سلام
خوب من هم کنار دوستان یه نظرکی بدم
ببین رفیق چیز کلی که اول باید بگم اینه که این تو زیادی روی حرکات خودش تسلط داره و تحت تاثیر ضرباتی که توسط دیواره ها میخوره تغییر مسیر نمیده و دلیل اصلی این حس هم باید بگم یکی دو فریمی هست توپ موقع برخورد با هر سطح سکون داره.
تو اول حرکتت شاید این سکون یکی دو فرمی خوب باشه برای نوعی پیش حرکت و آماده سازی برای حرکتش ولی تو ادامه کار رو خراب میکنه.
مثلا اولین برخوردش بر روی سطح شیب دار وقتی فرود میاد تو اولین برخورد کشیده هست خوب ok فریم بعدی له میشه، این هم ok ، ولی فریم بعدی باز فقط یه تغییر زاویه داره، به طور کلی این فریم رو برای زیبا شدن باید حذف کنی و فریم بعدی که کش میاد واسه پرش زیاد به جا نیستآ این جا بجا نیست نه هر جایی و برای این که مقداری برخورد رو اتفاقی و خارج از کنترل توپ نشون بدی نباید این فریم رو تو این حالت بذاری و بعد از فشرده شدن باید از سطح فاصله بگیره و با کشش کمتر تو حجم به مسیرش ادامه بده.
بذار این نکته رو بگم، کشش توپ در دو حالت پیش میاد:
1. وقتی حرکت توپ زیاده ولی تو مسیر طولانی نه کوتاه تو این حالت کشش زیبا میکنه کار رو
2. ولی وقتی مسیر کوتاه کشش توپ باعث میشه حس تعادل و کنترل حرکات روبه توپ بده البت این هم بعضی جاها نیازه ولی نه همیشه، وقتی داره همینجوری به در و دیوار بخورد میکنه کشش رو کمتر بهش بده رفیق.
خوب مورد های دیگه: وقتی توپ می افته توی اون کمونه حالت رو به حالت عادی برگردون و برای تنوع کار بذار تو اون سطح کمونه بچرخه و موقع بیرون جهیدن از اون سطح مقداری کم بهش کشش بده که انگار تا حد کمی خودش رو برای پرش از این به نوعی سکوه آماده کرده و تو ادامه حرکتش خوب نیست برای بخورد به اون بالایعنی اون کمونه حدی نیست که به اونجا هدایتش کنه و همون جور که خودت میدونی یه حرکت کمونه بهش دادی. به نظر من اگه میخوای به اونجا برخورد کنه اون سطح رو کمونه ای تر کن تا این حرکت هم درست در بیاد هم حس بهتری به ببیننده بده.
و باز تو برخورد های دیگه سکون غیر معمول و مقداری کشش تو مکانی که زیاد کششی رو توپ اعمال نمیشه در مواقع استاندارد.
وقتی تو اون سطح چرخون می افته اون شدت کمی که تو حرکت قبلیش داره نمیتونه شدت زیاد حرکت بعدی رو خوب توجیح کنه، به نظر من اینجا بندازش وسط اون سطح و بعد از کنترل سکونش با یه حرکت تحت کنترل دیگه بپره بالا و با شدت بخورد کنه به اون گوشه سطح تا حرکت شدید بعدی توجیح خوبی داشته باشه. وقعی هم که میپره بالا و مخواد روی اون گوشه سطح چرخون فرود بیاد اول یه سکون نسبی در اوج ارتفاع و اینجاست که باید موقع فرود اون کشش رو اعمال کنی و تو دو سه فریم بیاد پایین تا نشون بده میخواد با قدرت این سطح رو بچرخونه. البت همین کار هم میتونی بعد برخورد سطح شیب دار انجام بدی به شرطی که خوب اوج بگیره و بتونه با شدت اون سطح رو بچرخونه تا دیگه نیازی به سکون تو مرکز اون سطح چرخون داشته باشی. این روش دوم بستگی به شدت حرکت قبل داره تا کجا بتونه پرتش کنه بالا.
توی سطح کمونه دوم هم باز کش میاد و بهرت همون حرکت قبلی که گفتم رو انجام بدی.
اون فرشده شدن هم زیاد عادی نیست، بهتره همینجوری رد شه و در آخر مسیر بره تو یه سطح کمونه ی کوچیک دیگه و برش گردونه و مثل یه توپ بالا و پایین بپره و بخورد کنه به اون مانعی که الان از زیرش رد میشه و با چند بالا و پایین پردیدن کوچیک دیگه کارش رو تموم کنه.
اووووووف چقدر شد.
انشا الله از نقدی که کردم ناراحت نشده باشی.
فکر کنم با توضیحاتی که دادم خوب متوجه شده باشی که کاملا دوستانه و خواستن خوبی و پیشرفت دوست خودم بوده.
به امید روز های بهترت تو این رشته
حق یارت