متریال

ali_tavanaie

Well-Known Member
کاری نداره،باید بری توی یک نرم فازاری مثل فوتوشاپ با همون رنگ یک نقشه متناسب با سایزت بسازی ، بعد نقاط تو رفتگی و کثیفی رو درست کنی (ترجیهاً تو لایه های متفاوت) و این رو به جای نقش دیفیوز بزاری، بعد میری نقاط تورفتگی رو مخفی میکنی، کثیفی ها رو خاکستری میکنی ، خود رنگ اصلی رو هم خاکستری روشن تر میدی و این نقشه رو برای رفلکت یا گلاسینس میزاری (رنگ ها به مقدار رفلکتت بسگی دارند).
در نهایت هم فقط نقاط تو رفتگی رو میاری و به bump یا displace نسبت میدی.
باید یک مودیفایر متناسب با جسمت هم از نوع uvwmap نسبت بدی که برای این حجم استوانه ای cylender میشه.
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
ببین هر جسمی یک حالتی داره ، مثلاً یک دیوار حالتش مکعبی (box) هست یا یک دشت صفحه یا plane هست، یا یک کره حالتش کروی یا sphere هست ، در اون برج حالت استوانه ای یا cylenderical فکر کنم هست پس باید مودیفایر uvw map بهش نسبت بدی و نوعش رو استوانه ای و ترجیحاً real world map size باشه ، real world رو تو متریال ادیتور و خود جسم هم بهتره فعال کنی.
برای فرورفتگی ها هم باید یک map از جنس bump که تقریبی یا displace که واقعی است به جسم اعمال کنی تا فرورفتگی در نقاط سیاه و بر آمدگی در نقاط سفید ایجاد شه ، در عین حال مقدار کنار هر map و شدت سیاه سفیدیش شدت این کار رو تعیین می کنه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا