مشکل با متریال دهی و رندرگیری

softkadeh

Member
سلام

متریال رو از Archshader لود میکنم . بعضی وقتها کلأ یه متریال دیگه نشون میده هم تو رندر هم توی برنامه . بعضی وقتا شکل متریال عوض میشه . کلا قاطی داره .....

رندر هم پر از نویز هست و اصلأ شبیه به رندر هایی که از vray انتظار میره نیست . غیر واقعیه . نوری که میذارم یا شدیدتر از چیزی هست که باید باشه یا شدتش کمتر از چیزی که باید باشه هست . تنظیمات vray رو هم انجام میدم .

باز اگه میبینید واضح نیست عکس بذاریم .
 

h.khafan

Active Member
سلام:

دوست عزیر نمایش درست متریال کاملا به نور پردازی و تنظیماته شما بستگی داره..توقع نداشته باشید همیشه متریال همونطور ک توی کاتالوگ متریالها هست توی رندر شما هم باشه و همونطور به چشم بیاد...


و اینکه میگید متریال کلا یه جور دیگش احتمال داره مپ ها پیدا نشده باشد و باید خودتون مسیر بدید...
به هر حال اگه رندر رو بزارید بهتر میشه نطر داد
 

softkadeh

Member
سلام:

دوست عزیر نمایش درست متریال کاملا به نور پردازی و تنظیماته شما بستگی داره..توقع نداشته باشید همیشه متریال همونطور ک توی کاتالوگ متریالها هست توی رندر شما هم باشه و همونطور به چشم بیاد...


و اینکه میگید متریال کلا یه جور دیگش احتمال داره مپ ها پیدا نشده باشد و باید خودتون مسیر بدید...
به هر حال اگه رندر رو بزارید بهتر میشه نطر داد

ممنون . چشم رندر میذارم تا بهتر کمکم کنید . مرسی .
 

danyfilth

Member
با سلام
جناب آقای خفن درست می فرمایند. این تنظیمات به شما بستگی داره
1- متریال های Arch به شدت بستگی به اندازه دارند. توجه کنید که در توضیحات جه unit ی را ذکر کرده است. ( منظورم scale اجسام است )
2- همانظور که آقای خفن گفتند امکان داره پوشه بافت ها را پیدا نکرده باشد که البته در زمان رندر به شما پیغام می دهد.
3- تنظیمات نور در VRay باید مطابق Arch باشد تا دقیقا عین نمونه بتوانید رندر کنید. باید به کاتالوگ آن مراجعه کنید.
4- بیشتر مواد دارای محیط بوده اند. مثلا اگر فلزی را دیدید که در نمونه آن انعکاس زیبایی دارد، اصولا از HDRI برای انعکاس آن استفاده شده است.
5- تا جایی که یادم هست باید تنظیمات شبیه این باشد
Image Sampler is Adaptive QMC
Antialisasing is Mitchell-Netravali
GI Engine: Irradianc map (Primary)
GI Engine: Quasi-Monte Carlo (Secondary)
Skylight turned on.
و ....
موفق باشید
 

softkadeh

Member
توی کاتالوگ اصلأ ننوشته که چیکار کنیم .
والا توی هر نمونه کاری ( چه ایرانی از بچه های همینجا و چه خارجی ) نگاه کردم این مشکلی که من دارم رو نداشتن ... همشون خیلی عالی مشخص بودن متریال ها .

توی Scondary به جای Quasi-Monte Carlo گزینه Brute Force هست . ورژن 2.10.01 .... یعنی باید عوض کنم ورژنش رو ؟ 3dmax هم ورژن 2010 هست .
 

h.khafan

Active Member
توی Scondary به جای Quasi-Monte Carlo گزینه Brute Force هست

دوست من این یه قسمت خیلی خیلی جزئی از تنظیمات شماست و کمکی نمیکنه به بقیه برای فهمیدن ایراد کار.. بدون گزاشتن رندر هیچ کمکی نمیشه کرد..
ولی بیشترین احتمال رو همون تنظیمات نور و دقت سایه زنی شون هست اینطور ک توضیح دادین...

و اگر از brute Force استفاده میکنید مقدار subdivide اون رو حتما از حالت نرمال ک 8 هست بیشتر کنید ...

موفق باشی
حامد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا