مشکل در شیر شدن سیستم های کافی نت

ir4d

Member
سلام دوستان عزیز من چند تا سیستم دارم که با هم شیرشون کردم 4 تا از سیستم ها ویندوز xp و یکی از سیستم ها ویندوز 7 هستش مشکل اینجاست که از ویندوز xp میشه وارد ویندوز 7 شد اما از ویندوز 7 نمی شه وارد سیستم های کلاینت شد این ارور رو میده لطفا کمک کنید

you might not have permission to use this network resource.contact the administrtor of this server to find out if you have access permissions
logon failure:the user has not been granted the requested logon type at this computer.
 
آموزش شبکه کردن کافی نت

قبلاز هر چیز باید کامپیوترها در یک بستر ارتباطی مناسب و با رعایتاستانداردهای مربوطه با هم ارتباط برقرار نمایند. به نحوه همبندیکامپیوترها توپولوژی گویند.
همانطور که قبلا نیز اشاره شد ، توپولوژی انتخابی ما در این مقاله از نوع ستاره ای و نوع بستر آن کابل می باشد.
پسبه یکسری کانکتور و کابل مخصوص این نوع توپولوژی نیاز دارید. در اینجا فرضمی کنیم شبکه محلی ما دارای10 کامپیوتر است. در این صورت تجهیزات زیر موردنیاز است :
ـ تعداد 10 کامپیوتر که می تواند یکی از سیستم عامل های WindowsXP , Windows2000 , Windows 98 , Windows2003 رو ی آن نصب شده باشد.
ـ 20 عدد کانکتور یا سر سیم RJ-45 . به ازای هر کامپیوتر 2 عدد سرسیم نیاز است.


درصورتیکه می خواهید شبکه تان با کم ترین هزینه برپا گردد و مطمئن هستید محلکامپیوترها را زیاد تغییر نمی دهید این روش راحترین روش و مقرون به صرفهاست.
• اتصال هاب به پریز و پریز به کامپیوتر: در این روش مسیر هاب به کامپیوتر به دو قطعه تقسیم شده است.

الف ) هاب به Keystone :قسمت داخلی پریز که کابل به آن وصل می شود کیستون نام دارد. به یک سر کابل، کانکتور RJ45 با همان سیم بندی استاندارد 568B ( مانند روش قبل ) پرس وبه هاب متصل می کنیم و سر دیگر به کیستون که توسط یک پریز روی دیوار قرارمی گیرد متصل می شود. طریقه اتصال کابل به کیستون نیز طبق استاندارد 568B(که روی کیستون نیز چاپ شده است) ، صورت می گیرد.
ب ) اتصال کامپیوتر به کیستون :برای این کار کافی است یک کابل مستقیم ( مانند روش اول ) اما کوتاه و بهاندازه بین کامپیوتر و پریز دیواری ساخته شود . یک طرف آن به کارت شبکه وطرف دیگر به پریز دیواری که کیستون داخل آن قرار دارد زده می شود.
مزیتاین روش ، امکان تغییر محل کامپیوتر می باشد.چون با تعویض کابل رابط بینکامپیوتر و کیستون می توانید این کار را به راحتی و بدون هیج محدودیتیانجام دهید.
یکی از این دو روش را انتخاب و کامپیوترها را به هاب متصل نمایید.


انجام تنظیمات TCP / IP
همانطور که می دانید برای اینکه سیستم در یک شبکه بتواند با کامپیوترهای دیگر ارتباط برقرار کند باید یک عدد منحصربفرد به نام آیپی آدرس ( IP Address ) داشته باشد. برای تخصیص IP به یک کامپیوتر در شبکه 3 روش متداول وجود دارد که عبارتند از :
ـ تخصیص IP توسط DHCP
ـ تخصیص IP به روش APIPA ( Automatic Private IP Addressing )
ـ تخصیص IP بصورت دستی ( Manual )

ـ مطابق شکل 8 در صفحه Internet Protocol ( TCP / IP ) Properties در قسمت
IP Address برای هر ماشین یک IP تنظیم نمایید. در قسمت Subnet Mask تمام ماشین ها عدد 255.255.255.0 را وارد کنید.

روش اول یعنی DHCP ، در شماره 13 ماهنامه شرح داده شده است و روش دوم در شماره های بعدی حضورتان تقدیم خواهد شد. اما در این مقاله روش سوم مورد نظر ما می باشد. در ادامه می خواهیم بصورت دستی بر روی تک تک کامپیوترهای موجود در شبکه IP تنظیم نماییم.
برای تنظیم دستی مراحل زیر را انجام دهید :
ـ به کنترل پانل بروید.
ـ گزینه Network Connections را بازکنید.
ـ گزینه Local Area Connection را دوبار کلیک کنید تا پنجره
Local Area Connection Setting باز شود.
ـ از پایین این پنجره دکمه Properties را بزنید تا پنجره
Local Area Connection Properties باز شود.
ـ مطابق شکل 7 در این صفحه ضمن زدن دو تیک پایین صفحه ،
گزینه Internet Protocol را انتخاب نمایید.



دقت نمایید اعداد باید منحصربفرد باشد. پیشنهاد می شود از آیپی آدرس 192.168.0.1 شروع شود و بعنوان مثال اگر 12 کامپیوتر در شبکه دارید به آخرین کامپیوتر آیپی آدرس 192.168.0.12 را اختصاص دهید.

تنظیم نام کامپیوتر و نام Workgroup
بعد از تنظیم IP Address ها لازم است کاهاری زیر را نیز انجام دهید:
ـ انتخاب نام برای کامپیوترها ( Computer Name ) : یعنی همه کامپیوترهای موجود در شبکه باید یک نام منحصربفرد برای خو داشته باشند.
ـ انتخاب یک نام برای Workgroup : به دلیل اینکه شبکه‌ای که در این مثال به آن اشاره شده از نوع Peer to Peer یا Workgroup ای می باشد لازم است یک نام برای Workgroup‌ نیز تعیین گردد. نام Workgroup می‌تواند نام شرکت یا اداره یا مخفف آنها باشد.
برای این دو پارامتر روی تک تک کامپیوترها مراحل زیر را انجام دهید:
ـ روی My Computer راست کلیک کنید و گزینه Properties را بزنید.
ـ به قسمت Computer Name‌ بروید.
ـ در این صفحه گزینه Change را بزنید.
ـ مطابق شکل 9 در قسمت Computer Name نامی متناسب با وظیفه یا بخشی که کامپیوتر در آن قرار دارد را وارد نمایید و در قسمت Workgroup نامی که برای Workgroup تعیین نموده‌اید را وارد نمایید. توجه داشته باشید که نام Workgroup باید برای همه کامپیوترها یکی است.



همانطور که می‌دانید شبکه از نوع دامنه یا Domain نیز وجود دارد که تفاوت هایی با نوع Workgroup دارند.
برای راه اندازی شبکه از نوع دامنه باید ابتدا سیستم عاملی مانند ویندوز 2000 یا ویندوز 2003 و اکتیودایرکتوری روی یکی از سیستم‌ها نصب شود که مراحل آن در شماره‌های گذشته ماهنامه به چاپ رسیده است.


Share کردن چاپگر
یکیدیگر از مزایای شبکه به اشتراک گذاشتن یا Share کردن چاپگر در یک شبکهاست. این کار نیز شباهت بسیار زیادی به این Share کردن فایل و فولدر دارد.برای انجام این کار نیز مراحل زیر ار انجام دهید:
ـ به کنترل پانل کامپیوتری که روی آن قبلا چاپگر تعریف شده است رفته و گزینه Printers and Faxes را باز کنید.
ـ روی چاپگری که می‌خواهید دیگران از آن استفاده نمایند راست کلیک کنید و گزینه Sharing را بزنید.
ـ مطابق شکل 14 در قسمت Share this printer و جلوی باکس Share name: یک نام برای آن درنظر بگیرید.


اکنونیک شبکه کوچک از نوع Workgroup راه‌اندازی کرده‌اید که در آن چاپگر وفولدر Share شده است. در صورت لزوم می‌توانید از مزایای دیگر این شبکهاستفاده‌های لازم را ببرید.


تااینجا چاپگر برای همه Share شده است. حالا باید روی کامپیوترهای دیگر اینچاپگر تعریف شود. برای این منظور مراحل زیر را روی کامپیوترهایی کهمی‌خواهید برای این چاپگر دستور چاپ بدهند انجام دهید:
ـ به کنتر پانل بروید و گزینه Printers and Faxes را انتخاب نمایید.
ـ از پانل سمت راست گزینه Add Printer را بزنید.
ـ در پنجره Welcome to add printer دکمه Next را بزنید.
ـ در صفحه Local or Network printer گزینه دوم یعنی A Network printer … را انتخاب و Next را بزنید.
ـ در پنجره Specify a printer گزینه اول یعنی Brows for printer‌ را انتخاب سپس دکمه Next را بزنید.
ـ در پنجره بعدی و مطابق شکل 15 چاپگری که قبلا Share کرده اید می‌خواهید و دکمه Next را بزنید.



 

جدیدترین ارسال ها

بالا