مشکل دندونه شدن بافت

zigleri

Member
سلام
یه فایل ضمیمه کردن که در آن دو تا کرکره گذاشتم یکی فقط بافتش کرکره ای هست و دیگری تیکه تیکه کرکره را ساختم
لطفا راهنمایی فرمایید استفاده از کدام درست است
از هر دو ناراضیم وقتی که دوربین را دور میکنم یا بافت اعوجاج میشه و یا اصلا خطهای جدا کننده کرکره از بین میره
اگر هم دوربین را نزدیک بیارم اونیکه بافتش کرکره ای هست بصورت کنگره کنگره رندر میشه
همین مشکل را در نمایش آجر هم دارم
در قسمت بالای کرکره ها خواستم متریال آلوباند را بدم که بازم با این مشکل روبرو شدم در نهایت آلوباند را دستی به صورت مربع مربع در آوردم
حالت best رندر هم جواب نمیده:sad:
 

پیوست ها

  • sent22.rar
    239.7 کیلوبایت · بازدیدها: 12

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
من مشکلت رو دقیق متوجه نشدم. اما یه کم با فایلی که گذاشتی ور رفتم. نتیجه اش شد این. حالا شما هم اون رندری که برات راضی کننده نبوده رو بذار و روی تصویر بگو با چه چیزایی مشکل داری تا اگه کمکی از دستمون برمیاد بتونیم کمکتون کنیم.
 

پیوست ها

  • sent22-01.jpg
    sent22-01.jpg
    176.4 کیلوبایت · بازدیدها: 5

zigleri

Member
سلام
مال من اینجوریه
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    51.5 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • 2.jpg
    2.jpg
    118.1 کیلوبایت · بازدیدها: 4

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
. خب بفرما. اینم تستی که من ععکسش رو توی پست قبلی گذاشته بودم. ببین به دردت می خوره یا نه. کاری که کردم فقط این بود که Anti Aliasing رو فعال کردم و علاوه بر اون یه Composite Tag هم به اون کرکره که با تکسچر بود دادم و Anti Aliasing اونو بیشتر کردم از بقیه.

شاد باشی و موفق.
 

پیوست ها

  • sent222.rar
    243 کیلوبایت · بازدیدها: 2

zigleri

Member
سلام ممنون از لطفتون
دو فایل رو مقایسه کردم در GI قسمت interpolation method مال من none بود که مثل تنظیم شما کردم درست شد
ولی خوب اگه نخوام از GI استفاده کنم اینقدر رندر افتضاح میشه
 

zigleri

Member
نه اشتباه کردم
نکته اصلی اینجاست که حتما باید حالت best استفاده بشه
از Composite هم که استفاده بشه بازم بهتر میشه
 

zigleri

Member
یه سوال من دیگه مجبورم از best استفاده کنم تا anti فعال بشه. آیا راهی هست که بعضی از ابجکتها از best استفاده نکنند
مثلا میخوام ساختمان, آجرها, نرده ها صاف و تر تمیز شن ولی چندتا درخت دارم که اگه توحالت best رندر شن کلی زمان میبره.
حتی اگه راهی باشه که برگ و تنه درخت الکی رندر شن ولی سایه درخته صاف تمیز شه خیلی حال میده
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
خب دوست من من خودم به شخصه توی هیچ کاریم نمیشه از GI یا AO استفاده نکنم. حتی با وجود اینکه زمان رو توی بعضی از کارها چندین برابر هم می کنه اما به نتیجه اش می ارزه. اما می گم که مثلا توی همین تست شما زیادی نیست زمان رندر. برای خود من 2 دقیقه هم نشد زمان رندر این تست با این Anti Aliasing بالاش.
اما من بهت پیشنهاد می کنم توی کاراتون حتما از Gi و Ao و AntiAliasing استفاده کنید، حتی با پایین ترین تنظیمات هم شده چون کیفیت رندر رو خیلی بالاتر می برن و کارو حرفه ای تر می کنن. می تونید تنظیمات رو اونقدر پایین بیارید که به کیفیت لطمه نخوره و زمان هم زیاد فرقی نکنه توی رندر براتون اما باید تمرین کنید زیاد و نمونه کار ببینید تا با سیستم Gi وAo و ... کاملا آشنا بشید، اونوقت دیگه راحت می تونید باهاشون کاراتون رو اون جوری که می خواید در بیارید.

شاد باشید و موفق.
 

zigleri

Member
امین جان ممنون از راهنمایتون
چشم حتما استفاده میکنم
در مورد اون درخت که کلی حلمو گرفته در Composite تیک resive shadow را ورداشتم کلی سرعت عالی شد:neutral:
این AO هم گاهی وقتها خوب حجم رو نشون میده ولی در جاهایی تصویر رو تاریک و سیاه میکنه
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
در مورد اون درخت هایی که توی اون کارت استفاده کرده بودی آره درست، هم تعداد پولیگاناش زیاد بود و هم چون یه جسم یه تیکه نبود و پر از برگ بود زمان رندر سایه هاش خیلی زیاد می شد. یه کار دیگه هم می تونستی بکنی و اون این بود که سایه ی SKY رو از Area می بردی روی Hard. اینطوری هم زمان رندر خیلی خیلی کمتر می شد.
در مورد AO هم اصلی ترین دلیل استفاده ازش همینه که حجمه ها رو خوب نشون می ده. اما برای تاریک شدن صحنه خب یه گزینه داره به اسم Color توی Render Settnig. اون از روی مشکی ببر روی خاکستری تا صحنه ات رو زیادی تاریک نکنه.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
یه سوال من دیگه مجبورم از best استفاده کنم تا anti فعال بشه. آیا راهی هست که بعضی از ابجکتها از best استفاده نکنند
مثلا میخوام ساختمان, آجرها, نرده ها صاف و تر تمیز شن ولی چندتا درخت دارم که اگه توحالت best رندر شن کلی زمان میبره.
حتی اگه راهی باشه که برگ و تنه درخت الکی رندر شن ولی سایه درخته صاف تمیز شه خیلی حال میده

آره. Anti Aliasing فقط در حالت Best هست که فعال میشه.
خب برای هر آبجکتی که نمی خوای زیاد Anti روش محاسبه بشه یه Composite Tag بده و اونجا Anti رو روی کمترین مقدار بذار.
برای اینکه بتونی مدت زمانی که AO روی رندر تاثیر می ذاره هم کم کنی مقدار پارامترهای Maximum Ray Lenght و Accuracy رو کم کن. مقدار Samples هم هرچی کمتر باشه زمان رندر پایین تر میاد. اگه می خوای کیفیت بره بالا و زمان برات مهم نیست پارامتر اولی که گفتم رو ببر بالاتر در حد 300-400.
 

zigleri

Member
آقا امین استفاده از ao درختم رو نابود کرد سایه های برگها اینقدر تاریک و سیاه شده که درخته مثل درخت سوخته شده

لطفا کمک کنید
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا