مشکلات من با 3Ds Max !

Art Girl

New Member
به سوال قبلیم که کسی جواب نداد :cry:
یه مدت هرچی خواستم وارد فروم شم نمیشد !

یه سوال دیگه دارم !!!

چرا وقتی میخوام تو تری دی مکس 2012 متریال رو به جسم نسبت میدم , متریال تا وقتی رندر نگیرم روی جسم نشون داده نمیشه ؟ حتی گزینه ی show shaded material in viewport هم فعاله ! اما باز اکثر مواقع متریال رو روی جسم نمیتونم ببینم ! چه کنم که مشکل بر طرف شه ؟




 

Mostafa-3D

Well-Known Member
سلام

متریالتون دارای تکسچره ؟

احتمال داره ابعاد تکسچر شما بیش از اندازه بزرگه و این باعث میشه که شما نتوین تکسچر رو در ویوپورت ها ببینی .

موفق باشی
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اگر میخوای متریال رو بصورت کامل (بامپ و spec و ...) توی ویوپورت ببینی از منوی Views و زیر منوی Show materials in viewport as گزینه ی Realistic Materials and maps رو انتخاب کن (البته این گزینه اسمش توی مکس 2013 و حالت Nitrous هستش، فکر کنم توی حالت DirectX فرق بکنه)
اما اگر تکسچرت نمایش داده نمیشه احتمالا مال تنظیم نبودن UV هستش که با UVW Map یا Map Scaler یا Unwrap UVW میتونی درستش کنی.
 

Art Girl

New Member
سلام

متریالتون دارای تکسچره ؟

احتمال داره ابعاد تکسچر شما بیش از اندازه بزرگه و این باعث میشه که شما نتوین تکسچر رو در ویوپورت ها ببینی .

موفق باشی


سلام .
بله تکستچر داره , خوب آخه فکر نکنم اینطور باشه !
دوستم با تری دی مکس 2009 از همین متریالا کار میکنه , اما هیچ مشکلی باهاشون نداره !!! اما من باهاشون درگیرم !



اگر میخوای متریال رو بصورت کامل (بامپ و spec و ...) توی ویوپورت ببینی از منوی Views و زیر منوی Show materials in viewport as گزینه ی Realistic Materials and maps رو انتخاب کن (البته این گزینه اسمش توی مکس 2013 و حالت Nitrous هستش، فکر کنم توی حالت DirectX فرق بکنه)
اما اگر تکسچرت نمایش داده نمیشه احتمالا مال تنظیم نبودن UV هستش که با UVW Map یا Map Scaler یا Unwrap UVW میتونی درستش کنی.

اینکارو انجام دادم اما تاثیری نداشت !
این
تصویر رو ببینید ! الان اون در مثلا متریال چوب گرفته !!!
اما روی خود در نشونش نمیده.. فقط وقتی رندر میگیرم نشون میده !
با uvw map تست کرده بودم قبلا , اما فکر کنم این مشکل ربطی به اون نداره !

 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اگر برای Diffuse بجای Map ها از شیدر استفاده کنی باید وارد اون شیدر بشی و اونجا تیک گزینه ی show material in viewport رو بزنی، چون بعضی متریال ها مثل VRay Dirt تا رندر نشن نتیجه رو بهت نمیدن. مثل عکس زیر:

Untitled.jpg
 

Art Girl

New Member
یه چیزی بپرسم نمیخندین بهم ؟ :sad:
خوب شیدر چی هست اصلا ؟ مشکل 2 تا شد :cry:
 

madmaster_3d

Well-Known Member
شیدر رو من تو آموزش های دیدم هم به متریال میگن هم به تکسچر میگن. ولی بیشتر برای متریال دیدم 'گفته میشه به اضافه توضیحات زیر

شیدر:
برنامه ای هستش که به وسیله gpu اجرا میشه. (تقریبا همه جای نت پر از توضیحات مربوطه شده).

ورژنهای OpenGLای که برای کار با شیدرها نیاز داری:
۱. شیدرهای ARB:‌ و OpenGL 1.5
۲. شیدرهای GLSL ویرایش ۱.۰ :‌ OpenGL 1.5 به بالا همراه با الحاقی
۳. شیدرهای GLSL ویرایش ۱.۱ ( ویرایش استاندارد و مورد تایید بورد ARB‌) :‌ حداقل OpenGL2
4. شیدرهای GLSL ویرایش ۱.۳ُ‌ به بالا : OpenGL 3.x به بالا

تقریبا تمام نیازها رو ویرایش 1.1 جوابگوست به جزء‌ شیدرهای Geomtry که اونها هم تحت الحاقی کار میکنن. اما توی ویرایش 1.3 اونها جزء هسته OpenGL به شمار میرن و یه ساپورت تمام عیار ازشون میشه.
 
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
نیازی نیست بدونی شیدر یهنی چی، همونطور که توی عکس نشون دادم وارد متریالی که برای Diffuse گذاشتی بشو بعد وارد اون عکسی که برای اون متریاله گذاشتی بشو و اونجا گزینه ی Show material in viewport رو فعال کن.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا