مديريت، تنها غايب جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
managment.gif


عدم وجود مديريت و پيش‌بيني‌هاي لازم در خصوص اداره چنين جشنواره‌اي باعث شده است كه با وجود تلاش دلسوزانه تك‌تك دست‌اندركاران و حسن نيت آنها و صرف هزينه‌هاي بسيار زياد، نارضايتي در شركت‌كنندگان حاضر در جشنواره ايجاد شده و بار ديگر اثبات مي‌كند كه تكيه بر مديريت‌هاي سنتي به هيچ عنوان پاسخگوي نيازهاي كنوني نيست.


مديريت، تنها غايب جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال
مهدي وجودي*- دنياي كامپيوتر و ارتباطات
يك اصل كلي تحت عنوان 5M به صورت سنتي در تعاريف مديريتي وجود دارد كه در واقع اشاره دارد به 5 واژه‌اي كه براي راهبري يك مجموعه مورد نياز هستند و در زبان انگليسي با حرف M شروع مي‌شوند.
اين واژه‌ها عبارت است از منابع مالي (Money)، منابع انساني (Men)، ابزار (Machinery)، مواد (Materials) و مديريت (Management). بدين معني كه يك مدير با دارا بودن 5 شرط فوق، امكان مديريت و راهبري يك سازمان و جريان را خواهد داشت.

اين در حالي است كه تجربه‌هاي اخير و تئوري‌هاي جديد مطرح شده در اين حوزه، اشاره به اين دارد كه از بين پنج شرط فوق، فقط شرط مديريت مدير به تنهايي مي‌تواند كليه نيازهاي راهبري و هدايت يك سازمان را پوشش دهد و مدير با دانش و توانايي خود كليه نيازهاي ديگر را فراهم نموده و يا ايجاد نمايد.

برگزاري دومين نمايشگاه و جشنواره ملي رسانه‌هاي ديجيتال تجربه‌اي كامل براي تئورسين‌هاي مديريتي در اثبات اصل فوق است. چرا كه در برگزاري اين جريان شاهد بسيج و حضور چهار اصل منابع مالي، منابع انساني، ابزار و مواد بوديم اما نبود مديريت باعث شد تا با وجود كليه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، شاهد نارضايتي بسياري از غرفه‌داران و بازديدكنندگان باشيم.

نبود يك تعريف و هدف و ارجح كردن بخشي به بخش‌هاي ديگر از آسيب‌هاي اصلي متصور براي يك جشنواره و نمايشگاه است كه باعث ايجاد نارضايتي در شركت‌كنندگان و در نهايت چالش براي برگزاركنندگان خواهد بود.
از جمله مشكلاتي كه در پيش روي شركت‌كنندگان در جشنواره وجود داشت مي‌توان به صورت خلاصه به موارد زير اشاره نمود:

1- عدم انسجام در روند ثبت‌نام از طريق وب‌سايت جشنواره
2- عدم صدور كارت براي متصديان تا روز دوم و سوم نمايشگاه
3- عدم صدور كارت براي غرفه‌داران بر اساس شرايط تعريف شده
در وب‌سايت جشنواره عنوان شده بود كه سي‌دي حاوي تصوير غرفه‌داران به حراست براي صدور كارت قبل از شروع به كار نمايشگاه تحويل داده شود كه به هر دليلي تا لحظه نگارش اين مطلب كه روز چهارم نمايشگاه است، براي بسياري از غرفه داران كارت صادر نشده است.
4- عدم پوشش اينترنتي سالن به صورت مطلوب و قطع و وصلي‌هاي مكرر اينترنت حتي در بخش پايگاه‌هاي اينترنتي كه اتصال به اينترنت، لازمه ارائه و معرفي كارها و وب‌سايت‌ها است.
5- بسته شدن و تغيير درهاي ورودي اصلي طي روزهاي برگزاري نمايشگاه و برخلاف نقشه‌هاي توزيع شده در سطح نمايشگاه

با يك مرور اجمالي چند مورد فوق، مشاهده مي‌شود كه هر كدام از آنها موارد جزئي هستند كه براي كشوري كه در آن سالانه چندين نمايشگاه در حد بين‌المللي برگزار مي‌شود و نيز براي جشنواره‌اي كه تجربه اول آن نيست، بروز آنها دور از ذهن مي‌نمايد كه مطمئنا باعث دلسردي و نارضايتي در صاحبان مراكز ديجيتالي و فعالان حوزه IT كشور مي‌شود.

عدم وجود مديريت و پيش‌بيني‌هاي لازم در خصوص اداره چنين جشنواره‌اي باعث شده است كه با وجود تلاش دلسوزانه تك‌تك دست‌اندركاران و حسن نيت آنها و صرف هزينه‌هاي بسيار زياد، نارضايتي در شركت‌كنندگان حاضر در جشنواره ايجاد شده و بار ديگر اثبات مي‌كند كه تكيه بر مديريت‌هاي سنتي به هيچ عنوان پاسخگوي نيازهاي كنوني نيست.

در پايان متذكر مي‌شود كه IT مقارن است با سرعت و سرعت بدون نظم محكوم به شكست است. نظم حاصل مديريت صحيح و پيش‌بيني‌هاي بر پايه دانش و مطالعه است. از اين رو پيشنهاد مي‌شود كه براي بهتر شدن برگزاري چنين جشنواره عظيمي در سال‌هاي آتي با آموزش‌هاي لازم ارائه شده به مديران برگزاري، شاهد نظم بالاتري در روند ثبت‌نام و اجراي آن باشيم.

*مدير وب‌سايت مرجع دانش، از غرفه‌هاي حاضر در نمايشگاه


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا