مشکل اجرای سنگین در ویوپورت

amin256

Well-Known Member
سلام به همه دوستان گلم.
بنده اخیرا یه لپ تاپ ایسوس مدل k55vj خریدم . مکسx64 2013 رو روش نصب کردم. ولی وقتی صحنه کمی سنگین میشه ( مخصوصا وقتی ویوپورت تو حالت QUAD باشه) ،orbit کردن یا Pan کردن صحنه ( توحالتی که بقیه صحنه ها wireframe هستن سخت میشه ) ولی وقتی تو حالت shaded اون هم وقتی صحنه Maximize باشه مشکلی ندارم. بهترین کارایی رو هم تو Nitrous داره.میخواستم بپرسم واسه لپ تاپ به این قدرت این مسئله طبیعیه؟ اگر نه چکار باید بکنم که این مشکل رفع بشه؟
مشخصات سیستم: VGA:Geforce 635M 2G Corei7 Ram: 8G
 

Tweaker

Member
چندتا Poly یا Vertex تو صحنه هست ؟

جدیدا درایور کارت گرافیکت رو آپدیت نکردی؟ من چند وقت پیش آپدیت کردم سرعت خیلی پایین اومد درباره درایور قبلی رو نصب کردم. (تجربه شخصی منه و خودم هم خیلی مطمئن نیستم مشکل از درایور باشه. شما سعی کنید درایورهاتون آپدیت باشه)


اگه از Nitrous استفاده می کنی کد زیر رو اجرا کن شاید تا حدودی مشکلت حل بشه. این کد Backface Culling رو برای همه آبجکت ها غیرفعال می کنه.

کد:
for obj in $* do (format "object %\n" obj
obj.backfaceCull = false
)

در ضمن می تونی Viewport ها رو که بهشون نیاز نداری با کلید D غیر فعال کنی.

وقتی تو حالت Smooth کار می کنی می تونی تو تنظیمات Viewport گزینه Display Selected with Edged Faces رو فعال کنی تا فقط آبجکتی که انتخاب کردی Edged Faces بشه.
 

amin256

Well-Known Member
چندتا Poly یا Vertex تو صحنه هست ؟
Poly:1,800,000 vertex:1,710,000
جدیدا درایور کارت گرافیکت رو آپدیت نکردی؟ من چند وقت پیش آپدیت کردم سرعت خیلی پایین اومد درباره درایور قبلی رو نصب کردم.
نه آپدیت نکردم با همون dvd اورجینال خودش نصبشون کردم .
ضمنا ازبابت این راهنمایی ها بسیار ممنونم
 

ashkanyeganeh

New Member
دوست من خودتو اذیت نکن ،این مشکل به خاطر داشتن یه باگ در مکس 2013 هستش ،من یه سیستم هیولا دارم ولی باز هم این مشکل رو دارم،یا از نیتروس استفاده نکن و برو سراغ open gl یا مکس 2012 رو نصب کن،یا در فایلهای سنگین فقط از shaded استفاده کن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا