مدیریت فایل های پروِژه بر روی یک شبکه محلی

Seyed3D

Member
با سلام
در یک پروِه انیمیشن که چندین نفر باهم روی یک پروژه کار میکنند حتما تیم از یک سیستم شبکه استفاده میکنه .الان سوال من اینکه چطور میشه یه سیستم شبک برای یه پروژه انیمیشن ساخت که توی اون اولان چندین کاربر بتونند روی پروژه انمیشن کارکنند مثلا همزمان کسی که تکسچر کار میکنه بتونه با اونی که داره ریگ میکنه روی یه کاراکتر کار کنه بدونه ایجاد هیچگونه اختلا در روند کارشون. یا مثلا فایل هایی که برای image plan و تکسچر استفاده میشه روی همه سیستم های مختلف که به شبکه وصل هستند توسط مایا ردیابی یشند و خطای فایل پیدا نشد رو نداشته باشیم .من خودم یه چیزایی در مورد Autodesk 360 شنیدم ولی بسیار جزیی هست اگه دوستان در این مورد هم اطلاعی دارند خواهش میکنم من رو هم راهنمایی کنید.
با تشکر
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
با تشکر از داوود جان من هم یه روش میگم یعنی تکمیل کننده حرف ایشون بیان کنم

اول این که همون طورکه خودت میدونی عزیز حتما برای پروژتون یه set project ایجاد کنید که داوود جان گفتن تا برای جابجایی پروژه از مکانی به مکان دیگه به هیچ مشکلی بر نخورید مثلا اگه میخواین پروژه رو ببرین برای render farm به شرکت دیگه ای خیلی کارت رو راحت میکنه ولی برای کار چندین سیستم روی یه فایل پروژه باید تو یه سیستم مادر یه Map Drive ایجاد کنید به این صورت شما فولدر پروژتون رو تبدیل میکیند به یه درایو shear شده تنها این که همیشه باید سیستم مادر روشن باشه.
یعنی همون مطلب داوود جان ولی به یه روش استاندار و اصولی.

در مورد مایا 360 من که چیزی نشنیدم.
 

Seyed3D

Member
من یه دوست برنامه نویس دارم این دوستم و همکاراش برای پروژه هاشون از یه سیستم کنترل ورژنی به اسم GIT استفاده میکنند.کار به این صورت که یه بار سورس روی یه هاست اینترنتی ریخته میشه و هر کدوم از افراد شروع میکنند روی قسمت که مربوط به خودشونه کد میزنند ممکنه یه فایل همزمان توسط چند نفر در شرف ویزایش قرار بگیره .توی این حالت یعنی تا زمانی که هیچ کدوم کد رو submit نکردند اگه هاست آفلاین هم بشه مشکلی پیش نمیاد چون سورس روی هرسیستمی دانلود شده .بعد از این که تغیزات Submit شدند این سیستم کنترل ورژن میاد همه رو باهم یکی میکنه و روی هاست میفرسته .این حرکت دقیقا مثل اینکه مثلا من به عنوان ریگر سمت چپ کاراکتر رو ریگ کنم و شما کار ریگ سمت راست اون رو دقیقا همزمان انجام بدین .بدون این روش کنترل ورژن در نهایت که کار ها رو بخوایم ذخیره کنیم عملا چون فایل ها Replace همدیگه میشند فقط یه سمت کاراکتر ریگ میشه (اون قسمتی که در آخر ذخیره شده ) ولی نرم افزار کنترل ورژن میاد تغیرات سمت چپ رو میگیره با تغیرات سمت راست جمع میکنه و نهایت با حفظ کار هر دو ریگ ر یه فایل کاملی رو در اختیار ما قرار میده .
البته برنامه نویسی با انیمیشن سازی متفاوته ولی آیا روش وجود داره که کنترل ورژنی مشابه برادران برنامه نویس انجام بده ؟ به نظر من این روش صرفا ست کردن پروژه دو مشکل برای من داره اولا اینکه سیستم هاست من نمیتونه دائما روشن و در دسترس باشه و فقط در صورت باز خوانی میتونه در اختیار من قرار بگیره و ثانیا احتمال اینکه همون مشکل ریگ چپ و راست پیشبیاد هست (یعنی نشه به صورت کاملا موازی اعضای گروه با هم کار کنند).از جهتی چون حجم فایل ها و رفرنس های صحنه ام بسیار بزرگه عملا با توجه به سرعت اینترنت موجود نمیتونم از cloud های روی وب استفاده کنم .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا