مدلسازی کاراکتر بازی

Saman_k

New Member
سلام به همه :rose:
اطلاعاتی در مورد مدلسازی کاراکتر برای بازی می خواستم:
به چه جور مدلی lowpoly گفته میشه؟(وبجز این روش چه روشی وجود داره)
برای مدلسازی برای بازی چه چیزهای رو باید رعایت کرد؟
با تشکر
 
  • Like
Reactions: m3d

bahman.k70

Member
سلام برای سوالت یه اموزش گذاشتم تو همین انجمن . مدل سازی کاراکتر اساسین کرید
 

Saman_k

New Member
مرسی دارم آموزش ها رو دانلود می کنم.
ولی میشه در مورد lowpoly و بقیه روشهای مدلسازی برام توضیح بدید فرقشون در چیه.وکلا چه چیزهای رو در اینجور مدلها باید رعایت کرد.
 

m3d

کاربر VIP
سلام.
قبل از هر چیز باید یه نکته رو بدونیم : نحوه رندرینگ در بازی و فیلم انیمیشن:
خوب در انیمیشن ما در هر ثانیه مثلا 25 فریم تصویر 2 بعدی رو میبینیم اما در بازی در هر ثانیه 25 فریم سه بعدی میبینیم
منظورم اینه که در انمیشن و فیلم واحد ما یک عکس دو بعدیه که در کسری از ثانیه دیده میشه اما در گیم در همین کسر ثانیه واحد تصویری ما یه صحنه سه بعدیه به همین علت پخش یک گیم خیلی بیشتر از پخش فیلم به محاسبات پردازنده نیاز داره .
پس ما میایم برای انیمیشن(فیلم) مدلها رو high poly میسازیم یعنی با جزئیات زیاد . ولی همون مدل رو تو گیم باید بصورت loe poly یا جزئیات کم ساخت
پس برای یه مدل که قراره تو یه فیلم انیمیشن یا تیزر بکار بره جزئیات رو دقیقا روی خود مدل اعمال میکنند و تعداد چندضلعی ها زیاد میشه ، ولی برای گیم نمیشه از این روش استفاده کرد چون اونوقت اجرای بازی به مشکل بر میخوره و بازی کند اجرا میشه و دچار افیت فریم میشه یا اصطلاحا بازی بریده بریده پخش میشه. یعنی به جای high poly مدل رو بصورت loe poly میسازند (جزئیات کم) بعد برای اینکه مدل طبیعی بشه میان با تکسچر (بافت) جزئیات رو اضافه میکنند .
مثلا تو انیمیشن ممکنه برای ساخت یه کیبورد بیان دکمه های اون رو دونه دونه بصورت مکعبهای کوچیک بسازند ولی تو گیم میان یه عکس از کیبورد میگیرن و به عنوان بافت میدن به یه مکعب بزرگ ساده


خلاصه :
برای طراحی مدل جهت استفاده در گیم تهداد چندضلعیهای تشکیل دهنده هر چه کمتر باشه بهتره و دست دیگر عوامل سازنده بازی برای طراحی بازتره
 

bahman.k70

Member
lowpoly همون طور که از اسمش هم معلومه مدلیه که از پلیگانهای کمتری ساخته شده . مدل هایی رو که برای بازیها میسازن و از پلیگانهای یا Smooth های زیادی ساخته شدن با این روش میسازن (یا اصلاح میکنن ) تا بازی روانتر بشه یا راحت تر رندر و اجرا بشه .
 

Saman_k

New Member
مرسی از راهنمایتون
از کجا باید بدونم از چند پلیگان ساخته شده و تقریبا یک کاراکتر بازی (انسان- با لباسش) از چند پلیگان باید ساخته بشه؟
 

elya3

Well-Known Member
مرسی از راهنمایتون
از کجا باید بدونم از چند پلیگان ساخته شده و تقریبا یک کاراکتر بازی (انسان- با لباسش) از چند پلیگان باید ساخته بشه؟
دوست عزیز نمیشه گفت برا ی یه مدل بازی چند تا پولی احتیاجه چون مدلها همه که مثل هم نیستن فقط اینو بدون وقتی داری مدل بازی میزنی باید از حداقل poly استفاده کنی و بجای اینکه بخوای جزئیات بدی میتونی از نرمال مپ و بامپ استفاده کنی
حالا به عنوان مثال یه مدل سر برای یه کاراکتر بازی حدود600-1000 تا بیشتر poly نداره ولی همون مدل برای فیلم و انیمیشن با کیفیت میتونه خیلی بیشتر و تا چند هزارتا برسه
البته دوستان ببخشید این تعدادpolyکه گفتم نظر خودم بود معیار نبود
 

Saman_k

New Member
:rose::rose::rose::rose::rose:
ممنون دوست عزیز
فقط چه جوری میشه فهمید چندتا پلی داری.یعنی خود برنامه می تونه اینو محاسبه کنه؟
 

elya3

Well-Known Member
:rose::rose::rose::rose::rose:
ممنون دوست عزیز
فقط چه جوری میشه فهمید چندتا پلی داری.یعنی خود برنامه می تونه اینو محاسبه کنه؟
آره خود مکس محاسبه مبکنه فقط کافیه ر آبجکتی که ساختین کلیک راست کنین و گزینهobject propertis رو انتخاب کنین بعد تو همون سر برگ اول تعداد ورتکس و پلیگان و بقیه اطلاعات راجع به آبجکت ساخته شده رو براتون میده
موفق باشین
 

m3d

کاربر VIP
برای دونستن مجموع تعداد کل پالیگان های تمام اجزائ صحنه هم کافیه کلید 7 رو از کیبورد بزنید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا