بالش گچیه

حس می کنم تکسچر ها هم پلانر هستند و آرپ نشدند (که این برای بالش و ملحفه یه ایراد بسیار بزرگه

اگر درک معمارانه ندارید می تونید از کار های مطرح معماری به عنوان رفرنس استفاده کنید (چون الان روی یک طرح غیر معمارانه و غیر جذاب زحمت کشیدید )

این همه معمار خوب تو دنیا هست که کاراشون با یه سرچ پیدا می شه
مثلا خودتون هم حس کردید که دیار خیلی لخته و یه پریز برق با سیم گذاشتید اون گوشه
ولی اگه یه طرح شیک و با حال داشته باشید به عنوان رفرنس زحماتتون رو خیلی بهتر نشون می ده

من یکم با فریم پنجره مشکل دارم
خوب نشده

متریال کاغذ دیواری در نگاه اول دیده نمی شه ولی بعد از یه مدت جالب به نظر می رسه
اگه یه مقدار کنتراست رنگی داشته باشه بهتره
مثلا تفاوت رنگ های یاسی و کرمی و سفید خیلی به نظر نمی رسن ولی کارتون رو برجسته تر می کنند

موفق باشید
 

fallen

Well-Known Member
خوب

حس می کنم تکسچر ها هم پلانر هستند و آرپ نشدند (که این برای بالش و ملحفه یه ایراد بسیار بزرگه


موفق باشید

مرسی فرخ جان برای نکات واضح و مفیدی که گفتی.:rose:
فقط من متوجه مفهوم پلانر و آرپ نشدم. ممکنه توضیح بدی؟
 

Farrokh

Active Member
planer :صفحه ای
unwrap :یه تکنیک تکسچرینگ حرفه ایه برای احجامی که سطوح غیر مسطح دارند

موفق باشید
 

fallen

Well-Known Member
نه فرخ جان، مگه بدون کانال uvw هم میشه؟!!
همشون uvw map خوردن.
اما از unwrap modifier جایی استفاده نکردم چون مدل ها تکه تکه ساخته شدند و هر کدوم مپ خودشون رو دارن.
 
آخرین ویرایش:
کار خوب و قشنگی شده
به نظر من کتاب روی تخت . پرده . تصویر پشت پنجره و دیوار ها جای کار دارن
فضای زیادی آزاد گذاشتی که با یه قاب عکس پر میشه

**نظرفنی ندارم چون مبتدی هستم**
 

kamifa1986

Well-Known Member
از خوبها
_________________

Bump كاغذ ديواري (لذت بردم)
متريال كف (جالبه)
فوكوس و فولو (خيلي بجاست)

-------------------------------------------------------------------------

از بدها
_________________

نور آباژور (زياده)
متريال پنجره (شيشه و چوب)
ستاره ها (نميدونم چرا تو ذوق ميزنن)

----------------------------------------------------------------------------

نتيجه ميگيريم نمره شما 16.23 از 20

:green:
 

Farrokh

Active Member
نه فرخ جان، مگه بدون کانال uvw هم میشه؟!!
همشون uvw map خوردن.
اما از unwrap modifier جایی استفاده نکردم چون مدل ها تکه تکه ساخته شدند و هر کدوم مپ خودشون رو دارن.

خوب دقیقن هم من منظورم unwrap modifier بود

وگرنه uvw map گذاشتن که کاری نداره

مدل ها تکه تکه ساخته شدند و هر کدوم مپ خودشون رو دارن

دلیل نمی شه
برا هر آبجکتی باید مپ جدا گونه بسازی
گیرم که هزار تا آبجکت هم باشند
 

payyyz

Member
سلام دوست عزیز.خسته نباشی
یه سری ایراد توی کارتون هست که اگه انجام بدین بهتره.اول از همه توی کار کنتراست خوبی دیده نمیشه.متریال کف و قرنیز دیوار و خود دیوار خیلی به هم نزدیکن سعی کن بین رنگاشون کنتراست رو بیشتر کنی.
2-زاویه دوربین به نظر مناسب نمیاد .شما زحمت کشیدین و مدل پرده ساختین اما به علت زاویه نا مناسب دوربین پرده به صورت یه صفحه یه نظر میاد.در مورد کف هم همین طور اگه زاویه دوربین طوری قرار بگیره که مقدار بیشتری از کف اتاق دیده بشه بهتره.بقیشم که دوستان گفتن .
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا