مشکل با ریگ پا

m2_farzan

Active Member
سلام، دوستان
فکر کنم موضوع روشنه دیگه، من یه شخصیت جدید ساختم و ریگ کردم. (همین آواتار هنری که این بغله!!!) این شخصیت خیلی Low Poly هست، یعنی کل بدنش فقط 180 تا ورتکش داره عوضش تمام مدت Smooth Preview هست.
حالا که اسکلت بندی و اسکینش تموم شده، من میخواستم تستش کنم، پس شروع کردم به ساختن یه انیمیشن. حالا میبینم که پاش موقع حرکت خیلی بد عمل میکنه. موقع تکون دادن ساده مشکلی نیست ولی وقتی میره یه کاری انجام بده، حتی یه قدم برداره مچ پاش مچاله میشه. (اگه لازم باشه بگین اسکرین شات بذارم)
داخل کاراکترهای قبلی هم این مشکل رو کم و بیش داشتم ولی اونا رو انیماتور میتونست ماست مالی کنه! ولی این یکی خیلی آزار دهنده ست.
نمیدونم مشکل از چیه دقیقا، میخواستم بپرسم شما برای ریگ پا، دقیقا از چه سیستمی استفاده میکنید؟ تایپش حداکثر 5 دیقه کار داره ولی کمک بزرگی به من و حتی خیلی از دوستان میکنه.
پیشاپیش ممنونم :rose:
 

Hamed_8

Member
سلام
باید فایل رو ببینیم ، با چند خط نوشته که نمیشه فهمید مشکل کجاست
ریگ کردن مثل معماری میمونه ، یه جاش مشکل داشته باشه بنا خراب میشه
 

CG-Student

Member
دوست عزیز
اگه مچ پا مچاله میشه احتمالا هنگام pole vector گزینه twist باید تغییر بدید.روی IK کلیک کنید و از گزینه هاش به دنیال twist بگردید
اما اگر هنگام حرکت خوب در اینصورت باید جهت محورها مشاهده بشه .
با انتخاب استخوان بندی و زدن کلید F8 و زدن علامت سوال در نوار ابزار (که مطمئنا آشنا هستی ) اگر محورهای این bone ها هم جهت نباشند این مشکلات بوجود میاد
هنگام skin کارکتر این مشکل نداشتی ؟ وقتی اسکین می کنی حداقل دو سه حرکت امتحان کن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا