با سلام،
Sisili boy عزیز ببخشید که پاسخگویی به پ خ مربوط به این پست کمی به تاخیر افتاد،بشدت درگیر پروسه رندر یه پروژه هستم، تمام کامپیوترهای شرکت هم زیر بار رندر رفتن
برای همین آموزشی که برات تهیه کردم با سیستمی انجام شده که خیلی وقته نرسیدم دستی به سرو گوشش بکشم و اکثر نرم افزارهای اون هم قدیمیه، ضمنا فکر میکنم که تو فشرده سازی فایل ویدیوئی زیاده روی کردم
اما به نظر میرسه که قابل دیدن باشه...بگذریم
برای ساخت چنین مدلهایی همونطور که حمید و رضا گفتن میشه از شیوه های متفاوتی استفاده کرد، اما من شخصا ترجیح میدم از Surface که حمید هم بهش اشاره کرده بود استفاده کنم چون در مقایسه با Nurbs یا استفاده از Cloth
هم خیلی ساده و سریعه و هم نتیجه کار کاملا تحت کنترل خواهد بود، البته این به معنی برتری مطلق این روش به روشهای دیگه نیست چون هر کدوم از روشهایی که دوستان عنوان کردن در جای خودش دارای مزیت هایی هست
اما بعنوان مثال به هنگام استفاده از سیستم Cloth برای حالتی که یک حفره در مرکز چادر هست ممکنه با چین و چروکهایی مواجه بشیم که دلخواه ما نیست و یا کنترل قوسها کاملا در اختیار ما نخواهد بود و یا در Nurbs با اینکه خود من
زمان زیادی رو در نسخه های قدیمی تر مکس صرف اون کردم اما بدلیل عدم توسعه مناسب ابزارهای اون در نسخه های اخیر مکس و کم مهری اتودسک به اون و فاصله گرفتن قابلیت ها و توانمندیهای اون نسبت به نرم افزاری مثل Rhino
باید خدمتتون عرض کنم برای بدست آوردن نتیجه دلخواه و فاقد مشکلاتی همچون عدم اتصال کامل و یکنواخت سطوح و یا ایجاد سطوحی با توزیع نا متوازن Face ها بعد از تبدیل شدن به Mesh یا Polygon و عدم وجود دستگیره های کنترلی
بر روی Point ها یا CV ها برای کنترل قوسهای اینچنینی، حصول نتیجه دلخواه توسط اون زمانگیر و بعضا بسیار مشکل خواهد شد، به همین دلیل آموزشی که برای تولید این مدلها براتون آماده کردم بر اساس استفاده از Spline ها و مدیفایر Surface
شکل گرفته، امیدوارم که مفید باشه.
موفق باشید
http://www.mediafire.com/watch/3w311ps2doh1687/Canopy01.mp4