مدت زمان رندر فاینال (vray)

IIIXI

Member
با سلام.
از دوستان درخواست دارم حدود مدت زمان رندر نهایی رو (به صورت تقریبی واگر خاطرشون هست به صورت دقیق) که برای تحویل به کارفرما به ازای هر دوربین صرف میکنن با شرایط زیر اینجا بذارن تا بنده یه برآوردی از سیستم و تنظیمات رندرم داشته باشم :
# موتور رندر وی ری هست.(من از نسخه 2.4 استفاده میکنم.)
# صحنه مورد نظر یه صحنه داخلی (تجاری با بازشوهای نورگیر وتعدادی نورهای مخفی سقف کاذب) نسبتا پیچیده هست که متریال های دارای افکت glossy زیادی درش داریم.
# قصد داریم خروجی رندر کمترین نویز ممکن رو داشته باشه (حداقل تا زوم های 3 و 4 برابر)
# تناسبات رندر hdtv هست که بزرگترین اندازه 3000 پیکسله.
# تو رندر از افکت خاصی استفاده نکردیم (dof و...) وقراره همه چیز بعدا اضافه شه. رندرالمنت هم نداریم.
# برای نورپردازی از نور vray sun درترکیب با vray dome برای استفاده از hdri استفاده کردم.
# در صحنه از displacement در هیچ متریال یا آبجکتی استفاده نشده.
# رندر روز هست.

قطعا احتمالش کمه که شرایط صحنه وسایز خروجی رندرشما به این شرایط نزدیک باشه وچیزی که مد نظر منه یه اندازه گیری تقریبیه.
اگر موردی هست که سوال دارین ولازمه به آیتم ها اضافه کنم لطفا اعلام بفرمایید.

پس چیزی که میخوام درصورت نزدیک بودن شرایط خروجی رندرتون به این شرایط این دو تاست :

1. مدت زمان رندر.(داخلی و خارجی، البته بیشتر تاکیدم بر داخلی هست.)
2. مشخصات سیستم.

ویرایش :


وایر :


صحنه نزدیک به 15 میلیون 400 هزار polygon داره.
به دلایلی که مربوط به کارفرمای کار میشه نمی تونم تصویر واضح تری از مدل بذارم. محدوده ای که با خط نارنجی مشخص شده محدوده شفاف و نورگیر مدل هست.


سیستم :
2.67 core i7 920
ram : 12 gb bas 2000
 

پیوست ها

  • wireformajidonline.jpg
    wireformajidonline.jpg
    1.4 مگایابت · بازدیدها: 52
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
توضیحاتتون ناقص هست ،
1 - یک وایر یا تصویر از صحنه قرار بدید .
2 - نویز رو میتونید بعد از رندر با تکنیک هایی که بهتون میگم بگیرید .
3 - سیستم خودتون چی هست ؟!
4 - مقدار اجسام صحنه و ...؟!
و ...
 

IIIXI

Member
وایر و مشخصات سیستم رو به پست اول اضافه کردم.. منظورتو از اون و... آخر نفهمیدم که چه توضیحات دیگه ای می خواین!
روش های ماست مالی برداشتن نویز بعد از رندر رو هم قبلا تو پلاگین های افتر افکت تجربه کردم و خوشم نیومده و به نظرم اونها یه جور راه حل اورژانسی و فوریه...
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اینطور که من متوجه شدم شما بیشتر دنبال معجزه هستید تا تنظیمات درست و ... اما به حر حال چه بخوایم و چه نخوایم همینه باید زمان رندر بالا باشه تا نویز نباشه ... باید سیستم قوی باشه و ... راه معجزه ای نیست .

Wireframe منظورم نیست ، Wire منظورم این جوری هست اما خوب متوجه شدم چی به چیه ...

منظروم از و... اصلا جای نگرانی نیست ، چون قطعا فحش نیست ، منظور غیره* هست :green: یعنی اطلاعت بیشتری قرار بدید چون کمی برام مبهم بود .


1 . ببنید چیزی که شما بهش ماست مالی میگید درصورتی ماست مالی هست که یک فرد با اطلاعات کم و غلط بخواد همچین کاری رو انجام بده اما اگر اصولی و به روش های درست این کار رو انجام بدید ، خیلی هم خوب انجام میشه . من روش Inverse رو براتون شرح میدم که میشه گفت از خودم درش اواردم اما خوب
جواب میده ...

برای اینکه دیگه هیچ حرفی نمونه من یک رندر خیلی ساده و با نویز بالاتر از ویری ، یعنی از کورونا رندر رو به عنوان مثال اموزشی قرار میدم ...

خب شروع میکنیم :

1 - رندر اصلی دارای ( کاستیک ، Soft Shadow و *...) :

99469826072772491942.jpg



2 - خوب کار اول انالیز کردن کار هست ، برای این کار با استفاده از levels کار رو به 0 - 1 برسونید :

نکته : Watermark رندر اگر دارید مثل رندر بالا حتمی قبل از دینویز حذفش کنید .

19276533985173650529.jpg


3 -حالا کافیه با یک پلاگین Denoiser در مرحله ای اول عکس مخصوص انالیز رو ساب بندی یا همون منطقه بندی برای Noise Sampler کنید . ( من از Define استفاده میکنم . )


48098166959543212473.jpg



4 - تصویر بعد از Denoise شدن :

26083392879372280022.jpg


5 - حالا شما دارای بدترین حالت نویز تصویر با دینویز شدنش هستید . حالا کافیه ، همون تنظیم رو روی رندر اصلیتون انجام بدید که در فتوشاپ باید Control + F رو بزنید .

خب در این حالت شما دارای نویز ریز و کمی تار شدن لبه های تصویر هستید . چی گفتم :D

79337676490001758095.jpg


تا اینجا از تکنیک اولم .



بریم سراغ تکنیک دوم ... این خروجی رو نگه دارید ، چون تکنیک دوم باید روی همین دومی انجام بشه .

1 - برای تکنیک دوم شما باید یک رندر Normal از صحنتون داشته باشید ، خوب همونطور که میدونید نرمال مپ متشکل از 3 جهت نور XYZ در سه کانال RGB هست ...

50944840208718287455.jpg


2 - حالا ما با کانال Red و Green کار داریم . ما این دو کانال رو در هم Blend میکنیم با Soft light و بعد Blue رو Overlay میکنیم .


46692758403403579999.jpg


خب اینجا شاید بگید این داره الکی هی قضیه رو پیچیده میکنه اما این کار یک نکته مهم هست اونم اینکه در اخر اگر تنها یک نرمال داشته باشید نور شما تغییر میکنه ... !
پس این مرحله رو با دقت انجام بدید .


3 - حالا کاری که مونده اینه که این تصویر رو به حالت High pass در میاریم و بر روی ک Overlay میکنیم ... این کار یک شارپنس خیلی خوب به کار شما میده و ادج های از دست رفته رو با حالت بهتری بر میگردونه ... و همینطور این شارپنس شباهت زیادی به عکس
دوربین داره ...

86744562987074558245.jpg


4 - این تصویرمون تا اینجا :


72818236305197808525.jpg



5 - حالا ما یک نویز خیلی خفیف داریم که اونم کافی با Denoiser بگیریم .... بعدم یک پست پرو کوچیک :D


98083911481617565443.jpg




خوب دوست عزیز و گرامی شما به نظرت این ماست مالی بود ؟!

شما میتونید خیلی بهتر از این عمل کنید ...

این روش من بود امیدوارم به دردتون بخوره ...

زمان ساخت این اموزش : 1 ساعت 36 دقیقه

موفق باشید .
 

IIIXI

Member
دوست عزیز ممنون بابت تعریف وایر!! به هر حال اگه اون جور رندرم برات میذاشتم فرقی تو جوابت نمیکرد وباهمین قوری ورینگ و... میخواستی مساله روشفاف کنی...
ممنونم که وقت گذاشتی واین تجاربت رودراختیار گذاشتی، حتما تستش میکنم...
عزیزم من دنبال معجزه نیستم! 15 ساعت سیستم زیر رندر بودن، ضمن استفاده از حداکثر تجربه وآگاهیم وهر تکنیکی که برای پایین بردن زمان رندر بدون از دست دادن چشمگیر کیفیت رندر، بلدم وآگاهی از اینکه سیستمم در چه حدی از قدرت هست منو ترغیب کرد که از تجربه دوستان هم استفاده کنم وچالش های مشابهی که حتما اونهام باهاش مواجه شدن رو بشنوم...
بیشتر تمرکز من روی تنظیمات رندر وسخت افزار ومراحل قبل از پست پروداکشن هست. شما ساعت ها وقت گذاشتی نقشه روخوندی، مدلسازی روانجام دادی، نورپردازی ومتریال دهی کردی وقراره رندری روتحویل مشتری بدی که توش جزئیات به بهترین شکل ممکن نمایش داده بشه...نمیشه این قد ساده همه چیزو واگذار کرد به پست پرو...
 

IIIXI

Member
میشه یه خواهشی کنم؟
شما برا این تاپیک اصلا خودتو به زحمت ننداز، من جوابمو پیدا میکنم. ممنونم.
مسیر تاپیک رو سمتی انداختی که اصلا منظور من نیست، لطفا اگر درمورد پست پروداکشن میخوای صحبت کنی اینجا کامنت نذار.
 
آخرین ویرایش:

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

IIIXI عزیز از اونجاییکه شما رو دوست خودم میدونم قبل از اینکه برم سراغ مطلب خودم باید یه سفارش دوستانه خدمتتون بکنم، البته اگر ما رو قابل بدونید،

به نظرم وقتی یه دوستی مثل حمید ( LinkinForEver ) داره سعی میکنه دانسته هاش رو با شما در میون بزاره حتی اگر اون مطالب دقیقا نکاتی نباشه

که شما به دنبالش بودید بازم فکر میکنم با یه تشکر بشه به شکل بهتری مسئله رو جمع کرد تا با حالت دلخوری و کنایه ... بگذریم

اما فی جواب هذا المسئله ...

حقیقت امر اینه که 15 ساعت رندر همچین چیز وحشتناکی هم نیست و با توجه به بعضی صحنه ها ممکنه زمان رندر از این هم فراتر بره اما

اخیرا درگیر پروژه ای بودم که حدود 40 میلیون پلیگان مستقیم و چیزی حدود 20 میلیون پلیگان هم از طریق Proxy رو در بر میگرفت و تقریبا موضوع

غیر Glossy داخلش نبود و رندر هم در ابعاد 4000*6000 باید رندر می شد، ابتدا زمان برآوردی وی ری برای رندر نمای خارجی چیزی بیش از 40 ساعت رو برای پردازش نشون میداد

اما با بالانس کردن بین AA و مابقی تنظیمات DMC بدون افت کیفیت قابل توجه، زمان رندر رو به چیزی کمتر از 5 ساعت کاهش دادم و بعد هم کار رو تو

فاز پست پرو یه دستی به سرو گوشش کشیدم که اونم یه چیزی در حدود سه چهار ساعت ازم زمان گرفت، البته در مورد رندر های داخلی متاسفانه نمیشد اونقدر روی DMC مانور داد

و تصاویر چیزی در حدود 9 الی 10 ساعت زمان برای رندر نیاز داشتن.

حالا با این تفاسیر فکر میکنم رندر خارجی شما با این ابعاد میتونه در زمانی حدودا 3 ساعته و نمای داخلی هم چیزی در حدود 6 الی 7 ساعت رندر بشه

اما چند نکته فنی:

راجع به اینکه با چه حالتی از Gi کار رو انجام دادی توضیحی ندادی اما به خاطر داشته باش که IM دشمن درجه یک رم تو رندر های سایز بزرگه، پس ازش غفلت نکن

ضمنا با توجه به اینکه میزان رم شما یه مقداری کمه چک کنید در ابتدای رندر آیا زمان زیادی رو برای RayCast از دست میدید یا خیر یا اینکه Task manager رو باز کنید

و حال و روز CPU و RAM رو چک کنید به اینصورت که فایل رو در مکس بارگزاری کنید و ببینید قبل از شروع رندر چه مقدار از رم شما اشغال شده و بعد رندر رو شروع کنید

و ببینید در فازهای پیش از شروع رندر چه میزان از رم شما در زمان Raycast و Gi پر میشه و نهایتا در ابتدای شروع رندر رم تا چه حد اشغال میشه ...

اگه رم به نحوی پربشه که مجبور به Swap کردن روی هارد بشه عملا شما داری وقت زیادی رو اینجوری از دست میدی که با کمی تنظیم صحنه و

کنترل سایز Bucket و پروکسی کردن موضوعات تکراری و پر حجم و instance کردن اون در صحنه و کنترل میزان Dynamic memory میتونی

تا حد قابل توجهی در زمان رندر صرفه جویی کنی و اگر تنظیمات DMC و استفاده از قابلیتهای LC و IM برای هندل کردن متریالهای Glossy و نورهای

مخفی رو هم بهش اضافه کنی فکر میکنم مشکل تا حد زیادی حل بشه، البته اینکارها صحنه به صحنه متفاوته و شخصا تا صحنه ای رو کاملا آنالیز نکنم نمیتونم قطعی در موردش نظر بدم

اما نکته دیگه ای که من چندان باهاش راحت نیستم استفاده از Dome و Hdri همزمان با Vraysun هست، بجای اینکار بهتره از یک Hdri خوب که دارای کیفیت بالاست و خورشید هم در اون دیده میشه

استفاده کنید و مقدار گامای موجود در مپ Vray hdri که به Dome light دادید رو بیارید پایینتر از 1 تا خورشید موجود در Hdri سایه های کاملا Sharp و با کیفیت تولیدکنه ...

خب با توجه به تصویری که قرار دادید و سواد ناقصم فعلا این چیزا به ذهنم میرسید که امیدوارم مفید بوده باشه

موفق باشید
 

IIIXI

Member
ممنون دوست عزیز، شما همیشه جواباتون پرمغز ومفید ودلسوزانه ومهم تر ازهمه فروتنانه وبی ریاس. از تذکرت ممنونم ونمیخوام بازش کنم که حرف واسه گفتن زیاد هست!! بگذریم....
قبل از هرچیز کاش مشخصات سیستمتم میگفتی تاقدرتشوباسیستم خودم مقایسه میکردم.لطفا برام مشخصاتشوبذار.
خدمتت عرض کنم درمورد رم وکلا سیستم حق باشماست ومتاسفانه فعلا نمیتونم کاریش کنم...
رم در زمان رندر حدود دوتاسه گیگ خالی هست. برای gi از lc و im استفاده کردم وتنظیمات هم خیلی بالا نگرفتم وکمتر از 10 درصد زمان رندر صرف محاسباتش میشه ونویزی ازاین بابت هم ندارم.
سایز bucket ، استفاده از پروکسی ومقداردینامیک مموری هم حواسم بهشون بوده.
فقط زمانی که شما بهش رسیدی زمان خیلی ایده آلی هست که اگر مشخصات سیستمتونولطف کنی بهم بگی ممنون میشم. لاقل اگر سیستمی تا دوبرابر قوی ترازمن داشته باشید فکرکنم از بابت تنظیمات رندرتاحدودزیادی خیالم راحته...
بازم ممنونم دوست عزیز.

ویرایش : جمله آخرمو ویرایش میکنم. شما سایز رندرت تقریبا دوبرابرمنه!! به این دقت نکردم...!
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
از تذکرت ممنونم ونمیخوام بازش کنم که حرف واسه گفتن زیاد هست!! بگذریم....
بفرمایید بازش کنید ... من نمیدونم چه پدرکشتگی با شما دارم !
همچین میگید بازش کنم که ... بفرمایید هر چه زود تر اون حرف هارو بگید ببنیم چه چیزی هست که خودمون هم بی خبریم !

یک تشکر ساده بجای اینهمه نیش و کنایه کافی بود ! متاسفم میبینیم اینقدر مغرور و قدر نشناسید .
 
آخرین ویرایش:

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

IIIXI عزیز اتفاقا سیستمی که اون پروژه رو باهاش رندر کردم سیستم خیلی خاصی نبود

i7 3770K 3.5 ghz با 16 گیگ رم ( حقیقتش باس رم ها خاطرم نیست )

به همین خاطر و از اونجاییکه فقط با بارگزاری صحنه چیزی در حدود 9 گیگ از رم اشغال میشد و همینطور قصد داشتم از Batch برای رندر های متفاوت استفاده کنم

برای اینکه سیستم با مشکلی برای رندر یه همچین صحنه ای مواجه نشه سیستم رو روی حالت Dynamic گذاشتم و فقط 4 گیگ به اون اختصاص دادم

به این دلیل که بعد از محاسبات Gi بدلیل اونکه Gi هم در رم بارگزاری میشه و سایز خروجی هم بزرگ بود و همونطور که قبلا خدمتتون عرض کردم IM دشمن رمه

به همین دلیل 15 گیگ رم اشغال میشد و اون یک گیگ باقیمانده هم واسه این بود که سیستم پاسخگو باشه، البته چون Cpu اون دستگاه Overclock شده بود

عملا در حین رندر نمیشد خیلی راحت پنجره ای رو باز کرد و یا روی فریم رندر زوم کرد برای چک کردن بعضی مسائل اما سیستم بدون ارور کار خودش رو انجام میداد

حسن دینامیک شدن صحنه اینه که دیگه خبری از Raycast نیست ولی در عوض رندر کمی کند میشه که البته برای اون صحنه با اون مقدار رم کار دیگه ای نمیشد کرد

( ضمنا سایز باکت ها رو رو 32*32 قرار داده بودم که اینم خودش باعث میشه زمان رندر کمی افزایش پیدا کنه ولی به مقدار خیلی ناچیز ). در حقیقت اگر روی اون سیستم

مقدار بیشتری رم بود بجای حالت Dynamic از Auto استفاده میکردم تا حتی زمان رندر یکی دو ساعته دیگه کمتر بشه

در مورد Gi فکر میکنم تنظیمات شما کمی بیش از حد مورد نیازه و میشه زمان رندر رو تو این فاز تا حد قابل قبولی کاهش داد.

اومدم فقط بگم Cpu و رم چی بوده اما بازم انگار روده درازی کردم ... بگذریم

امیدوارم مفید بوده باشه

موفق باشید
 

IIIXI

Member
فدای روده درازی هات آقااا ... مطالب خیلی مفیدی گفتی دوست عزیز... بذار در کنار تست هایی که انجام میدم مطالب شما روهم تحلیل واستفاده کنم دوباره همین جا مزاحمت میشم.
راستی این پردازنده ای که گفتین از پردازنده من بسیار قوی تره، ولی قطعا همه چیز نیست اگه نه تاالان موضوع تاپیک برا من حل شده بود.
ممنون از پاسخ پر وپیمونت دوست عزیزم. مزاحمت میشم باز.


ویرایش :
مقایسه پردازنده ای که شما استفاده کردید با پردزنده بنده در اینجا.
همون طور که در توضیحات اومده پردازنده شما بسته به نرم افزار multi-threaded مورد استفاده 38 تا 53 درصد از پردازنده بندی قوی تره.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا