با سلام،
HD_Velvet_Technique
ببخشید کمی سایز تصویر بزرگه برای دیدن اون کمی صبور باشید
روی تصویر موضوعات رو توضیح دادم اما بصورت خلاصه دو تا متریال ویری رو با رنگ Diffuse روشن و تیره لازم داریم، نیازی به تغییر پارامترهای دیگه نیست
بعد باید این دو تا متریال ویری ساده رو از طریق یک متریال Blend با هم ادغام کنیم برای اینکار به یک مپ Falloff نیاز دارید
بسته به حالت خواب پرزهای مخمل یا ریز بافت یا درشت بافت بودن اون و میزان حالت ابریشمی اون میتونید از تکسچرهای Bitmap موجود در اینترنت استفاده کنید
مثلا واژه Crushed Velvet رو در گوگل سرچ کنید تا بافت های مناسبی پیدا کنید و بعد مطابق تصویر این تکسچر رو در Falloff برای هر دو کانال موجود استفاده کنید
و به میزان لازم اونرو Tle کنید و تنها گزینه ای که باید تغییر بدید میزان OutputAmount این تکسچرهاست که در تصویر اونرو نمایش دادم ( البته بسته به نوع تکسچر و میزان کنتراستی که قصد داریم تولید کنیم این مقادیر میتونن کم و زیاد بشن اما مقادیر 0.1 تا 8 کافیه )
نهایتا منحنی مربوط به مپ Falloff رو مطابق تصویر فوق اصلاح کنید ... توضیحش کمی طولانی شد اما با یک نگاه به تصویر موضوع رو کامل درک میکنید ( با کمی جابجا کردن فرم این منحنی و استفاده از تکسچرهای مناسب بدون نیاز به Bump و Displace و رياReflection و ...میتونید
حالات فوق العاده ای رو بوجود بیارید ... البته با همین تکنیک و با بازی کردن با منحنی Falloff میتونید دامنه گسترده از پارچه های غیر مخمل رو هم بوجود بیارید)
( برای این نمونه من از دو نور ویری و سیستم Ir+LC استفاده کردم )
البته روشهای زیادی برای تولید این حالات وجود داره اما تو این روش من سعی کردم با کمترین پیچیدگی به حالت قابل قبولی دست پیدا کنم و در ضمن بی جهت زمان رندر رو طولانی نکنم.
امیدوارم مفید بوده باشه.
موفق باشید