مدلینگ با 4 ضلعی ها

درود بر همه دوستان گل:rose:
چند روزی سوال برام پیش اومده که چرا توی مدلینگ حتما باید از 4ضلعی ها استفاده بشه چرا نباید از 3 ضلعی و 5 ضلعی استفاده کرد ، البته می دونم میشه استفاده کرد ولی چرا بهتره که از 4 ضلعی استفاده کرد؟؟
و همچنین این مورد اصلا توی کار های حرفه ای خارجی رعایت نمیشه :green:
و توی مسابقه اسپید مدلینگ سایت 3dtotal اصلا به موضوع 4 ضلعی بودن توجه نمیشه و به کار نهایی رای داده میشه


:neutral:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوست من
در مورد چهار ضلعی بودن باید دید تا کجا کاربرد داره .

1- مدلی که قرار هست Unwarp بشه حتماً باید 4 ضلعی باشه وگرنه دردسر ساز میشه . یعنی سیستم هایی که این کار رو انجام میدن عموماً با 4 ضلعی کار میکنند وگرنه نمیتونند بطور اتومات عمل کنند .

2- مدلی که قرار هست انیمیت بشه و نیاز به ریگ داره بازم برای حرکات درست و ایجاد نشدن شکستگی در اضلاع هنگام حرکت و تا نشدن در مفاصل نیاز به 4 ضلعی داره .

3- ویرایشگر هایی که برای نرم کردن اجسام استفاده میشه روی 4 ضلعی ها درست عمل میکنند در غیر این صورت مدل دچار اعجاج و شکستگی میشه .

4- برنامه هایی مثل Graphit Tools که به تازگی به داخل مکس منتقل شده برای انتخاب درست و بدون مشکل و همچنین اعمال برخی دستورات نیاز به 4 ضلعی داره . اینکه مدل دارای 4 ضلعی باشه باعث نظم در مدل و انتخابهای سریع در هنگام ساخت میشه .

5- کشیدگی uv روی اضلاع غیر 4 ضلعی دیده میشه ولی روی 4 ضلعی ها نه .


اگر مدلی قرار نباشه که این کارها روش انجام بشه نیازی به 4 ضلعی بودن هم نداره .

در مسابقاتی هم که فقط بحث مادلینگ باشه مطمئن باشید اینارو در نظر میگیرند .

موفق باشید :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا