مشاوره برای یک سیستم رندرینک و طراحی تا سقف 25 میلیون تومن

Mamy007

Member
سلام


من در فرم یک سایت دیگه یک کمک برای یک سیستم خواستم با بودجه ی 20 تومن بعد از بحث و کش مکش رسیدیم به اینکه ... ( حالا میگم به چی رسیدیم )


قبل از اینکه بگم به چی رسیدیم مطالب زیر به درد کسی که میخواد کمکم کنه میخوره :


حالا


من میخوام تو زمینه ی انیمیشن کار کنم ، البته انیمشین منطورم فقط فول انیمیشن نیست و اضافه کردن مثلا یه شخصیت کارتونی به یک فیلم واقعی نیز هست ( کامپوزیت ) ، کارهای دیگه ای که روشون کار میکنم به شرح زیر است :


(انیمیشن)
جلوه های ویژه
طراحی محصول و خودرو
ساخت تیزرهای تبلیغاتی
و طراحی داخلی


نرم افزارایی که کار میکنم :
3ds max , maya , Zbrush , after effect , photoshop , vue


موتورهای رندر که کار میکنم یکم جای بحث داره :
octane , arion , arnold , corona , vray , renderman


راستش در مورد پلاگین هایی که نوشتم ، vrayo احتما 85% میزارم کنار ( تقریبا تمام عمر کاری با 3ds maxo با این پلاگین گذروندم ( حدود 4-5 سال ) )
چون اولا CPU بیس هست و برای انیمیشن به درد نمیخورد.
حالا بین renderman , arnold , octane , corona , arion من نظرم روی octane هست. البته arnold و renderman خیلی نظرمو جلب کردن چون اصلا مخصوص انیمیشن هستند.
من توی آموزش و شروع کار با یک پلاگین مشکلی ندارم ولی هر کدومو که انتخاب کنم مطمئنا تا تهشو در می یارم اگه از شما کسی تجربه ی کار با این پلاگین ها رو داشته لطفا یکم راهنماییم کنه.


خوب من حتی می تونم تا 25 تومن نیز حتی هزینه کنم.


الان رسیدیم به اینکه توی اون فرم به چی رسیدم :

کلا نظر بچه ها روی دو مقوله میگشت :


1. میگفتن که تک سیستم 2. میگفتن باید برم سراغ render farm و کلاسترینگ


گروه اول سیستم پایینو بهم پیشنهاد دادن :




Asus C602 Z9PE-D8 WS | *Dual Socket*: 1,990,000
5,290,000 :2×(Intel Xeon E5-2640 v2)
1,750,000 :ECC: Crucial 4×8GB=32GB DDR3 1866MHz CL13
PNY K5000 4GB GDDR5: 7,300,000
Plextor M5 Pro Xtreme SATA6.0Gb/s 256GB: 660,000
Enermax Liqtech 120X)×2: 670,000)
790,000 :*Enermax Platimax 850W | *80Plus Platinum
Alumaxium: 790,000


گروه دوم هم برای سیستم چیز مشخصی معرفی نکردن البته در کل به دنبال این بودن که از سیستم های رندر فارم استفاده کنم که من هم موافقم ( نسبت به کارایی که سیستم انتظار دارم )


تمام مطالب پایین نتیجه گیری من در طی این مدت گشت و گذار من در اینترنت میباشد ، در صورت اشتباهی در اون لطفا حتما اطلاع دهید.


خوب حالا من حدود 2 هفته هست می گردم دنبال اینکه چی بهتره و سایتای مختلفو چک میکنم ، به این نتیجه رسیدم که سیستم های GPU بیس خیلی سریع تر از CPU بیس هم قیمت خود هستن به همین دلیل میخوام V-ray رو کنار بزارم و برم به دنبال یک سیستم رندرینک تحت GPU.

در پایین نرم افزارا رو تحت بررسی از نظر سخت افزاری کردم :

من بین 3ds max و maya هم باید یکی رو انتخاب کنم که نظر خودم به روی 3ds max هست که البته این طوری Arnold رو از دست میدم ( ولی در کل اگه به این نتیجه برسم که هر دو بهم کمک میکنن هر دو را با هم کار میکنم و یکی رو کنار نمیگذارم )


خود 3ds max و maya که در view port بر میگردد به توابع (OpenGL/Direct3D یا Direct3D Nitrous) که فکر میکنم خودشون به GPU احتیاج دارن و CPU کارایی چندانی ندارد ، در realtime هم که GPU رندر لحظه ای میکند و در رندر نهایی هم که نسبت به موتور رندرینگ هست.


Zbrush به CPU و Ram احتیاج داره و GPU آنچنان تاثیری ندارد ( طبق گفته ی شرکت سازنده ) یعنی همین که کارت گرافیک بتونه رزولیشن تصویرو ساپورت کنه کافیه ، حتی در رندر نیز همین طور است. ( http://pixologic.com/zbrush/system )


after effect هم به CPU و Ram نیاز داره برای viewport و render ولی در CS6 و CC یک قابلیت گذاشتن برای استفاده از گرافیک های با تکنولوژی CUDA که می شه با فعال کردن openGL به آن دسترسی پیدا کرد فک کنم در Raytrance 3D بشه با GPU رندر هم گرفت .


Photoshop خوب در این نرم افزار هم به CPU و Ram احتیاج هست ولی بعضی از ابزارهای جدید به گرافیک نیاز دارند و در صورت نبود گرافیک معیوب خیلی آهسته کار میکند


Vue هم مثل بقیه نرم افزارا CPU و Ram میخواهد البته در ورژن 11 از OpenGL هم استفاده میکنه که خوب برای سیستم های GPU بیس میشه ازش کمک گرفت.


خوب اینا رو گفتم تا کسایی که بعد از من دنبال سیستم میگردم هی مثل من از این سایت به اون سایت پاس داده نشن.


پس نسبت به نیاز من به یک کامپیوتر با CPU و GPU و Ram بالا نیاز دارم که در درجه ی اول مهمترین آنها GPU می باشد.










حالا میخوام نقد سیستم پیشنهادی 1 رو بکنم و یه سیستم خودم بگم :


Asus C602 Z9PE-D8 WS Dual Socket که به نظرم با داشتن پورت های متعدد گرافیک کارت به دردم میخوره ( قابلیت قرار گیری 4 کارت دو اسلات و 7 کارت تک سلات ) و همچنین 2 عدد CPU Xeon در خود جا می دهد که هر کدام از 4 تا رم DDR3 رو ساپورت میکنن.


Ram 64gig که در کارای گرافیگی نیازی به ECC ندارم.


Green Alumaxium کیس بزرگ و جا داریه با تهویه ی خوب ( مثل یخچال امرسان D: )


CPU E5 2640 v2 که به نظرم توی نرم افزارای دیگه تحت CPU کمکم میکنه .( البته فکر میکنم برای کار من و نسبت به موتور های رندرینگم پول اضافی باید خرج این CPU کنم )


Plextor M5 Pro Xtreme SATA6.0Gb/s 256GB اس اس دی خوبیه.


Enermax Liqtech 120X)×2) این هم دو تا کولر پردازنده خوب


Enermax Platimax 1500W 80Plus Platinum که به نظرم برترین برند ولی میگم حالا چرا 1500وات !!!


خوب میرسیم سره Graphic که بیشتر از بقیه ی قطعات روش مشکل دارم :


گرافیکی که در اون سیستم پیشنهاد شده به من گفتم Guadro k5000 که حدود 7300 تومن قیمت داره ولی با گشت و گذارم فهمیدم که در موتوری مثل Furryball که GPU بیس هست GTX 780 ti جز بهترین هاست.


اول باید لزوم استفاده از یک کارت گواردو رو در نظر بگیریم که در این مورد مطالب زیادی در اینترنت هست مخصوصا مطلب جالبی که در سایت شرکت مازستا مطالعه کردم و در آخر به این رسیدم که :


کارت های گوادرو سرعت کمتر از کارت گیمینگ هم قیمت خود را دارند ، بعضی از نرم افزارا فقط از Quadro پشتیبانی میکنن ، کارت های Quadro مصرف کمتر و حرارت کمتری تولید میکنند و یک سری تفاوت دیگه که چون این مطلب آموزشی نیست نیازی به گفتن ندارد.
و کار من گرافیک است نه مهندسی که به ram ECC این گرافیک ها نیاز پیدا کنم.


البته من خیلی مطالب زیادی مبنی بر اینکه نیاز به استفاده از کارت های Quadro در سیستم هایی که برای مصارف گرافیکه ( البته برای سیستم های خانگی نه render farm ) نیست ، خوانده ام. و تقریبا مجاب به خرید کارت گیمینگ هستم.






حالا شاید بگید این همه مطلب که گفتم مطلب آموزشی شد نه سوال و کمک ، در صورتی که تازه مطلب اصلی آغاز شد :


من در این باره پیشنهادم برای گرافیک Quadro K5000 بود ولی با در نظر گرفتن قیمت میتونم 3 تا GTX 780 TI بگیرم و SLI کنم که در اینترنت به وضوح افزایش چشمگیر قدرت حتی یک GTX 780 TI نسبت به Quardo K5000 به این هستیم حالا ببین 3 تاش چه میکنه . ( 8640 هسته ی CUDA !!! )

1.خوب آیا من اشتباه می گویم ؟ ( در مورد مطالب بالا )
2.آیا می توانم در آینده به فکر رندر فارم نیز باشم ( با سیستمی که گفتم ) یا کامپیوتر های رندر فارم فرق میکند و سیستمم باید جور دیگه ای باشد ؟
3.آیا در حالت GPU base نیز میتوان رندرفارم کرد ؟
4.آیا اگر یک کامپیوتر دیگر مثل این ببدنم نیز میتوانم از کارت های گرافیک SLI شده رویه آن استفاده کنم یا نه کلا فرق داره ؟( اگر فرق داره چگونه؟ )
5.آیا با بودجه و نرم افزارها و خواسته های من شما استفاده از تک سیستم را عاقلانه میدانید ؟
6.اگر پیشنهادی برای سیستم دارید لطفا مطرح کنید.
7.آیا به نظر شما یک سیستم مازسنا خریداری کنم بهتر است ؟
8.آیا به نظر شما نصبت به خواسته های من بودجه ام خیلی کم است ؟






یک دنیا ممنون از اینکه به من توجه کردید.


ببخشید اگر سرتون رو درد آوردم
:rose:
 
آخرین ویرایش:

HR3D

کاربر فعال
با سلام به دوست عزیز ، شما اولا بجای بستن دوتا 2640 v2 میتونید با هزینه ی بسیار کمتر دوتا 2630 v2 ببندید که با توجه به بنچمارک ها بازدهی بهتری نسبت به 2640 v2 داره لینک اثبات که به من خیلی کمک کرد = > کلیک کنید !
سری کوادرو اصلا ، الان دارم افسوس میخورم که چرا بجای Quadro k2000 کارت GTX 780 یا حداقال 770 رو تهیه نکردم ، چون با نگاه به معماری Kepler که در هر دو مدل ها استفاده شده و پردازنده ی گرافیکی جدیدتر سری های GTX اصلا به صرفه نیست خرید کوادرو ، که مطمعنا بعد از خرید افسوس میخورید و دور ریختن پوله و تنها فرقشون تو فریمورشون هست و تمام ‍‍!! با سه تا 780 قدرت ممکنه از k6000 هم فراتر بره !!
در رابطه با مادربود ، چرا سراغ سری سوپر میکرو که برای سیستم های وورک و رندرینگ و صنعتیه ، با توجه به نیازتون نمیرید ؟ هم قیمت بهتری دارن ، هم به صرفه تر و هم قوی تر از این ،به نظر من با توجه به مثلا وجود 8 اسلات رم در آینده میتونه براتون مشکل ایجاد کنه ، اگه نیاز به مشاوره ی بیشتر دارید ، من سیستم رندرینگم رو از یکی از آشنایان وارد کردم تو پیام خصوصی بگید بهتون شماره شون رو بدم و باهاشون مشاوره داشته باشید و اونقت اقدام کنید ،
2- بعد از این بستگی به نیازتون میتونید رندر فارم هم کنارش داشته باشید ولی شنیدم مدیریت و بلدی میخواد رندرفارم و الکی نیست !! شرکت آلبالو کامپیوتر کمک میکنه دربارش
3- رندر فارم های GPU Based که قدرت زیاد گرافیکی رو دارن که با کارشناسان مازستا درباره اش میشه صحبت کرد
4- یعنی از کارت این درستگاه برای اونیکی دستگاه استفاده کنید ؟ مطمئن نیستم ولی فکر میکنم به نرم افزارتون بستگی داره
5- آره بیشتر بستگی به نیازتون داره الان هستند سیستم هایی که 100 تومن تا خیلی بیشتر ......!!!! هم خرجشون شده !!!
6- این اول گفتم !
7- به نظرم خیر چون من سیستم جدیدم رو که به قیمت نه تومن توسط آشنامون جمع کردم سایت مازستا ممکن بود این کانفیگ رو یا شبیش رو تا 13 تومن هم بده ، چون اگر با آشنای من تماس داشته باشید به صرفه ترین و آینده نگرترین کانفیک رو با قدرت خوب رو بهتون معرفی میکنند
8- به نظرم خیلی خوبه !

موفق باشید :rose:
 

rezazarasvand

کاربر فعال
با سلام
باید خدمت شما عرض کنم برای کار انیمیشن صد در صد به فکر سیستم gpu base باشید. که سرعتی تا بیش از 50 برابر نسبت به سیستم های cpu base رو تجربه خواهید کرد ، می تونید از نرم افزار octane render به صورت پلاگین یا استند الون استفاده کنید.
بنده بیش از 5 سال کار و تجربه در موتور های cpu base ، وقتی با موتور octane آشنا شدم به طور کامل قید cpu base ها رو زدم!! تصویر پیوست شده رندر 54 ثانیه ای با دو کارت گرافیک titan انجام دادم. ولی نرم افزار octane ورژن کرک شده درست و حسابی نداره و
باید یه بودجه واسش بزاری. در مورد کارت گرافیک باید عرض کنم که برای ویو پرت پیشنهاد من یک عدد کارت گرافیک k4000 و برای رندرینگ 2 عدد کارت گرافیک titan هست. توجه داشته باش که 780 ti به اندازه titan قوی هست ولی حافظه بالایی نداره، یادت باشه که به هیچ
وجه کارت گرافیک ها رو sli نکنی!! چون تو رندرینگ تاثیر نداره و ساپورت نمیشه ، تاثیرش تو ویو پرت هست که ما k4000 رو گذاشتیم واسش، برای سی پی یو 4930k رو پیشنهاد می دم نسبت به قیمتش عالی کار می کنه البته اگر سیستم gpu base رو انتخاب کردی، برای اطلاع دوستان
باید عرض کنم می تونن از دو نوع کارت گرافیک کنار هم واسه رندر استفاده کنن ولی دو تا موضوع فراموش نشه یکی اینکه موتور رندر حافظه کمتر رو ملاک قرار میده! و کارت گرافیک کودا رو ساپورت کنه که در انحصار انویدیا هست، البته موتور های gpu base هم هستن که amd رو ساپورت کنن
مثل lux و furry ball ولی پیشنهاد من octane یا arion هست. وارد جزئیات قطعات دیگه نمی شم اگر سوال دیگه ای بود در خدمتم.
اینم رندر 54 ثانیه ای octane ( البته ورژن دمو هستش)

bugati.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا