مشکل با oser و 3D MAX 8

سلام

دوستان عزیز

مدلهای ساخته شده با Poser 6 در 3D MAX فاقد استخوان بندی هستند چه کار کنم قبلا هم راهنمایی شدم و راه های زیادی را امتحان کردم اما یک توضیح مفصل می خواهم

شاید مشکل من از خود Poser باشد یعنی خراب شده باشد

در هنگام EXPORT گرفتن همه تیکها را یک به یک زدم و بر داشتم و هر بار مدل را به مکس بردم اما باز هم استخوان بندی ایجاد نمی شود و باز اجزا به هم متصل نیستند

مرا راهنمایی کنید تا بفهمم مشکل از من است یا اینکه باید از مکس نا امید شوم

ممنون می شوم هر چه زودتر کمکم کنید
 

pythoN

Active Member
پسر خوب چرا از مکس نا امید شی
10.gif


ببین اول باید اکسپو.رت کامل بگیری .
بعد باید توی مکس دوباره استخوان بندی کنی . ( به وسیله ی بایپد میتونی اینکار رو انجام بدی ) .
قبلش باید وقتی تمام جسمت رو اکسپورت گرفتی یکی از قسمت ها رو سلکت کنی و توی پانل مدیفای . توی زیر مجموعه ها روی باکس کنار دکمه attach کلیک کن و تمامی جسم هات رو انتخاب کن .
بعد باید بری و کاراکتر استدیو رو اموزش ببینی . تا بتونی بایپادت رو ریگ گنی .
 

hamed-ddd

Well-Known Member
مشکل اسکلت بندی رو نمیدونم
ولی مشکل اتصال اجزا با خروجی obj گرفتن حل میشه..تیک های 1 تا 3 باید فعال باشه....(خصوصا اونی که نوشته weld
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
البته با استخوناش اکسپورت کردم اما ساتخونها استخون نبودن که . هیچ کدوم به هم لینک نبودن . بهترین راهی که میشناسم همونیه که پایتون گفت . یه بایپد درست کن من برا چنتاشو درست کردم و بعد بهشون اسکین بده. البته باید پلاگینی چیزی باشه تا بتونی کلا با استخونهایی که کار کنند اکسپورت و ایمپورت کنی
 

pythoN

Active Member
فکر نمی کنم یه همچین پلاگینی باشه . چون کاراکتر استدیو هم خیلی سادس هم به وسیله اسکریپ ها خیلی کار های پیچیده تری میشه انجام داد
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
سلام

دوستان عزیز

مدلهای ساخته شده با Poser 6 در 3D MAX فاقد استخوان بندی هستند چه کار کنم قبلا هم راهنمایی شدم و راه های زیادی را امتحان کردم اما یک توضیح مفصل می خواهم

شاید مشکل من از خود Poser باشد یعنی خراب شده باشد

در هنگام EXPORT گرفتن همه تیکها را یک به یک زدم و بر داشتم و هر بار مدل را به مکس بردم اما باز هم استخوان بندی ایجاد نمی شود و باز اجزا به هم متصل نیستند

مرا راهنمایی کنید تا بفهمم مشکل از من است یا اینکه باید از مکس نا امید شوم

ممنون می شوم هر چه زودتر کمکم کنید

دوست من . شما برای اینکه با استخون اکسپورت کنی اما همون استخونهایی که گفتم ، از سربرگ های بالای نرم افزار poser مثل Hair و Cloth و... سربرگ Setup رو انتخاب کن . حالا استخونهای طرف دیده میشه . درحالی که سربرگ Setup در حالت انتخابه اکسپورتش کن . البته یکم با پارامتراش ور برو ببیین هر کدوم چی کار می کنن . (راه علمی تر یه بابیلون بردار ترجمشون کن :mrgreen: ) . بعد استخونها به همراه مدل توی مکس ایمپورت میشن . بعد خودت دستی برای استخونها سلسله مراتب تعیین کن .
راستی برای اکسپورت من همیشه از فرمت obj استفاده می کنم که هر وقت تو مکس ایمپورت می کنم مدلش smooth نداره و خیلی هم کوچیکه . خیلی اذیتم می کنه یه نفر راهی رو نمیشناسه که بتونم با فرمت بهتری اکسپورت و ایمپورت کنم
 
سلام

از راهنمایی شما ممنونم
اما مشکل من هنوز حل نشده . روشی که گفتید به راحتی در خود مکس و برای مدلهای ساده قابل اجرا است و دیگر نیازی به Poser نیست
اما در مورد بدن انسان با همه پیچیدگی ها دیگر نمی شود مثلا تک تک دندانها وچشمها و انگشتان را به هم لینک کرد این راه منطقی نیست
در ضمن چه طور باید Character studio را نصب کنم


در هنگام انتخاب سر برگ Setup منوی Export از کار می افتد و راه دیگری که گفتید هم عملی نبود

دیگر کلافه شده ام و این موضوع بسیار مسخره به نظر میرسد که در این نرم افزار پسوندی به نام اختصاصی 3Ds برای خروجی به مکس وجود داشته باشد اما کار نکند و یا ناقص کار کند
اگر شخصی وارد به این دو نرم افزار در این سایت وجود دارد خواهش می کنم این مشکل را حل کند
 

ehsan_3dmax

Active Member
python و gigamax جان خیلی خیلی ممنونم بابت اینکه میبینم با حوصله جواب دوستان رو میدید و مشکلات اونها رو حل میکنید.
از حامد هم تشکر نمیکنم چون دیگه این شده کارش!
موفق باشید.
 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
longinusadib جان . من بزودی برات یه آموزش تصویری درست می کنم و میذارم .
الان پازر ندارم اما در اولین فرصت برات درستش می کنم . من تا جایی که یادم میاد اینطوری اکپورتش کردم.
 
سلام

ممنونم و بی صبرانه منتظرم دوست عزیز


((((((((( دوست تو کسی است که وقتی احوال تو را می پرسد صبر می کند و منتظر جواب تو می ماند )))))))))))))
 

جدیدترین ارسال ها

بالا