مبلمان اداری و کارایی

workwood

New Member
اهمیت مبلمان اداری
عدم استفاده از میز و صندلی‌های سنتی و بسیار بزرگ در محیط‌های کاری باعث خلق انواع مختلفی از مبلمان اداری طبق استانداردهای مختلف جهانی شده است. امروزه به دیزاین و طراحی دفتر کار بسیار اهمیت داده می‌شود که یکی از موارد چیدمان مبلمان و میز مدیریت می‌باشد. استفاده از انواع طرح مبلمان اداری در فضای کاری باعث اهمیت این دست از وسایل چوبی شده است که روز به روز نیز به تنوع در طراحی آن‌ها افزوده می‌شود.
دفتر کار مدیریت و کارمندان با توجه به میزان بودجه سازمان و یا شرکت‌های مختلف دیزاین می‌شود که استفاده از میز و صندلی‌های اداری در اولویت این امور قرار دارد. افزایش بهره‌وری کاری کارمندان با دکوراسیون مناسب طبق استانداردهای مشخص امکان‌پذیر خواهد بود که در این مجموعه استفاده از میز اداری، میز مدیریت و همچنین میز کنفرانس طبق طراحی‌های مدرن و کلاسیک می‌تواند به فضا و محیط کاری حالتی کاملاً رسمی و مدرنیته ببخشد؛ بنابراین با توجه به‌تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره شد می‌توان به این نتیجه رسید که مبلمان اداری در دیزاین محیط کار و بهره‌وری کار بسیار تأثیرگذار می‌باشد.
برای ایجاد فضایی زیبا و چشم‌نواز در هر محیطی دکوراسیون و دیزاین آن محیط از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان از آن‌ها نام برد. در کنار این موارد می‌توان به چیدمان مبلمان نیز اشاره نمود. با تغییراتی هرچند مختصر در نوع چیدمان مبلمان ها می‌توان در فضا تغییرات چشم‌گیری ایجاد نمود. مبلمان اداری نیز از این قاعده جدا نیست. مهم‌ترین بخش یک محیط کاری نوع چیدمان آن است که می‌بایست در عین رسمی بودن از حال و هوایی کاملاً دوستانه برخوردار باشد تا کارمندان بتوانند در این محیط ساعت‌های طولانی به کار و فعالیت بپردازند.

موارد مصرف مبلمان اداری
مبلمان اداری استفاده های مختلفی دارد. این نوع وسایل به خاطر زیبایی و شکل ویژه خود دارای طرفداران زیادی هستند که این امر خود باعث تنوع در استفاده از این نوع وسایل اداری می شود. این مبلمان اداری علاوه بر استفاده در داخل دفاتر و ادارات در مکان هایی عمومی نیز مورداستفاده قرار می گیرند.
مبلمان اداری در فضاهای عمومی مانند بانک ها، آموزشگاه ها و فرودگاه ها نیز به عنوان میز، صندلی اداری، پارتیشن، کتابخانه، قفسه و ویترین های فروشگاه های بزرگ کاربرد دارند. عموما مبلمان اداری در بانک ها نقش پیشخوان و قفسه های نگهداری فایل ها را دارد. در آموزشگاه ها نیز به عنوان میز اساتید و میز کنفرانس از آن استفاده می شود. در فرودگاه ها نیز به عنوان پارتیشن و انواع میزها کاربرد دارند.
شاید تاکنون به این موضوع توجه نکرده باشید که محیط کار نامساعد شما را بیشتر در معرض استرس و عدم کارآیی قرار می دهد که این موضوع خود به اهمیت مبلمان اداری اشاره می کند. مدرن بودن مبلمان اداری، نحوه چیدمان مبلمان، ارتفاع مناسب میزهای اداری می تواند تاثیر عمیق و قابل توجهی در رفتار و راندمان کارکنان یک سازمان داشته باشد. با گسترش حجم اطلاعات درج شده در حوزه مبلمان اداری و انواع مبلمان اداری بخصوص در وبسایت های معتبر باعث شده تا اکثر ما با لغاتی مانند ارگونومی و طراحی ارگونومیک آشنا شده باشیم.

انتخاب مبلمان اداری
در مورد نحوه انتخاب مبلمان چند نکته خدمتتان عرض می کنیم که توجه به آن می تواند در نهایت شما را به انتخاب بهتری در این زمینه برساند :

1-قدم اول این است که قبل از اینکه بخواهید به انتخاب نوع مبلمان اداری برای محیط مورد نظرتان بپردازید ابتدا نیازها و ظرفیت های دفتر کار و محیط اداری مورد نظرتان را مورد بررسی دقیق قرار دهید.

2-حتما به این توجه کنید که چه میزان فضا در اختیار دارید و بر اساس میزان فضای موجود دست به انتخاب بزنید.اگر فضای کوچکی داشته باشید و بخواهید مبلمان های اداری خود را در سایز های بزرگ تهیه کنید قطعا برای باقی وسایل فضای لازم را در اختیاز نخواهید داشت و به مشکل بر می خورید.

3-نکته بعدی که لازم است به آن توجه کافی داشته باشید این است که حتما نوع مبلمانی که انتخاب می کنید از نظر رنگ و شکل ظاهری هارمونی مناسبی با نوع دکوراسیون محیط شما داشته باشد.

چیدمان مبلمان اداری
با چیدمان اصولی و استاندارد مبلمان های اداری در بخش‌های مختلف این محیط نه‌تنها می‌توان فضایی زیبا را ایجاد کرد بلکه می‌توان به محیط کاری حال و هوایی کاملاً آرام و دل‌نشین افزود؛ بنابراین بعد از انتخاب و خرید مبلمان اداری اولویت با نوع چیدمان آن در محیط کاری موردنظر می‌باشد. کیفیت این دست از مبلمان و نوع چیدمان آن‌ها می‌تواند از فاکتورهای مهم در ایجاد محیطی مناسب در فضای کاری به شمار آید.

چیدمان مبلمان اداری آسان تر از آنی است که ممکن است به نظر برسد. به سادگی این چک لیست را قبل از شروع در ذهن خود نگه دارید:
مرحله ۱: ورودی را تمیز کنید
مرحله ۲: تعادل بصری ایجاد کنید
مرحله ۳: تمام فضای دیوار خود را بردارید
مرحله ۴: از جریان ترافیک آگاهی داشته باشید
این به اندازه کافی آسان است، نه تنها مبلمان اداری به کارایی بیشتر کمک می کند بلکه فضا را از لحاظ زیبایی بهتر می کند. در مورد نحوه پیروی از این نکات در زیر بیشتر بدانید.

ورودی را تمیز کنید
ورودی شما باید دارای چند قطعه مبلمان باشد. اشیای سنگین بصری مانند میز و قفسه های کتاب خود را از کنار درب بیرون کنید تا فضای بیشتری داشته باشید. هنگامی که شما برای اولین بار به داخل اتاق می روید، این موارد را از چشمانتان دور می کند و به شما یک دید کلی از همه فضا می دهد. سعی کنید تا آنجا که ممکن است چندین چیز را در نزدیکی ورودی نگه دارید، به طوری که فضای بصری را کوچک نکنید یا جریان ترافیک را قطع کنید.





منبع: مبلمان اداری
پارتیشن اداری
 

جدیدترین ارسال ها

بالا