متریال مخمل براق

mp3d

New Member
سلام
لطفا اگه کسی متریال وی ری مخمل براق برای مبل داره فایل متریالش رو یا آموزشش رو بگذاره. بیشتر مثل عکس دومی می خوام. ممنون
VelvetMainBottoms600x375.jpg
em118b.jpg
 
آخرین ویرایش:

meysam arch

Active Member
بله واقعا حیفه بلد نبودن اینا ... ولی مسئله اون رگه ها یی هست که انگار با انگشت کشیده شده روش و رنگش رو تیره تر نشون میده ، هست !!!

تصویر پایینی ... نمی دونم با بامپ و دیس پلیس میسازه یا متریال مخصوص بامپ و رفلکت شاید ... نمیدونم .

امیدوارم اساتید روش تست شده ای رو یاد بدن که نتیجه عین یه کار واقعی بشه !!!
 

mp3d

New Member
بفرما. چون حجم عکس بالاست باید یکم صبر کنی تا لود بشه.
V_Ray_Mat_1_5.jpg
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

دوستان فکر میکنم با توجه به نمونه اولیه شما بیشتر بدنبال این حالت هستید

HD_Velvet.jpg یا HD_Velvet2.jpg

اگر درست متوجه منظورتون شدم وشما یک چنین چیزی مدنظرتون هست بفرمایید تا شیوه ساخت این نوع متریال رو که

با کمی تغییر خیلی ساده و سریع الرندرش کردم ( سریع الرندر= وازه جدیدی که همین الان متولد شد ) خدمتتون

تقدیم کنم.

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

meysam arch

Active Member
این هم خیلی عالی شده هیدن دراگون گرامی ... لطف میکنی اگه تنظیمات رو بگی !!!
 

mp3d

New Member
با سلام،

دوستان فکر میکنم با توجه به نمونه اولیه شما بیشتر بدنبال این حالت هستید

مشاهده پیوست 106077 یا مشاهده پیوست 106082

اگر درست متوجه منظورتون شدم وشما یک چنین چیزی مدنظرتون هست بفرمایید تا شیوه ساخت این نوع متریال رو که

با کمی تغییر خیلی ساده و سریع الرندرش کردم ( سریع الرندر= وازه جدیدی که همین الان متولد شد ) خدمتتون

تقدیم کنم.

موفق باشید

بله دقیقا همین رو می خوام. لطف می کنید
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

HD_Velvet_Technique

HD_Velvet_Technique.jpg

ببخشید کمی سایز تصویر بزرگه برای دیدن اون کمی صبور باشید

روی تصویر موضوعات رو توضیح دادم اما بصورت خلاصه دو تا متریال ویری رو با رنگ Diffuse روشن و تیره لازم داریم، نیازی به تغییر پارامترهای دیگه نیست

بعد باید این دو تا متریال ویری ساده رو از طریق یک متریال Blend با هم ادغام کنیم برای اینکار به یک مپ Falloff نیاز دارید

بسته به حالت خواب پرزهای مخمل یا ریز بافت یا درشت بافت بودن اون و میزان حالت ابریشمی اون میتونید از تکسچرهای Bitmap موجود در اینترنت استفاده کنید

مثلا واژه Crushed Velvet رو در گوگل سرچ کنید تا بافت های مناسبی پیدا کنید و بعد مطابق تصویر این تکسچر رو در Falloff برای هر دو کانال موجود استفاده کنید

و به میزان لازم اونرو Tle کنید و تنها گزینه ای که باید تغییر بدید میزان OutputAmount این تکسچرهاست که در تصویر اونرو نمایش دادم ( البته بسته به نوع تکسچر و میزان کنتراستی که قصد داریم تولید کنیم این مقادیر میتونن کم و زیاد بشن اما مقادیر 0.1 تا 8 کافیه )

نهایتا منحنی مربوط به مپ Falloff رو مطابق تصویر فوق اصلاح کنید ... توضیحش کمی طولانی شد اما با یک نگاه به تصویر موضوع رو کامل درک میکنید ( با کمی جابجا کردن فرم این منحنی و استفاده از تکسچرهای مناسب بدون نیاز به Bump و Displace و رياReflection و ...میتونید

حالات فوق العاده ای رو بوجود بیارید ... البته با همین تکنیک و با بازی کردن با منحنی Falloff میتونید دامنه گسترده از پارچه های غیر مخمل رو هم بوجود بیارید)

( برای این نمونه من از دو نور ویری و سیستم Ir+LC استفاده کردم )

البته روشهای زیادی برای تولید این حالات وجود داره اما تو این روش من سعی کردم با کمترین پیچیدگی به حالت قابل قبولی دست پیدا کنم و در ضمن بی جهت زمان رندر رو طولانی نکنم.

امیدوارم مفید بوده باشه.

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا