مشکل با nCloth

m2_farzan

Active Member
با سلام، دوستانی که با nCloth کار کردن، بی زخمت لطف کنن بگن این nCloth ما مشکلش چیه اینجوری پیچ میخوره . . . اعصاب ما رو خووووورد کرده!:mad:

تو پارامتر هاش تغییر خاصی ایجاد نکردم، فقط Frictionش رو بردم رو 1، اما اثری نداره، با عدد های دیگه هم پیچ میخوره.
 

پیوست ها

  • PlayBlasttt.flv
    425.2 کیلوبایت · بازدیدها: 25

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
ببین ریفیق اولا اینجوری نمیشه خوب متوجه شد ولی شما این کاری که میگم رو بکن ببین مشکل از اینجاست، من این رو متوجه شدم، یعنی اولین چیزی که به ذهنم رسید اگه نبود بگو تا چیزای دیگه رو تست کنیم
شما تو قسمت Att editor > collision > solver Display رو بذار روی Self collision Thickness و ببین اون حاله ی زرد رنگ ضخامتش چقدره؟ اگه خیلی بود بالا ی همین گزینه ی عدد self collide withe scale رو کم کن جوری که زیاد از حجم خود پارچه بیرون نزنه و یه لایه ی کم رو روش بگیره و یه نکته دیگه که تو کارتون دیدم و چیزی که نوشتی ...
شما برای موندن پارچتون روی بدن فقط fraction رو بالا بردین؟ یعنی vertex های لبه رو توسط slide on surface به بدن متصل نکردین یا روش دیگه این که اول جسم پارچه رو skin کنید و بعد nCloth بدین و اون قسمت هایی که میخوای رو بدن بمونه تا لباس لیز نخوره رو از simulate در بیارین ؟!!!!

این دومی که ربطی به این bug ـی که افتاده نداره ولی مشکل ایجاد میکنه اگه این کارایی که گفتنم نکردید.

فعلا این ها رو یه نگاه بنداز بعد اگه باز مشکل بود بگو عزیز.

حق یارت :rose:
 

CG-Student

Member
سلام دوستان
با تشکر از bubo3d عزیز
اگه ورتکس های یقه لباس را nconstrait--->tranform کنی دیگه لباس از سمت گردن نمیفته . به لیاس چیزی از گزینه های Feild که نسبت ندادی ؟
 

m2_farzan

Active Member
اگه ورتکس های یقه لباس را nconstrait--->tranform کنی دیگه لباس از سمت گردن نمیفته . به لیاس چیزی از گزینه های Feild که نسبت ندادی ؟
باشه، اونم انجام مینم. در ضمن جواب سوال دومتون، نه فقط همون جاذبه پیشفرض خودش.

فعلا این ها رو یه نگاه بنداز بعد اگه باز مشکل بود بگو عزیز.
یکم طول میکشه همه چیزهایی که گفتین رو انجام بدم. ایشالله خبرشو بهتون میدم.
 

m2_farzan

Active Member
دوستان، ما تازه کارا رو کمک کنید ثواب داره. این اولین تجربه nCloth منه. هر کاری به ذهنم رسید کردم ولی هیچ فایده ای نداره، یا پیچ میخوره یا پاره میشه. کلا طی این کار با انواع پیچ خوردگی ها آشنا شدم.

فایل کاراکترم رو پیوست کردم، اگه وقت کردید یه نگاه بندازید. بگید چیکار باید بکنم. 7 - 8 نفر (کاراکتر) دیگه هم باید اینجوری لباسشون رو درست کنم و الان کارم لنگه. این کاراکترای من لباسشون جوریه که مجبورم از Cloth استفاده کنم چون یه تیکه ست از بالا تا پایین.
 

پیوست ها

  • TEX.rar
    3.9 مگایابت · بازدیدها: 12

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
ببین رفیق این کاراکترت مشکلاتی داره
یکیش توپلوژی خود لباس گذاشته از بدن خود کاراکتر، اصلا چینش خوبی ندارن (( segment ـها لباس)) زیر بغل دم آرنج حتی پشتش

حالا مشکل بعدی skin بد کاراکتره، تو حرکت اول که دست میاد پایین شما لباس صحنه رو روی مود XRay بذار ببین چه اتفاقی برای بدن می افته و در ادامه برای لباس، میبینی که خود segment ـهای بدن توی قسمت زیر بغل میره تو حالا شما چجور از لباس توقع داری بتون اون حجم رو تو فضای 0 و حتی زیر 0 نگه داره؟ خوب معلومه ریفیق اون بلا سرش میاد چون فضایی برای قرار گیری نداره همه چیز میره تو هم ، توی حرکت دوم هم که بد تر ، خودم بدن کاراتر به شدت میره تو خودش همینی هم که nCloth سعی میکنه برات cache بیگره خیلی هنر میکنه چون جایی برای قرار گیری براش نمیذاری. تازه مچ دستش رو هم توی پشتش فرو بردی، خوب اینها همه مشکل ایجاد میکنه عزیز.

هم مدل کاراکتر رو تو اوت قسمت های زیر بغل اصلاح و مرتب کن برای مانور پارچه هم Skin رو به طور کلی درست کن عزیز.

حق یارت :rose:
 

m2_farzan

Active Member
باشه. از اول اسکینش میکنم و حرکتش رو درست میکنم. و بهتون اطلاع میدم. البته منظورتون رو از توپولوژی لباس کامل نفهمیدم. حالا بذارید فعلا یه skin درست و حسابی روش بندازم.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
منظورم ار توپولوژی چینش درست و صحیح segment ـهاست، مثلا پست لباس رو ببینید در صورتی که میتونست اون segment مستقیم تا بالا بره یه چند راهی باهاش ساخته شده یا تو قسمت آرنج و ...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا