ali7848 عزیز سلام،
اگر قصد داری سریع به نتیجه برسی و زمان برای مدلسازی نداری، همونطور که عارف عزیز توضیح دادند میتونید از مدلهای آماده استفاده کنید که در هر صورت
داشتن این مدلهای آماده موقع انجام پروژه میتونه حسابی کار رو راه بندازه، اما اگر دوست داری توان خودت رو در مدلسازی افزایش بدی میتونی برای شروع از
آموزشهای
Viscorbel استفاده کنی. هر چند برای ساخت نمونه بالا روشهای متعددی وجود داره و هر شخصی بسته به تجربه و سلیقه خودش ممکنه
یک روش مدلسازی رو به روش دیگه ای ترجیح بده اما با احترام به نظر دوست خوبمون
mgh-max فکر میکنم NUrbs
آخرین گزینه ای باشه که بشه برای ساخت یه همچین مدلی پیشنهادش کرد. ( البته با توجه به شناخت خودم از ابزار Nurbs و آشنایی نسبی با نقاط قوت و ضعف اون این مطلب رو عرض کردم )
بعنوان مثال اگر قرار باشه از طریق منحنی های Nurbs ترسیماتی رو انجام بدیم و بعد با ابزار های پوسته ساز اون سطحی رو روی این منحنی ها ایجاد کنیم، برای رسیدن به نتیجه مطلوب و یا ایجاد تغییرات احتمالی
ممکنه حسابی دچار دردسر بشیم در حالیکه میشه خیلی راحت Profile مورد نطر رو با Spline ترسیم کرد و از طریق Loft یا Sweep و یا Surface و ... به نتیجه دلخواه رسید و ضمنا مدل بهتری از نظر توپولوژی در اختیار داشت
که در فازهای بعدی مثل اعمال تکسچر و ... میتونه کار ما رو راحت کنه.
ضمنا یک ویدیو آموزشی براتون تهیه کردم که شاید کمی تو بحث مدلسازی بتونه کمکتون کنه، البته از اونجاییکه حسابی درگیر انجام تعدادی پروژه هستم نتونستم برای تولید این ویدیو زمان زیادی رو صرف کنم اما برای اینکه
فرآیند کار رو بهتر درک کنید مدل مکس این آموزش رو هم تقدیمتون کردم تا بتونید از اون استفاده کنید.
مشاهده پیوست 107306
لینک فایل مکس:
http://www.mediafire.com/download/iiokzod7d5nopo4/HD_Decor_01.max
لینک دانلود آموزش:
http://www.mediafire.com/watch/ifemd96rgm2sl3a/HD_Decor_01.mp4
موفق باشید