مشکل خیلی مهم در رندر کردن مدل های سه بعدی

mahsammd

New Member
با سلام خدمت دوستان گرامی
بنده تازه کار با تری دی مکس رو شروع کردم یه مشکل برام پیش اومده که کلی گشتم اما جواب سوالم رو پیدا نکردم ممنون میشم دوستان عزیز بنده رو از این مشکل خلاص کنن :
1- یک مدل سه بعدی دبه ساختم و روش لیبل رو اضافه کردم به خوبی در نمای پرسپکتیو به نمایش در میاد بعد اومدم یک دوربین اضافه کردم که بازهم بدون هیچ مشکلی در نمای دوربین هم به نمایش در میاد. (تصویر زیر)
01.JPG
این هم تصویر نمایش نما از زاویه دید دوربین که مشلی نداره :
02.JPG
اما وقتی رندر می گیرم لیبل رو نمیاره !!!!!!!!!!! چرا ؟(تصویر زیر)
03.JPG
این مشکل رو من اینبار نداشتم ها ، هر طوری لیبل رو اضاف می کنم تو رندر نمیاره حتی اومدم یه plane ساختم بعد bend کردم رو ظرف باز تو رندر نیاورد ؟!!

سوال 2: یک مشکلم هم این بود آیا برای خروجی عکس از یک نما یا فایل سه بعدی حتما باید رندر بگیرم ؟!! راهه دیگه ای وجود نداره مثلا پلاگینی یا ترفند خاصی که خروجی عکس با کیفیت بهم بده چون می خوام تو چاپ ازشون استفاده کنم؟

خیلی ممنون میشم هم علت مشکل رو بگید و هم راهنمایی کنید تا چه جوری حلش کنم.

با تشکر از همه عزیزان:rose:
 

mahsammd

New Member
سلام به همه عزیزان

شرمنده دوباره پست زدم. یعنی سوال من اینقدر جوابش سخت هستش که با این همه مشاهده کسی جوابی براش نداشت!! این مشکل که یک قضیه مبتدی هست . بنده توقع داشتم خیلی راحت به جوابم برسم!!

ممنون میشم از بزرگواران اگر کسی راه حلی داره ارائه بده مطمئنن برای سایر دوستان نیز مفید واقع میشه
با تشکر
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

mahsammd عزیز عدم پاسخگویی دوستان به سوال شما ارتباط چندانی به سادگی یا سختی جواب سوال نداره

بلکه بیشتر بخاطر اینه که ممکنه مشکل پیش اومده برای شما بدلایل بسیار متفاوتی ایجاد شده باشه و بدون در اختیار داشتن فایل اصلی

کار پاسخگویی کمی مشکل میشه، تو یه همچین شرایطی که فایل شما دارای کارفرمای خاصی نیست و میتونید اونرو

در اختیار دیگران قرار بدید بهتره که فایل مکس رو Archive کنید و اونرو در اختیار مابقی دوستان قرار بدید که بتونن بهتر اون رو بررسی کنن ... بگذریم

بعنوان مثال مشکل شما میتونه بدلیل غیر فعال بودن گزینه Renderable در تنظیمات موضوع باشه و یا Flip بودن نرمال ها و یا اعمال کانال Alpha به Opacity یا Refraction و ...

همینطور که مشاهده میکنید ممکنه دلایل متعددی باعث بروز یه همچین مشکلی شده باشه ... پس اگر براتون امکان داره فایل رو Archive کنید و در اختیار دوستان قرار بدید

تا بتونن به شکل مناسبتری به شما کمک کنند.

موفق باشید
 

mahsammd

New Member
سلام دوست گرامی

برای وقتیکه گذاشتی ممنون. این مواردی که گفتی برام تازه بودن شیفته اینم که همش رو یاد بگیرم.عالی می شد هر یک رو به طور جداگانه توضیح می دادی تا در موارد بعدی به این مشکلات برخورد نکنم . با احترام به فرمایش شما فایل آرشیو و فایل لیبل رو گذاشتم و بی صبرانه منتظر جوابم. فقط خواهش می کنم علت و راهنمایی حل موضوع رو توضیح بدین تا یاد بگیرم.

با تشکر از صبر و حوصله شما دوستان
 
آخرین ویرایش:

Mahnaz_m

New Member
سلام

شما باید ب اون Edit poly که تصویر یا متریال را نسبت دادید مدیفایر شل Shell بدید تا ضخامت پیدا کنه مشکل حل میشه اگه نمیخواید ضخامت بدید اصلا نیازی نیست که ی صفحه جدید درست کنید شما از همون پلی گان های شی اصلی یعنی دبه استفاده کنید و به خود پلی گانها متریال را نسبت بدید
 

amin256

Well-Known Member
دوست عزیز این مشکل به معکوس بودن نرمال در قسمت لیبل بر میگرده. اگر لیبل یک آبجکت جداگانه هست یک مادیفایر normal بهش بده مشکل حل میشه. اگر لیبل یک المنت یا polygon هست. اون رو در حالت انتخاب قرار بده. راست کلیک کن. گزینه flip normal رو انتخاب کن و...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا