متریال سفید و براق برای کف و بدنه آرایشگاه

*Sky*

Member
سلام دوستان

من دنبال متریال آماده ی وی ری، برای کف و بدنه ی آرایشگاه هستم.. می خوام سفید رنگ باشه، برای کف یه چیزی مثل سرامیک سفید، و برای بدنه هم یا همون سرامیک سفید یا هرچیزی شبیه به اون(سفید باشه و کمی براق)...

اگه دارید، ممکنه با من به اشتراک بذارید؟

ممنون باببت راهنماییتون
 

*Sky*

Member
سلام. ساختن خیلی راحته
به difius و reflect و bump یه مپ tileبدین!
رنگها بازی کنین نتیجه میرسین! به همین راحتی.


سلام خیلی ممنون بابت راهنمایی تون..
انجام می دم، اگه اشکال داشتم، اینجا می پرسم..
 

*Sky*

Member
ببخشید من این مپ تایل رو نسبت دادم، بندکشی بینش رو چطوری می شه تنظیم کرد که باریک تر شه؟

اگه رنگشو سفید کنم، توی رندر، کاملا شبیه به سرامیک سفید می شه؟
 
آخرین ویرایش:

Hidden Dragon

کاربر فعال
*Sky* عزیز سلام،

در مورد Tile در بخش Grout setup با استفاده از گزینه های Gap میتونید ضخامت بند کشی رو کنترل کنید اما در رندر کننده هایی مثل وی ری هر گز از رنگ سفید خالص (255و255و255) در کانال Diffuse استفاده نکنید و همیشه از مقادیر کمتر

مثل ( 240و240و240 ) و یا حتی کمتر استفاده کنید.

موفق باشید
 

*Sky*

Member
*Sky* عزیز سلام،

در مورد Tile در بخش Grout setup با استفاده از گزینه های Gap میتونید ضخامت بند کشی رو کنترل کنید اما در رندر کننده هایی مثل وی ری هر گز از رنگ سفید خالص (255و255و255) در کانال Diffuse استفاده نکنید و همیشه از مقادیر کمتر

مثل ( 240و240و240 ) و یا حتی کمتر استفاده کنید.

موفق باشید

تشکر فراوان

اگه این تنظیمات رو انجام بدم، شبیه به سرامیک سفید می شه؟ و توی کف و جداره ها و سقف هم اشکالی نداره از این متریال استفاده کنم؟ واقعی به نظر می رسه؟
 
آخرین ویرایش:

Hidden Dragon

کاربر فعال
*Sky* عزیز سلام،

برای دستیابی به یک تصویر نهایی مناسب باید به مسائل زیادی توجه داشت که یکی از اونها استفاده کردن از متریال های مناسبه و مسائل دیگه ای مثل مدلسازی و نورپردازی و ...

هم باید در سطح مناسبی انجام بشه که مجموع این کارها باعث میشه تا به یک خروجی مناسب دست پیدا کنید، حتما مطالعات خودتون رو گسترش بدید و تصاویری که میتونن الهام بخش شما باشند

رو زیاد نگاه کنین، بعنوان مثال میتونید به راحتی تصاویر خیلی زیادی از آرایشگاه هایی که حس و حالشون به ایده شما نزدیک باشه رو در وب پیدا کنید و با بررسی چیدمان و جزئیات اون تصاویر

ایده خودتون رو پرورش بدین. برای متریالهای وی ری هم میتونید برای شروع از سایت www.vraymaterial.de استفاه کنین اما سعی کنین که با مطالعه و تمرین توانمندی خودتون رو به نحوی افزایش

بدین که نیاز چندانی برای استفاده از متریالهای آماده نداشته باشین.

موفق باشید
 

*Sky*

Member
*Sky* عزیز سلام،

برای دستیابی به یک تصویر نهایی مناسب باید به مسائل زیادی توجه داشت که یکی از اونها استفاده کردن از متریال های مناسبه و مسائل دیگه ای مثل مدلسازی و نورپردازی و ...

هم باید در سطح مناسبی انجام بشه که مجموع این کارها باعث میشه تا به یک خروجی مناسب دست پیدا کنید، حتما مطالعات خودتون رو گسترش بدید و تصاویری که میتونن الهام بخش شما باشند

رو زیاد نگاه کنین، بعنوان مثال میتونید به راحتی تصاویر خیلی زیادی از آرایشگاه هایی که حس و حالشون به ایده شما نزدیک باشه رو در وب پیدا کنید و با بررسی چیدمان و جزئیات اون تصاویر

ایده خودتون رو پرورش بدین. برای متریالهای وی ری هم میتونید برای شروع از سایت www.vraymaterial.de استفاه کنین اما سعی کنین که با مطالعه و تمرین توانمندی خودتون رو به نحوی افزایش

بدین که نیاز چندانی برای استفاده از متریالهای آماده نداشته باشین.

موفق باشید



خیلی خیلی ممنونم بابت راهنمایی های خوبتون.:rose:
 

*Sky*

Member
سلام

برای ایجاد رنگ سفید ساده برای دیوار و سقف(در وی ری)، چطوری باید بسازم؟
 

*Sky*

Member
سلام .

برادر اینکه کاری نداره .

دفیوز رو رنگ سفید بده .



ممنونم. ببخشید سوالم خیلی مبتدیه!

یه سوال دیگه هم داشتم..چرا رنگ سفید ایجاد نمی شه؟ هر متریال یا رنگی که باید سفید باشن، به رنگ طوسی روشن هستن نه سفید! چرا؟!
 

mohammad@er

Well-Known Member
دوست عزیز ندونستن که عیب نیست .
والا اگر درست منظورتون رو متوجه شده باشم .

ببین دوست عزیز اگر تو متریال ادیتور رنگت سفید یا هر رنگی که مد نظرتون هست ... و رو ابجکت رنگ تیره تر بشه (مثلا سفید که طوسی میشه ) باید ویوپورتت رو رو حالت شدر بزارید ...

یه دلیل دیگه هم میتونه باشه (در صورتی که تکسچر ها هم نمایش داده نشه رو ابچکت ) تو متریال ادیتور زیر پانل متریال ادیتور سمت راست پوت تو متریال یه ایکون کوچیکه (شو ...) که دقیق اسمش تو ذهنم نیست . اونو بزن تا متریال رو ابجکت نمایش داده بشه .(البته اگر از تکسچر های با کیفیت بالا استفاده می کنید ، بعد از تنظیمات uv دوباره این گزینه رو غیر فعال کنید .. در مصرف رم و لگ نکردن تاثیر زیادی داره ).

ببخشید اگر دقیق نتونستم راهنمایی کنم . مدت طولانی ای هست کار نکردم .
 

*Sky*

Member
ممنونم ولی من متوجه نشدم!
هر متریال یا رنگی که باید سفید باشن، به رنگ طوسی روشن هستن نه سفید!

:sad:
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
*Sky* عزیز سلام،

همونطور که قبلا خدمتتون عرض کردم برای ایجاد متریال سفید در رندر کننده های فیزیکال از رنگ سفید در کانال Diffuse استفاده نمیکنیم ( البته چند استثناء در این زمینه وجود داره که به بحث فعلی ما مرتبط نمیشه )

شاید براتون این سوال پیش پس برای تولید صحنه هایی با رنگ دیوارهای سفید و یا کابینت های سفید براق و ... چکار باید کرد، جواب خیلی سادست، همون کاری که در دنیای واقعی اتفاق میفته رو باید تکرار کرد ...

یعنی چی ؟!!!:-?

یعنی اینکه تو دنیای واقعی در اغلب موارد رنگ سفید در حقیقت رنگ خاکستری روشن هست مگر در منابع نور ( که به مراتب از رنگ سفیدی که مد نظر شماست روشن تر هستند و از اونجاییکه مانیتور نهایتا میتونه رنگ سفید رو (255,255,255) نشون بده ما اونها رو به رنگ سفید میبینیم

برای درک این موضوع کافیه تصاویری از محیط هایی که رنگ دیوارهای اون سفید رنگ هست رو در داخل نرم افزاری مثل فتوشاپ باز کنید و در حالیکه نشانگر موس رو روی دیوارهای سفید رنگ داخل تصویر حرکت میدید اعداد نمایش داده شده در پنل info فتوشاپ رو نگاه کنید ...بوووووووووووووم:shock:

اغلب با اعدادی در بازه (200,200,200) تا (245,245,245) مواجه میشید ... به نمونه زیر دقت بفرمایید
WhiteOrGray.jpg
همونطور که مشاهده میفرمایید بجز پنجره ها که محل ورود نور هست مابقی رنگهایی که در نگاه اول سفید به نظر میرسه در واقع خکستری رنگ هستند، اگر در مقادیر RGB اختلاف کمی رو مشاهده میکنید

بدلیل تاثیر رنگ آبی آسمون که از پنجره ها وارد میشه و یا رنگ قهوه ای پارکت ها و یا ژل های نارنجی رنگ روی فلاشها که برای خنثی سازی رنگ آبی وارد شده از پنجره ها در عکاسی نماهای داخلی استفاده میشه هست و ممکنه

این رنگها مقدار بسیار ناچیزی به سمت رنگهای گرم و یا سرد متمایل بشن .... بگذریم ...

اما در مورد رندر های شما دلیل اینکه چرا نمیتونید به اون رنگ دلخواه دست پیدا کنید باید عرض کنم که این موضوع تنها مرتبط با بحث متریالها نیست بلکه نورپردازی و تنظیمات دوربین و همینطور تنظیمات گاما و Color mapping هم

به شدت روی نتیجه نهایی تاثیر میزارن، که تنها راه رفع این موضوع هم مطالعه و تمرین هست، چون اگر بخواهید صرفا با فراگیری چند عدد برای تنظیمات صحنه و رندر بدون درک مبانی اونها جهت رفع این مشکل اقدام بفرمایید

خیلی زود به مشکلهای بعدی می رسید مثل اینکه چرا فلزات و شیشه های درون تصویر واقعی به نظر نمی رسن؟ چرا شدت و ضعف نورها عمق لازم و کنتراست دلخواه رو در تصویر ایجاد نمیکنن؟ چرا لکه ها و ایرادات ناخواسته

تو تصویر نهایی دیده میشه و چراها و چراهای دیگه که بازهم باید برای رفع تک تک اونها کلی وقت بزارید، در حالیکه اگر مطالعه و تمرین رو بصورت جدی مد نظر قرار بدید مطمئنا در زمان کوتاهتر و به شکل اصولی با این نرم افزارها

آشنا میشید و برای خیلی از چراها جواب مناسب رو در اختیار خواهید داشت.

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا