مدلسازی ...Polygan یا Nurbs!!!

pesare_khakestari

Active Member
سلام دوستان 3 دی کار.
راستش من مایا کار می کنم.
اما 1 سوال داشتم که فکر کنم به شما دوستان 3 دی کار هم مربوط میشه...
من بیشتر با مایا وسایل نقلیه مثل ماشین ، هواپیما و بالگرد طراحی می کنم.
به نظر شما برای طراحی یک Porsche GT کدام روش بهتره؟
من قبلا یک BMW Z4 به روش Nurbs طراحی کردم.اما نمی دونم شاید به روش Poly بهتر باشه.
نظر شما چیه؟
 
سلام!
بزار یه مثال برات بزنم.
تو فیلم هالک ما می بینیم که هالک، یه تانک رو که ظاهر خیلی منظم و غیر اورگانیکی داشت، چنان درب داغون می کنه که اگه متریال تانک رو عوض کنی، مثل یه گیاه دریایی به نظر می رسه!!!
خوب! به نظرت می شه این این تغییر شکل های اساسی رو به کمک Nurb انجام داد؟
می شه وقتی که با Nurb همون BMW Z4 رو طراحی می کنیم، یکی از درهاشو مچاله کنیم؟!
مسلما نه! (یا شاید من نمی دونم که چه طوری می شه!!)
به همین دلیله که خیلی مواقع، سه بعدی کارا Poly رو ترجیح می دن!
البته اینم بگم که خیلی راحت می شه یه جسم Nurb رو با وقت زمان مشخصی با Poly تبدیل کرد!
و...
و اینکه تصمیم رو خودت باید بگیری! می دونم که Nurb رو خوب بلدی (چون اون BMW رو که قبلنا گذاشته بودی دیده بودم!). و فکر کنم که تجربه ی طراحی یه ماشین یا کلا مدل پیچیده ی غیر اورگانیک با Poly رو نداری!
بهتره تجربه ش کنی!
بعد نظر نهاییت رو بده و اینجا هم اعلام کن تا دوستان استفاده کنن!
موفق باشی!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا