با سلام،
ahura3d عزیز،
مباحث مربوط Rigging کمی گسترده و پیجیده است، اما علی الحساب یه چند تا دونه نکته، انشاء اله که مفید باشه
1_ موقع ترسیم استخوان ها اگر از ابزار Bones مکس استفاده میکنی بخاطر داشته باش برای مناطقی مثل زانو و آرنج باید دقت کنی که استخوانها 100% در یک راستا نباشند مثل یه خط راست
و به عنوان مثال زانو باید یه مقدار کمی موقع ترسیم استخوان در جهتی که یه زانوی واقعی خم میشه با هم زاویه داشته باشه،
با اینکار به Solver کمک میکنی که بدرستی کارش رو انجام بده
2_ بخاطر داشته باش انصالات بین مناطقی مثل زانو، آرنج و مفاصلی که قراره از طریق Solver ها هدایت بشه باید بر روی یک صفحه قرار داشته باشند
3_تسلط کافی روی مباحثی همچون Coordinate System و Hierarchy و Transform matrix و آشنایی با Controller ها میتونه تو درک صحیح از Rigging کمک شایانی بکنه و اغلب عدم آشنایی با این مفاهیم پایه باعث بوجود آمدن
مشکلاتی میشه که کاربر رو به این اشتباه میندازه که شاید ایراد از مکسه در حالیکه اینطور نیست
4_ به هنگام ترسیم استخوان بندی از طریق Bones بهتره تمامی ترسیمات رو از نمای Left انجام بدید و تنها در مورد دستها از کتف تا انگشتها ترسیمات رو در نمای Top انجام بدید ( البته اگر دستهای مدل Character شما مثل اون نقاشی معروف جناب داوینچی در مورد آناتومی بدن باز باشه )
( با عرض پوزش از جناب داوینچی )
دلیلش رو با کمی مطالعه در مورد Transform matrix میتونید پیدا کنید
در مورد Rigging هم این نکته رو باید اضافه کنم که این مبحث تنها محدود به Character نمیشه و دامنه گسترده ای رو در بر میگیره پس صبر و پشتکار و مطالعه فراموش نشه ...
موفق باشید