انیمیشن متحرک سازی توپ و برخورد با موانع

b3dnet

New Member
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
امروز با یه کار تمرینی دیگه اومدم...
این بار متحرک سازی یک توپ هستش که با موانع مختلف برخورد میکنه...
البته توضیحاتشو توی سایتم فردا قرار میدم....
منتظر نظراتتون هستم...

لینک در آپارات فیلم
http://www.aparat.com/v/LPvyS
لینک در سایت دیگر
http://s1.picofile.com/file/7495541826/Obstacle_Course_Plan_3.flv.html
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.آفرین تمرین خوبی هست.اما فقط یه مشکل داره و سایز خیلی کوچیک کار هست.
حرکات بامزه شده. سعی کنین کارو کامل تر بصورت رندرهای نسبتا بهتر ازائه کنین
موفق باشید
 

b3dnet

New Member
سلام.آفرین تمرین خوبی هست.اما فقط یه مشکل داره و سایز خیلی کوچیک کار هست.
حرکات بامزه شده. سعی کنین کارو کامل تر بصورت رندرهای نسبتا بهتر ازائه کنین
موفق باشید

سلام
ممنون از اینکه کارمو دیدید و نظرتنو گفتید.
سایز رندر 768*1024 هستش و برای دیدن سایز اصلی از لینک دوم باید کارو دانلود کنید که حجمش هم کمه...
در مورد رندر هم حق با شماست , باید بیشتر روی رندر کار ها وقت بزارم ولی از اونجایی که این کارها برای تمرین انیمیت هستش بیشتر سعی میکنم روی خود انیمیت کار کنم.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
یکم رو فریم کار کن که سرعتش یواش تر باشه . اون قسمت که اون چرخه میچرخه خیلی سریع بود.
 
سلام كار جالبي بود اما خيلي خيلي بهتر مي شد اونو اجرا كرد برعكس نظر دوستان من فكر مي كنم وقتتو سعي كن بيشتر رو خود انيميت بزاري وفعلا رندر اهميت چنداني نداره خيلي از كارايي كه از انيماتورهاي خارجي ديدم بدون رندر بود اما چنان قوي بود كه آدمو متحير مي كرد
 

b3dnet

New Member
یکم رو فریم کار کن که سرعتش یواش تر باشه . اون قسمت که اون چرخه میچرخه خیلی سریع بود.

ممنون دوست عزیز
راستش تو کاره قبلی هم یکی از دوستان در مورد تند بودن حرکت ها تذکر داده بود , نمیدونم چرا اینقدر سریع میشه. گاهی اوقات نمیدونم وقتی که فریم اضافه میکنم حرکتم کند میشه ...البته به خاطر تجربه ی کمی که دارم این مشکل برام پیش میاد...توی این کار هم سعی کردم کار روالی نرم تر و آهسته تر داشته باشه که متاسفانه باز هم کار سریع شد. سعی میکنم توی کار بعدی حتما روی این موضوع بیشتر دقت کنم...
با تشکر

سلام كار جالبي بود اما خيلي خيلي بهتر مي شد اونو اجرا كرد برعكس نظر دوستان من فكر مي كنم وقتتو سعي كن بيشتر رو خود انيميت بزاري وفعلا رندر اهميت چنداني نداره خيلي از كارايي كه از انيماتورهاي خارجي ديدم بدون رندر بود اما چنان قوي بود كه آدمو متحير مي كرد

ممنون
کاملا حرف هاتونو قبول دارم. باید بیشتر روی متحرک سازی وقت بزارم...البته چون تازه کارم توی این حرفه مشکلات زیادی دارم...ولی با کمک شما دوستان و نظر های خوبتون کارم بهتر و بهتر خواهد شد.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
خوب من هم کنار دوستان یه نظرکی بدم
ببین رفیق چیز کلی که اول باید بگم اینه که این تو زیادی روی حرکات خودش تسلط داره و تحت تاثیر ضرباتی که توسط دیواره ها میخوره تغییر مسیر نمیده و دلیل اصلی این حس هم باید بگم یکی دو فریمی هست توپ موقع برخورد با هر سطح سکون داره.
تو اول حرکتت شاید این سکون یکی دو فرمی خوب باشه برای نوعی پیش حرکت و آماده سازی برای حرکتش ولی تو ادامه کار رو خراب میکنه.
مثلا اولین برخوردش بر روی سطح شیب دار وقتی فرود میاد تو اولین برخورد کشیده هست خوب ok فریم بعدی له میشه، این هم ok ، ولی فریم بعدی باز فقط یه تغییر زاویه داره، به طور کلی این فریم رو برای زیبا شدن باید حذف کنی و فریم بعدی که کش میاد واسه پرش زیاد به جا نیستآ این جا بجا نیست نه هر جایی و برای این که مقداری برخورد رو اتفاقی و خارج از کنترل توپ نشون بدی نباید این فریم رو تو این حالت بذاری و بعد از فشرده شدن باید از سطح فاصله بگیره و با کشش کمتر تو حجم به مسیرش ادامه بده.

بذار این نکته رو بگم، کشش توپ در دو حالت پیش میاد:
1. وقتی حرکت توپ زیاده ولی تو مسیر طولانی نه کوتاه تو این حالت کشش زیبا میکنه کار رو
2. ولی وقتی مسیر کوتاه کشش توپ باعث میشه حس تعادل و کنترل حرکات روبه توپ بده البت این هم بعضی جاها نیازه ولی نه همیشه، وقتی داره همینجوری به در و دیوار بخورد میکنه کشش رو کمتر بهش بده رفیق.

خوب مورد های دیگه: وقتی توپ می افته توی اون کمونه حالت رو به حالت عادی برگردون و برای تنوع کار بذار تو اون سطح کمونه بچرخه و موقع بیرون جهیدن از اون سطح مقداری کم بهش کشش بده که انگار تا حد کمی خودش رو برای پرش از این به نوعی سکوه آماده کرده و تو ادامه حرکتش خوب نیست برای بخورد به اون بالایعنی اون کمونه حدی نیست که به اونجا هدایتش کنه و همون جور که خودت میدونی یه حرکت کمونه بهش دادی. به نظر من اگه میخوای به اونجا برخورد کنه اون سطح رو کمونه ای تر کن تا این حرکت هم درست در بیاد هم حس بهتری به ببیننده بده.
و باز تو برخورد های دیگه سکون غیر معمول و مقداری کشش تو مکانی که زیاد کششی رو توپ اعمال نمیشه در مواقع استاندارد.

وقتی تو اون سطح چرخون می افته اون شدت کمی که تو حرکت قبلیش داره نمیتونه شدت زیاد حرکت بعدی رو خوب توجیح کنه، به نظر من اینجا بندازش وسط اون سطح و بعد از کنترل سکونش با یه حرکت تحت کنترل دیگه بپره بالا و با شدت بخورد کنه به اون گوشه سطح تا حرکت شدید بعدی توجیح خوبی داشته باشه. وقعی هم که میپره بالا و مخواد روی اون گوشه سطح چرخون فرود بیاد اول یه سکون نسبی در اوج ارتفاع و اینجاست که باید موقع فرود اون کشش رو اعمال کنی و تو دو سه فریم بیاد پایین تا نشون بده میخواد با قدرت این سطح رو بچرخونه. البت همین کار هم میتونی بعد برخورد سطح شیب دار انجام بدی به شرطی که خوب اوج بگیره و بتونه با شدت اون سطح رو بچرخونه تا دیگه نیازی به سکون تو مرکز اون سطح چرخون داشته باشی. این روش دوم بستگی به شدت حرکت قبل داره تا کجا بتونه پرتش کنه بالا.

توی سطح کمونه دوم هم باز کش میاد و بهرت همون حرکت قبلی که گفتم رو انجام بدی.

اون فرشده شدن هم زیاد عادی نیست، بهتره همینجوری رد شه و در آخر مسیر بره تو یه سطح کمونه ی کوچیک دیگه و برش گردونه و مثل یه توپ بالا و پایین بپره و بخورد کنه به اون مانعی که الان از زیرش رد میشه و با چند بالا و پایین پردیدن کوچیک دیگه کارش رو تموم کنه.

اووووووف چقدر شد.
انشا الله از نقدی که کردم ناراحت نشده باشی.
فکر کنم با توضیحاتی که دادم خوب متوجه شده باشی که کاملا دوستانه و خواستن خوبی و پیشرفت دوست خودم بوده.
به امید روز های بهترت تو این رشته

حق یارت :rose:
 

b3dnet

New Member
سلام
خوب من هم کنار دوستان یه نظرکی بدم
ببین رفیق چیز کلی که اول باید بگم اینه که این تو زیادی روی حرکات خودش تسلط داره و تحت تاثیر ضرباتی که توسط دیواره ها میخوره تغییر مسیر نمیده و دلیل اصلی این حس هم باید بگم یکی دو فریمی هست توپ موقع برخورد با هر سطح سکون داره.
تو اول حرکتت شاید این سکون یکی دو فرمی خوب باشه برای نوعی پیش حرکت و آماده سازی برای حرکتش ولی تو ادامه کار رو خراب میکنه.
مثلا اولین برخوردش بر روی سطح شیب دار وقتی فرود میاد تو اولین برخورد کشیده هست خوب ok فریم بعدی له میشه، این هم ok ، ولی فریم بعدی باز فقط یه تغییر زاویه داره، به طور کلی این فریم رو برای زیبا شدن باید حذف کنی و فریم بعدی که کش میاد واسه پرش زیاد به جا نیستآ این جا بجا نیست نه هر جایی و برای این که مقداری برخورد رو اتفاقی و خارج از کنترل توپ نشون بدی نباید این فریم رو تو این حالت بذاری و بعد از فشرده شدن باید از سطح فاصله بگیره و با کشش کمتر تو حجم به مسیرش ادامه بده.

بذار این نکته رو بگم، کشش توپ در دو حالت پیش میاد:
1. وقتی حرکت توپ زیاده ولی تو مسیر طولانی نه کوتاه تو این حالت کشش زیبا میکنه کار رو
2. ولی وقتی مسیر کوتاه کشش توپ باعث میشه حس تعادل و کنترل حرکات روبه توپ بده البت این هم بعضی جاها نیازه ولی نه همیشه، وقتی داره همینجوری به در و دیوار بخورد میکنه کشش رو کمتر بهش بده رفیق.

خوب مورد های دیگه: وقتی توپ می افته توی اون کمونه حالت رو به حالت عادی برگردون و برای تنوع کار بذار تو اون سطح کمونه بچرخه و موقع بیرون جهیدن از اون سطح مقداری کم بهش کشش بده که انگار تا حد کمی خودش رو برای پرش از این به نوعی سکوه آماده کرده و تو ادامه حرکتش خوب نیست برای بخورد به اون بالایعنی اون کمونه حدی نیست که به اونجا هدایتش کنه و همون جور که خودت میدونی یه حرکت کمونه بهش دادی. به نظر من اگه میخوای به اونجا برخورد کنه اون سطح رو کمونه ای تر کن تا این حرکت هم درست در بیاد هم حس بهتری به ببیننده بده.
و باز تو برخورد های دیگه سکون غیر معمول و مقداری کشش تو مکانی که زیاد کششی رو توپ اعمال نمیشه در مواقع استاندارد.

وقتی تو اون سطح چرخون می افته اون شدت کمی که تو حرکت قبلیش داره نمیتونه شدت زیاد حرکت بعدی رو خوب توجیح کنه، به نظر من اینجا بندازش وسط اون سطح و بعد از کنترل سکونش با یه حرکت تحت کنترل دیگه بپره بالا و با شدت بخورد کنه به اون گوشه سطح تا حرکت شدید بعدی توجیح خوبی داشته باشه. وقعی هم که میپره بالا و مخواد روی اون گوشه سطح چرخون فرود بیاد اول یه سکون نسبی در اوج ارتفاع و اینجاست که باید موقع فرود اون کشش رو اعمال کنی و تو دو سه فریم بیاد پایین تا نشون بده میخواد با قدرت این سطح رو بچرخونه. البت همین کار هم میتونی بعد برخورد سطح شیب دار انجام بدی به شرطی که خوب اوج بگیره و بتونه با شدت اون سطح رو بچرخونه تا دیگه نیازی به سکون تو مرکز اون سطح چرخون داشته باشی. این روش دوم بستگی به شدت حرکت قبل داره تا کجا بتونه پرتش کنه بالا.

توی سطح کمونه دوم هم باز کش میاد و بهرت همون حرکت قبلی که گفتم رو انجام بدی.

اون فرشده شدن هم زیاد عادی نیست، بهتره همینجوری رد شه و در آخر مسیر بره تو یه سطح کمونه ی کوچیک دیگه و برش گردونه و مثل یه توپ بالا و پایین بپره و بخورد کنه به اون مانعی که الان از زیرش رد میشه و با چند بالا و پایین پردیدن کوچیک دیگه کارش رو تموم کنه.

اووووووف چقدر شد.
انشا الله از نقدی که کردم ناراحت نشده باشی.
فکر کنم با توضیحاتی که دادم خوب متوجه شده باشی که کاملا دوستانه و خواستن خوبی و پیشرفت دوست خودم بوده.
به امید روز های بهترت تو این رشته

حق یارت :rose:

سلام دوست عزیز
واقعا ازت ممنونم که وقت گذاشتی و کارمو فریم به فریم دیدی - خیلی اینجور نقد هارو دوست دارم... حرف هاتونو خوندم و طبیعتا درست هستن . باید از نظر تجربی بیشتر کار کنم و انیمیشن بیشتر ببینم...
نکته هایی که گفتیو توی کار های بعدی دقت میکنم . بازم ممنون
 

arminAnim

کاربر متخصص
خسته نباشی
نمی دونم منظور Bubo عزیز این بود یا نه اما اگه حرفم تکراری نباشه موردی که به ذهنم می رسه اینه که معلوم نیست حرکت توپ تحت اختیار خودشه یا داره با نیروهایی مثل جاذبه و شتاب و... حرکت می کنه. به این دلیل که Bounce ها درش احساس نمیشه ... اگر واقعا قصد داشتین اینطور به نظر بیاد که بعضی جاها در کنترل خودشه و بعضی جاها تحت شرایط فیزیکیه باید بگم بدلیل سریع بودن حرکت معلوم نیست چه اتفاقی می افته و همین حس حرکت رو مبهم می کنه...
 

Zero-Animator

New Member
بهزاد جان بذار من چند تا نکته به ذهنم می رسه بگم:
1-کاش رو plan کار بیشتر فکر میکردی .... اینکه توپ چند تا جامپ باس بزنه که به لبه برسه
2-اون جسم چقدر سخته ....
3- چیکار کنم که کار جذاب بشه ؟تغییر در سرعت ؟ موانع جذاب ؟ له شدگی بیشتر ؟توپ با کجا زنده باشه ؟
4-قوانین فیزیکی رو ما ها ک می خوام انیمیشن بسازیم باس خوب بلد باشیم...(اینکه چرا به اون جسمی که می چرخه وقتی اولین ضربه رو می زنه اون هیچی واکنشی نشون نمی ده
5- arc ها رو سعی زیبا تر کار کنی

من چند تا پیشنهاد دارم برات :
1-برگرد و دوباره از اول از Bouncing Ball معمولی شروع کن
2- خیلی رفرنس ببین ........مثلا کار همه بکس منتور رو ذخیره کن و فریم به فریم نگاه کن..... حتی من plan هاشونم میبینم روشون فکر میکنم
3-یه plan خوب طراحی کن و به بهترین نحو اجراش کن ..

امیدوارم حرفام مفید باشه:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا