PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
مدير کل دفتر نظارت بر سرويسهاي فنآوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات به مصرفکنندگان سرويسهاي اينترنتي توصيه كرد كه هنگام عقد قرارداد با شرکتهاي ارايه دهنده اينترنت ابتدا از سلامت مدارک و مجوزهاي شرکت که از طرف سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي صادر شده اطلاع کامل پيدا کنند.
عليرضا اصغريان در گفتوگو با ايسنا با اشاره به سرويسهاي اينترنتي و خصوصا اينترنت پرسرعت ADSL اظهار كرد: اين مدارك و مجوزها مواردي مانند نام شرکت مطابق پروانه، شماره مجوز، نام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و شماره تلفن پشتيباني و دفتر مرکزي آنها است كه مصرفكنندگان بايد حتما قبل از امضاي قرارداد مفاد قرارداد فيمابين را به دقت مطالعه کنند و از جزئيات سرويس مانند نرخ انتقال اطلاعات، ضريب اشتراک آن آگاهي يابند.
وي با بيان اين كه در زمان حاضر توسعه سرويسهاي فنآوري اطلاعات بهعنوان يکي از مهمترين شاخصهاي توسعهيافتگي در دستور کار اکثر کشورها قرار گرفته و در حال انجام است، گفت: بدون شک ورود هر سرويس جديد در شبکه مخابراتي تا رسيدن به بلوغ کامل در تمام سطوح کاربردي اعم از مصارف خانگي، تجاري، اداري ذاتا مشکلات جديدي را نيز براي مصرفکنندگان، ارايهدهندگان و نهادهاي نظارتي ذيربط ايجاد خواهد کرد.
او تصريح كرد: بديهي است چنان چه سرويسي با اقبال عمومي مواجه شود و رشد تقاضاي آن نرخ بالايي داشته باشد، مشکلات خواسته و ناخواسته آن بيشتر خواهد شد و لزوم توسعه بيشتر عرضه و اطلاعرساني عمومي به مصرفکنندگان نهايي دو چندان احساس خواهد شد.
اصغريان تاكيد كرد: کليه مصرفکنندگان ميتوانند جهت مشاهده ليست شرکتهاي مجاز ارايهدهنده سرويس به سايت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با آدرس www.cra.ir مراجعه و در صورت تخلف و يا عدول شرکت ارايه دهنده سرويس از مفاد قرارداد شکايات خود را به شماره تلفن 124 سازمان تعزيزات حکومتي اعلام كنند.
وي خاطر نشان كرد: آگاهي مصرفکنندگان در هنگام عقد قرارداد و دقت به مفاد آن تاثير به سزايي در کاهش مشکلات بعدي براي طرفين قرارداد و نهادهاي ناظر و داور خواهد داشت.
منبع