مشکل در باز کردن آبجکت و صحنه ( مشکل در متریال )

سلام ..

من یه صحنه ی آماده دانلود کردم! (فایل مکس هست و تکسچرها هم کنارش هستند)

وقتی فایل مکس رو باز میکنم ، مدلها رو فقط نشون میده به صورتی که متریالها روش قرار نگرفتند! چرا متریالها رو نمیاره؟
این پیغام رو هم اولش میده که میگه با ی ورژن قبلی مکس ساخته شده:

Obsolete data format found.
The file may have been saved with a previous release.
-- Please resave file

کلا زیاد به این مشکل خوردم! مدل اماده دانلود کردم بعد موقع بازکردن میبینم متریالها اِعمال نشده! آبجکت ها رو خام نشون میده! چیکار باید بکنم؟

با تشکر..
 

rmreza

Well-Known Member
با سلام
ابتدا شما باید به قسمت متریال ها برین سپس روی دکمه قطره چکان کلیک کنید و روی آبجکت مورد نظر کلیک کنید. خب تا اینجا به شما متریال رو میده که چی هست . حالا باید برید توی مپ های متریال مورد نظر و اگه diffuse یا bump داره یا اصلا تسکچر داره توی متریال ، باید آدرس تسکچر اون متریال رو دوباره بَراش تعریف کنید ، به این صورت که وقتی روی diffuse کلیک میکنید یک صفحه براتون باز میشه که در انتهای اون صفحه آدرس عکس رو زده،روی اون کلیک کنید و جایی که تسکچر اون آبجکت موجود است رو به اون آدرس بدید حالا آّبجکت شما دارای تسکچر است.
امیدوارم که مشکلت حل بشه.
موفق باشید.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
به منوی Customize برو و Configure user paths رو انتخاب کن، از تب External files روی دکمه ی Add کلیک کن و پوشه ی تکسچر هارو بهش بده.
 
ابتدا شما باید به قسمت متریال ها برین سپس روی دکمه قطره چکان کلیک کنید و روی آبجکت مورد نظر کلیک کنید. خب تا اینجا به شما متریال رو میده که چی هست . حالا باید برید توی مپ های متریال مورد نظر و اگه diffuse یا bump داره یا اصلا تسکچر داره توی متریال ، باید آدرس تسکچر اون متریال رو دوباره بَراش تعریف کنید ، به این صورت که وقتی روی diffuse کلیک میکنید یک صفحه براتون باز میشه که در انتهای اون صفحه آدرس عکس رو زده،روی اون کلیک کنید و جایی که تسکچر اون آبجکت موجود است رو به اون آدرس بدید حالا آّبجکت شما دارای تسکچر است.

سلام.. ممنونم..
این کارو که گفتین کردم.. اما میرم تو قسمت diffuse یا bump (جایی که باید آدرس مپ بدیم) روی دکمه ای که مپ رو باهاش آدرس میدیم قاعدتا باید آدرس اون مپ نوشته شده باشه! متاسفانه آدرس نداره فقط نوشته Jpeg . اسمی از فایل تکسچر نداده که من دنبالش بگردم! از بین چند تا تکسچر هم نمیدونم کدوم عکس متعلق به فلان متریاله! چون تعداد زیاده..
چیکار باید بکنم؟ جایی توی مکس نیست که تمام مپ های ادرس داده شده، اسم فایلشو داشته باشه؟
 
به منوی Customize برو و Configure user paths رو انتخاب کن، از تب External files روی دکمه ی Add کلیک کن و پوشه ی تکسچر هارو بهش بده.

سلام.. ممنونم..
کاری که گفتین رو انجام دادم..آدرس رو اضافه کردم.. اما اتفاقی نیوفتاد..
 

rmreza

Well-Known Member
با سلام
ببینید که کجا متریال رو ریختید درایو d یا e یا هر جایی دیگه فقط لازمه برین توی اون پوشه و ببینید توی کدوم یک از اون پوشه ها تسکچر یا عکس وجود داره و لازم نیست که بدنبال اسمش هم باشید چون به محض اینکه آدرس پوشه تسکچر رو دادید و ok کردید خودش میفهمه . اگه باز هم هم مشکلتون حل نشد یک آبجکت بزارید تا از عملیش فیلم بگیرم و براتون آپ کنم
موفق باشید.
 
ببینید که کجا متریال رو ریختید درایو d یا e یا هر جایی دیگه فقط لازمه برین توی اون پوشه و ببینید توی کدوم یک از اون پوشه ها تسکچر یا عکس وجود داره و لازم نیست که بدنبال اسمش هم باشید چون به محض اینکه آدرس پوشه تسکچر رو دادید و ok کردید خودش میفهمه . اگه باز هم هم مشکلتون حل نشد یک آبجکت بزارید تا از عملیش فیلم بگیرم و براتون آپ کنم

سلام..
آدرس رو کجا باید وارد کنم؟
راهی رو ک دوستان گفتن نشد.. آخرش نمیدونم چ کنم.. تو متریال ادیتور قسمت مپ، نمیشه آدرس فولدر داد باید فایل مپ رو دقیق بدی..
 

rmreza

Well-Known Member
به این تصاویر نگاه کن
حالت اول تسکچر رو تشخیص نداده . در حالت بعد من روی تسکچر خودم که archmodel ...کلیک کردم
سپس روی توی پیش فرض تری دی مکس من از منوی کِر کِره ای بالا آدرس پوشه تسکچر ها رو دادم و ok کردم در آخر هم میبینی که متریال من دارای تسکچر شده
اگه باز هم به مشکل برخوردی ابجکتت رو اپ کن تا ببینم اصلا تسکچر داره یا نه
موفق باشید.
1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg
 
فایل به همراه عکساش 60 مگ هست! حجمش زیاده..

من عکس گرفتم.. توضیحاتم توی عکس نوشتم.. ملاحظه کنید :

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg
 

rmreza

Well-Known Member
خدمت شما عرض کنم که
اونهایی که خالی نوشته یا تسکچر نداره یا اسم درون متریال با پوشه تسکچر ها فرق میکنه . که در این حالت شما باید برید توی پوشه تسکچر ها و خودتون دستی به اون متریال بدین.
در ضمن
شما وقتی صحنه رو باز میکنید که صحنه جلوتون میاید که توی اون چندتا مسیر نوشته روی brows کلیک کنید و پوشه تسکچر ها رو به اون آدرس بدین (گزینه use path) با این کار دیگه لازم نیست برای تک تک متریال ها تسکچر پیدا کنید.
من صحنه شما رو دانلود کردم و همین کار رو انجام دادم و از صحنه رندر گرفتم که نتیجه اون عکس زیر شد. دیوار های سمت راست و خیابون تسکچر هاشون با پوشه تسکچر ها اسماشون فرق میکنه برای همین توی متریال ها یا اسمش نیست یا کلیک میکنی ok نمیشه.(باید دستی با عکس مرجع مقایسه و متریال بدی)
11.jpg
 
هر کاری میکنم نمیشه..
البته تو این زمینه مبتدی هم هستم..
گفتین وقتی صحنه رو باز میکنم چند تا مسیر میاد و use path و غیره داره ، قبلا چنین پنجره ای دیده بودم فک کنم! اما توی این اصلا چنین پنجره ای نمیاد فقط یه ارور میده که تو اولین پست نوشتم! منم OK میکنم..

این دیوار خونه ی سمت چپی که بهش متریال دادین! مثلا من واسه پیدا کردن متریال این قسمت شروع میکنم تک تک متریال ها رو میدم تا ببینم کدوم مال اون هستش!
خب..
میام متریالها رو میدم بهش اما متریال بیش از انداره بزرگ هست.. مثلا بافت دیوار که اِعمال میشه سایزش بزرگ هست! باید دستی کوچیکش کنم؟
بعدشم این قسمتی که متریال دادید اگه توجه کنید بافتش ترکیبی هست! بعضی قسمتا روی دیوار آجرش فرق میکنه ! این چجوریه؟ من که یه متریال میدم کل دیوار اون شکلی میشه! چجور باید شبیه صحنه ی اصلی در بیارم؟

حالا شما مثلا اسم متریالی که به این دیوار سمت چپی دادین بگین تا من راحت تر پیدا کنم! اسم فایل عکس رو..
با تشکر..
 

rmreza

Well-Known Member
st3 دیوار میباشد
دو تا تسکچر دیگه ، تسکچر سیاه و سفید هستند( لکه مانند)
برای اینکه متریال ها رو کوچک کنید منظورم تسکچر ها میباشد روی آبجکتی که مورد نظر میباشد کلیک کنید و حالا برید قسمت اصلاحگر ها( modifier) و روی un uvw map کلیک کنید از توی اون قسمت روی plane کلیک کنید و حالا اندازه ها رو کوچک و بزرگ کن تا به نتیجه مطلوب برسی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا