مشکل در متریال براق

elham_m_h

New Member
سلام من تازه وی ری کار میکنم.یه مشکل دارم دارم یه آشپزخانه طراحی میکنم جنس های گلاس هست یعنی هم براقیت داره هم حالت آینه ای.کلا چون حالت آینه ای داره تمامه رنگهای روشن یه کم تغییر رنگ میدن.میخواستم ببینیم چه جوری میتونم یه متریال بسازم که فقط شفافیت داشته باشه.شفافیت زیاد اما حالت آینه ای نداشته باشه.اگه میتونید کمکم کنید.ممنونم.
 

me-max

New Member
دوست عزیز جنس ورقهای هایگلاس براق در حد آینه نیست . رفلکت در حد 20 برای شبیه سازی مناسب است . در دنیای واقعی وقی شما یک رنگ را می بینید یعنی انعکاس نور از سطح آن جسم را مشاهده می کنید . در ورقهای هایگلاس و یا اصولا جسم های براق مادها ی در سطح وجود دارد که مقداری از نوری را که به آن برخورد می کند را به همان شکل اولیه برمی گرداند (در هایگلاس uv است که بوسیله پرس های گرم رو ام دی اف پرس می شود).این می شود انعکاس و هر چه نور بیشتری بدون تغییر برگردد شما رنگ کمتری از جسم را می بینید و براقیت بیشتری . در نتیجه هر چه براقیت بیشتر باشد باید رنگ کمتر باشد . یک قانون ساده فیزیک است .
 

HITMAN 47

Member
سلام من تازه وی ری کار میکنم.یه مشکل دارم دارم یه آشپزخانه طراحی میکنم جنس های گلاس هست یعنی هم براقیت داره هم حالت آینه ای.کلا چون حالت آینه ای داره تمامه رنگهای روشن یه کم تغییر رنگ میدن.میخواستم ببینیم چه جوری میتونم یه متریال بسازم که فقط شفافیت داشته باشه.شفافیت زیاد اما حالت آینه ای نداشته باشه.اگه میتونید کمکم کنید.ممنونم.

دوست عزیز شما یه عکس از چیزی که مد نظرته تو دنیای واقعی بذار من واست توضیح میدم که میزان reflect رو چقدر بدی
 

mohammad@er

Well-Known Member
دوست عزیز شما یه عکس از چیزی که مد نظرته تو دنیای واقعی بذار من واست توضیح میدم که میزان reflect رو چقدر بدی


شما میتونی تو اینترنت کلید واژه کابینت یا دکور های گلاس را جستجو کنید.
 
آخرین ویرایش:

HITMAN 47

Member
رفیق من هرچقدر هم بگردم نمیتونم چیزی که مد نظر ایشونه رو پیدا کنم.باید خودش بگه تا من پارامتر هاش رو براش توضیح بدم..اوکی؟
 

HITMAN 47

Member
من کاملا مشکل ایشونو متوجه شدم.
الهام خانوم شما این تنظیماتی که میگم رو اعملا کن مشلکت حل میشه.
Untitled.jpg

اگر متوجه نشدی ای دی منو اد کن توی یاهو مرحله به مرحله واست توضیح میدم
[email protected]
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

چند تا نکته ....

1- گزینه Fresnel reflection رو در متریالتون فعال کنید ( یا میتونید برای تولید حالتهای خاص از مپ Falloff در Reflection استفاده کنید )

2- هرگز از رنگ سفید (255و255و255) در Diffuse متریالهاتون استفاده نکنید و بهتره از مقادیر ( 245و245و245 ) به پایین استفاده کنید... توضیحش بمونه برای بعد

3- در مورد مقدار IOR متریالهای مختلف کمی تحقیق کنید اما علی الحساب برای مواردی که مد نظر شماست علی الخصوص رنگهای روشن میتونید از مقدار رنگ خاکستری ( 140و140و140 ) تا ( 190,190,190 ) در reflection

و از مقدار IOR در حدود 3 الی 6 استفاده کنی

یه مقدار استفاده کم از Refl.glossiness هم راه دوری نمیره

امیدوارم مفید بوده باشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا