مشكل عجيب با reactor

مشكل اينكه در زمان كار با ريكتور ها وقتي جسمي با يه سطحي برخورد ميكنه باكس جسم با سحط برخورد ميكنه ! منظور از باكس همون باندينگ باكس.
بخاطر همين بعد از كار بايد يكم سطح جسم رو يكم تكون بدم.
خواستم ببينم اين مشكل فاصله چطوري بايد حل بشه
تو اكثر بازي ها هم دقت كردم هميشه يه فاصله كوچيك بين مثلا توپ با زمين در لحظه برخورد وجود داره
 

hosienmax100

3D Artist
این مشکل نیست فک کنم مربوط میشه به محاسبات خود شبیه ساز میزان دقت تا همینه فک کنم علم ریاضی سه بعدی :دی

معمولا باید بعد انیمه ابجکت رو جابجا کنی در حد لازم برا موتر رندر :+:

موفق باشی

 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
من تو ركتور ها چيز زيادي بلد نيستم
ولي براي اينكه محاسبات دقيق تر انجام بشه ميتوني ميزان col.Tolerance رو در قسمت havok 1 world كاهش بدي، كه تا حدي موثره
 

hoseini_smm

Member
مساله col.tolerance که اقا محسن گفتند خیلی مهمه. علاوه بر اون تو قسمت نوار ابزارهای reaactor رو ایکون open property editor کلیک کن. بعد جسمی رو که میخواهی از حالت bounding box تغییر بدی انتخاب و به حالت convex mesh دربیار. ( تو قسمت simulation geometery) البته اگر جسمت زوایای مقعر هم داره اونوقت مجبوری حالت concave رو انتخاب کنی.
تو help هم از این قسمت میتونی مطلب رو پیدا کنی.
Autodesk 3ds Max Help > reactor > Rigid Bodies >
Rigid Body Properties
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام دوست جان
این مشکل برای اکثر کسایی که با راکتور کار میکنن پیش میاد
چند بار جواب دادم
همون جوری که محسن جان گفتن باید تلرانس جهان مجازی ای که توش هستی رو به حد اقل برسونی
فکر کنم تا 0.2 جواب بده ,اگه پایینتر بذاری ارور میده
البته کاری که حسین جان گفتند زیاد ربطی به فاصله بین اجسام تو راکتور نداره
بزار یه مثال بزنم:
فرض کن توپی داریم که به صورت عمود میخواد داخل یه ظرف بیوفته
ما باید خاصیت شبیه سازیه ظرف رو به Concave mesh تغییر بدیم تا موتور شبیه ساز بفهمه که ظرفمون تو خالیه و مساحت سطح قاعده ته ظرف رو هم باید محاسبه کنه
امید وارم مطلب رو گرفته باشی
تازه اگه موتورشبیه سازیتو از 1 به 3 تغییر بدی که کارت بهتر در میاد
خلاصه اگه مشکلی بود همینجا بگو , ردیف میشه..
 
آخرین ویرایش:

hoseini_smm

Member
سلام دوست جان
البته کاری که حسین جان گفتند زیاد ربطی به فاصله بین اجسام تو راکتور نداره
بزار یه مثال بزنم:
فرض کن توپی داریم که به صورت عمود میخواد داخل یه ظرف بیوفته
ما باید خاصیت شبیه سازیه ظرف رو به Concave mesh تغییر بدیم تا موتور شبیه ساز بفهمه که ظرفمون تو خالیه و مساحت سطح قاعده ته ظرف رو هم باید محاسبه کنه
امید وارم مطلب رو گرفته باشی
تازه اگه موتورشبیه سازیتو از 1 به 3 تغییر بدی که کارت بهتر در میاد
خلاصه اگه مشکلی بود همینجا بگو , ردیف میشه..
فکر میکنم شما پست اول دقیق نخوندی. برداشت ایشون این بوده که داره به جای هندسه جسم باندینگ باکس رو حساب میکنه. ممکنه علت فاصله جسم برای ایشون به خاطر همین تلورانس باشه. ولی ایشون گفته بود ری اکتور به جای هندسه جسم باندینگ باکس رو محاسبه میکنه. به صورت دیفالت توی ری اکتور convex mesh حساب میشه. ولی اگه باندینگ باکس محاسبه میشه معنیش اینه که اونو به باندینگ باکس تو همون قسمتی که گفته بودم تغییر داده وبایست به حالت mesh دربیاد. حالا اگه جسمش مثل یک جعبه توخالیه که زوایای بیش از 180 داره اون رو به صورت concave در بیاره.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا