مشکل با vray Dirt

nightlord

Well-Known Member
من یه مشکلی با vraY dirt دارم . dirt رو تو vray blend استفاده میکنم برای اینکه لبه های سنگ ها رو کثیف کنم ولی بعضی جاها به جای اینکه لبه ها کثیف بشه تمام سطح سنگ کثیف میشه و بعضی جاها هم یه لکه بزرگ کثیفی میفته روی سنگ .

تو تصویری که گذاشتم الان کثیفی روی همه جا درست روی لبه ها افتاده و درست عمل کرده ولی اون دوتا قسمتی که
با قرمز مشخص شده تمام سطح سنگ کثیف شده . مشکل کجاست؟ چجوری میشه اینو درستش کرد؟


dirt2.jpg
 

پیوست ها

  • dirt2.jpg
    dirt2.jpg
    84.9 کیلوبایت · بازدیدها: 1

3D Art

Member
درود
از اول شروع میکنم
سواپ که کردی سفید و سیاه رو ؟
شعاع رو چند در نظر گرفتی ؟
آیا برای شعاع از مپ هم استفاده کردی ؟ توی کدوم کانال ؟
مقیاس بگیر ببین اونجا هایی که لکه شده با شعاعی که تو dirt دادی همخونی داره ؟
invert normal فعال هست ؟
به falloff و .... که دست نزدی ؟
اگر برای شعاع مچ داده باشی از همون uv خود آبجکت استفاده میکنه ...
الان توی این عکس مشکلت زیاد معلوم نیست برای اینکه ببینی مشکل از وی ری هست یا تنظیمات شما base material رو light material بده
بعد تست بگیر ....
و نکته آخر که فکر میکنم احتمالش از همه بیشتره و چیزی که من میبینم مشکلت از همین هست ....
مشکل لکه ها از تنظیمات GI هست تو IR حتما تیک check sample visibility رو بزن و .....
اگر مشکل حل نشد بدون نور و GI تست کن
 

nightlord

Well-Known Member
مرسی افشین جان الان تصویر dirt رو میزارم خودت ببین اینجوری بهتره :
menu.jpg
 
آخرین ویرایش:

nightlord

Well-Known Member
درود
از اول شروع میکنم
سواپ که کردی سفید و سیاه رو ؟
شعاع رو چند در نظر گرفتی ؟
آیا برای شعاع از مپ هم استفاده کردی ؟ توی کدوم کانال ؟
مقیاس بگیر ببین اونجا هایی که لکه شده با شعاعی که تو dirt دادی همخونی داره ؟
invert normal فعال هست ؟
به falloff و .... که دست نزدی ؟
اگر برای شعاع مچ داده باشی از همون uv خود آبجکت استفاده میکنه ...
الان توی این عکس مشکلت زیاد معلوم نیست برای اینکه ببینی مشکل از وی ری هست یا تنظیمات شما base material رو light material بده
بعد تست بگیر ....
و نکته آخر که فکر میکنم احتمالش از همه بیشتره و چیزی که من میبینم مشکلت از همین هست ....
مشکل لکه ها از تنظیمات GI هست تو IR حتما تیک check sample visibility رو بزن و .....
اگر مشکل حل نشد بدون نور و GI تست کن

سواپ شده.
12 سانت : شعاع
استفاده شده تو کانال radius
مقیاس درسته اگه تو تصویر دقت کنی سنگهای بالا و پایین لبه هاشون سیاه شده ولی این سنگه با اونایی که پایین هستش کلا تکسچر گرفتن .
invert normal فعال هست

نه fall off دست کاری نشده
تصویر hight material تو base material رو قرار دادم .
check sample visibility رو زدم ولی بدتر شد و لکه ها بیشتر شد .
بدون GI هم گرفتم ولی همونجوری بود .

چی ممکنه باشه ؟؟ چیز دیگه ای به فکرت نمیرسه افشین جان؟؟؟؟ تا فردا باید این پروژرو ببندم ولی این رفته تو مخم


اینم تصویر vray light تو base material:
light.jpg
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا