مشکل در متریال dielectric

rezaoptic

Well-Known Member
سلام آقا ایم متریاله dielectric رو من به هرچی نسبت میدم موقع رندر سیاه نشون میده چه کنم درست بشه میخوام باهاش شیشه در بیارم.
موقع رندر هم این ارورر رو میده
// Error: (Mayatomr.Geometry) : planarTrimmedSurfaceShape2: object is not a nurbs surface, ignored
 
تا جایی که میدونم این متریال برای موتور منتال ری هست پس در موتور منتال ری می تونید از این متریال استفاده کنید
همچنین شما باید در render settings به تب quality برید در تب raytracing گزینه ها رو تا حد مورد نظر بالا ببرید برای مثال شما می خواید یه لیوان رو رندر بگیرید این لیوان 4 لایه داره یعنی اشعه ها باید از 4 لایه عبور کنند پس شما گزینه refractions را تا 4 بالا می برید گزینه reflections رو نیز اگر جسمی داشتید که انعکاس نور داشت باید تا اندازه مشخص بالا ببرید سپس گزینه max trace depth را باید بر روی جمع دو عدد reflections و refractions بزارید الان دیگه توی رندر نباید سیاه نشون بده
 

mostafabibin2

Well-Known Member
برادر فراموش نشه که باید آبجکت شما ضخامت داشته باشه یعنی planar نباشه. و نکته دیگه اینکه از mia استفاده کنی بهتره. البته فرقی ندارن چون تمام این ماتریال های منتالری در مجموع می شن mia، اما خوب اونجا کنترلت بسیار بیشتر هست.
 

rezaoptic

Well-Known Member
خیلی ممنون یه چند وقتی از مایا به دور بودم همه چی از یادم رفته :cry:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا