مشکل در rigid کردن bone ها به دست

خسته نباشید دوستان.من یه مشکله کوچیکی داشتم تو حرکت دست.می خواستم bone هایی رو که درست کردم رو به خود دست link کنم.این کار رو با دو تا از اصلاح گر ها(skin and physique) انجام دادم...اما وقتی bone ها رو می چرخوندم همه ی نقاط درست نمی چرخید.این مشکل رو حل کردم...اما وقتی خیلی انگشت ها رو می چرخونم مثلا موقعی که می خوام اتگشت ها مشت شه تداخل پیدا می کنه و تکسچر هاش می ره توهم و کلا جالب نمی شه...می خوستم که راهنماییم کنید و اگه ممکنه یه چند تا فیلم آموزشی بزارید...با تشکر از تمامی دوستان !
 

amir.nemati63

کاربر VIP
به طور خلاصه و ساده میگم...
توی skin کردن، برای هر ورتکس یه وزنی رو در نظر میگیری که با این وزن تحت تاثیر bone های مرتبط میشه.
حالا اگر این وزن رو درست انتخاب نکنی ممکنه شکستگی و پیچ خوردگی و اعوجاج توی مدلت بوجود بیاد
برای اینکه مدلت تو هم نره هم میتونی توی rigging برای bone ها محدودیت حرکتی ایجاد کنی.
کشیده شدن و بهم ریختن texture هم ناشی از دفرمه شدن بیش از حد مدل هست. اگر اون قسمت تقسیم بندی نرمتری داشته باشه این مشکل رفع میشه.
موفق باشی.
 
خیلی ممنون اما توی این دستی که من ساختم چوت turbosmooth استفاده کردم خیلی زیاده vertex هام.یه مقدار گیج کننده میشه !!!
 

m3d

کاربر VIP
سلام. شما باید کلا قبل از اصلاحگر توربواسموس اسکین یا فیزیک رو اعمال کنی که با افزایش ورتکسها روبرو نشی . منظورم اینه که برا راحتی کار اسموس رو باید موقع رندر نهایی و آخر همه ی مادیفایر ها اعمال کنی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا