مدارک لازم برای اپلای دانشگاه کانادا

tatschool

Active Member

دانشگاه‌های کانادا چه ویژگی‌هایی دارند؟​

دانشگاه‌های کانادا به صورت مستقل اداره می‌شوند و با یک برنامه آموزشی مدون و متمرکز سعی دارند توانایی‌های تحلیلی دانشجویان را افزایش دهند. این مراکز آموزش عالی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرند و گذراندن دوره‌های آن‌ها ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد.

مدارک دانشگاهی کانادا از کالج دارای اعتبار بیشتری هستند و هزینه تحصیل در دانشگاه ها نیز بیشتر از کالج است.
تحصیل در دانشگاه‌های کانادا از کالج گرانتر است و مدارک آن هم اعتبار بیشتری دارند. دانشگاه‌های این کشور بسیار باکیفیت هستند و به ویژه در رشته‌هایی مثل پزشکی و حقوق بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند. پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های کانادا خیلی هم ساده نیست و داوطلبان باید با ارائه مدارک مختلف از هفت خوان رستم عبور کنند. داشتن مدرک زبان معتبر الزامی است اما هر دانشگاه شرایط خاصی و نمره حد نصاب متفاوتی برای پذیرش دانشجویان در نظر می‌گیرد. رشته‌های پرطرفدار مثل پزشکی و حقوق شهریه بالاتری دارند و رشته‌های تجارت، هنر و مانند آن از دانشجویان شهریه کمتری دریافت می‌کنند.

فرق کالج‌‌ها و دانشگاه‌های کانادا در چیست؟​

کالج‌های کانادا به ارائه آموزش‌های فنی و عملی می‌پردازند و هدف از تاسیس آن‌ها کمک به رشد اقتصادی این کشور است. پذیرش دانشگاه‌های کانادا محدودیت سنی دارد ولی کالج‌ها در این مسیر سخت گیری کمتری دارند. این مراکز آموزش عالی، در مقطع دیپلم مدرک معتبر ارائه می‌کنند و دارای دوره‌های تمام وقت و پاره وقت با اعطا گواهی (certificate) هستند. بسیاری از آن‌ها همچنین مقطع کارشناسی در رشته‌های کاربردی را شامل می‌شوند..

اگر هدف فرد از ادامه تحصیل ورود به بازار کار است مهارت‌های شغلی و آموزش‎های حرفه‌ای در کالج‌ها به بهترین شکل ارائه می‌شوند و فارغ التحصیلان این مراکز شانس استخدام خوبی دارند. اما اگر هدف فرد از ادامه تحصیل ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر و ادامه تحصیل تا مقطع دکترا است بهتر است به سراغ دانشگاه‌ها برود.

کالج‌ها کلاس‌های آموزش زبان برگزار می‌کنند به همین دلیل فرد نیازی به نمره بالا در آزمون‌های زبان برای پذیرش در این مراکز ندارد. این مراکز آموزش عالی کوچکتر از دانشگاه‌ها بوده و محیطی مانند مدارس یا آموزشگاه‌های آزاد دارند.

بهترین مقطع برای ادامه تحصیل در کانادا کدام است؟​

مدارس کانادا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. کیفیت نظام آموزشی در این کشور بسیار بالا است و افرادی که در مدارس این کشور تحصیل کنند شانس زیادی برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های برتر کانادا دارند. تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای شهروندان این کشور رایگان است.

متقاضیان بین‌المللی نیز می‌توانند در مدارس غیر دولتی روزانه و شبانه این کشور به تحصیل ادامه دهند. والدینی که به ادامه تحصیل فرزندان خود در خارج از کشور علاقه دارند می‌توانند با انجام اقدامات لازم و فراهم کردن مدارک کافی فرزندان خود را به مدارس این کشور بفرستند.

تحصیل در مدارس کانادا برای شهروندان آن رایگان است و همچنین مدارس شبانه و غیرانتفاعی نیز برای افراد متقاضی بین الملل وجود دارد.
بهترین مقطع برای ادامه تحصیل در کانادا دانشگاه و مراکز آموزش عالی است که شانس دستیابی به عناوین شغلی مناسب در کانادا یا کشورهای دیگر را برای فارغ التحصیلان فراهم می‌کند. این دانشگاه‌ها اعتبار بالایی دارند و دارندگان مدرک این مراکز آموزش عالی به راحتی در بهترین شرکت‌های بین المللی کانادا و سراسر جهان استخدام می‌شوند. بنابراین اگر فردی فرصت تحصیل در مدارس این کشور را نداشته باشد با ادامه تحصیل در دانشگاه می‌تواند مسیر موفقیت خود را هموار کند.

دانشگاه‌های کانادا به روی علاقه‌مندان باز است و هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از این دانشگاه‌ها پذیرش می‌گیرند. هر دانشگاه شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجو دارد و صلاحیت فرد از طریق بررسی مدارکی که ارسال می‌کند مورد بررسی قرار می‌گیرد.


ادامه متن رو اینجا دنبال کن:
مدارک لازم برای اپلای دانشگاه کانادا | دارالترجمه رسمی تات
 

جدیدترین ارسال ها

بالا