ماجرای سنگ و چوب (انیمیشن)

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام خدمت تمامی دوستان

یه یه هفته ای بود که نیومدم تو سایت...
داشتم روی این پروژه کار میکردم...
این یه کار انیمه در حدوده 2 دقیقه هست...

تمام کارها از قبیل :
مدل سازی - انیمیشن- نور - رندر - متریال - تدوین رو خودم انجام دادم
توی این کار از پلاگین های After burn ,Vray ,Ray fire استفاده شده

انیمت کاراکتر ها هم با بایپد انجام شده
برای آتیش هم از PF و After Burn استفاده شده
برای برخورد هم از rayfire با solver PhysX استفاده شده

رندر هر فریم به طور میانگین بین 30 الی 60 ثانیه بوده
از مکس 2009 استفاده شده و در افتر افکت تدوین شده
برای صدا هم دارم یه کارایی مبکنم...
داستان هم از این قراره:
------------
دو تا شخصیت هم شکل ولی از جنس های متفاوت که یکی از سنگ و دیگری از چوب هست , ساخته شدند
سنگ به دلیل سفتی و استحکامی که داشت سعی داشت تا چوب رو نابود کنه
برای همین هم به دنبال اون میدوه و سعی داره با آتیش که از جنس چوب هست اون رو نابود کنه

ولی هرچی میدوه به چوب نیمرسه چون چوب ازش سبکتر و سریعتر بوده
وقتی که می بینه نمیتونه حریفه سرعت چوب بشه خیلی ناراحت میشه و بیخیال آتیش زدن چوب میشه و آتیش رو میندازه
تو همین حین چوب از فرصت استفاده میکنه و میره بالای یه صخره بلند و یه سنگ بزرگ بر میداره که با اون سنگ رو نابود کنه

سنگ یه احساس بدی بهش دست میده و یه اطراف نگاه میکنه که شاید خطری اون رو تهدید کنه

برای همین اول به چپ و بعد به راست و آخر هم بالا رو نگاه میکنه و سرش رو پایین میاره...
یه لحظه یه چیزی رو رو هوا میبینه که داره میاد به سمتش
و در نهایت.....

------------
توی این کار از یه محیط باز و خام استفاده کردم تا در یه محیط کاملا بیطرف این داستان جلو بره...
یه سری وایر هم میزارم
-----------
-----------
لینک دانلود با کیفیت عالی : با حجم 14 مگ
http://www.zshare.net/download/65411271b0f2c0bd
لینک دانلود با کیفیت ضعیف : با حجم 1.4 مگ
http://www.zshare.net/download/654114681415af02/
----------
----------

منتظر نظرات قشنگتون هستم....
موفق باشین....:rose:
 

پیوست ها

  • 3ds Max 01.jpg
    3ds Max 01.jpg
    181.3 کیلوبایت · بازدیدها: 26
  • 3ds Max 02.jpg
    3ds Max 02.jpg
    167.4 کیلوبایت · بازدیدها: 28
  • 3ds Max 03.jpg
    3ds Max 03.jpg
    155.9 کیلوبایت · بازدیدها: 30
  • AE 01.jpg
    AE 01.jpg
    154.1 کیلوبایت · بازدیدها: 56
آخرین ویرایش:

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
خیلی خوب بود ولی هر کاری یک سری مشکلات هم داره . مثلاً قدرتی که سنگ برای پرتاپ چوب آتیش استفاده کرد خیلی کمتر از سرعت پرتابش بود . وقتی هم که آقای سنگ خورد میشن خیلی آروم ذره هاش میریزه روی زمین . اول انیمیشن هم یک که کسل کننده بود . یعنی اینکه هی رفت و آمد 2 تا کارکتر تکرار میشن . وای خیی قشنگ بود . انشاالله که بهتر بشه . موفق باشی :دی
 
انیمیشن خیلی خوبی داشت
حرکات و دوییدن ها واقعا جالب و طبیعی بود....
اما یه چیزی اصلا نمیتونستم با متریال ها کنار بیام ... جونه من عوضشون کن .....
 

Farrokh

Active Member
هادی جان خیلی دوسش داشتم
خیلی با مزه بود

ترکیدن سنگه خیلی رئال بود

یعنی به نظرم اگه کارتونی تر باشه بهتره

ولی حرکاتشون خیلی جالب بود برام

یکی از بچه ها هم هست که انیماتور حرفه ایه

بهش آدرس کارتو می دم بیاد نظر بده
اون بهتر می تونه راهنماییت کنه تو انیمیشن

خوشحالم که روز به روز پیشرفتتو می بینم
ادامه بده
حتما به جا های خوبی می رسی

موفق باشی
 

animations

Active Member
خسته نباشی... کار خوب و تمیزی شده.
نمی دونم اگه مشکلاتی به نظرم می رسه، بگم یا نه... اگه خوشت نیومد بگو که پاکشون کنم... :wink:

- اول اینکه کاش صدا می ذاشتی. انیمیشن با صدا خیلی تاثیر بیشتری داره تا بدون صدا. حتی اگه فقط در حد صدای پا باشه و خرد شدن سنگ، بهتر بود می ذاشتی...
- حرکتها نسبتا خوبند. ولی سبک بودن چوب رو نتونستی برسونی. شاید بهتر بود چوب با آرامش و سبکبالی بدوه، ولی سنگ موقع دویدن سنگین تر و خسته تر به نظر برسه.
- میمیک و حرکت چهره ها و پلک زدنها تعریفی نداشت...
- راجع به مدل کاراکترها و متریالها و نور گیر نمی دم... ولی وقتی دوربین رو چرخوندی، تیزی سایه اون صخره خیلی توی ذوق می زد. بار اول و دوم معلوم نمی شه که اون تاریکی مال سایه ست!! آدم فقط یه سه گوش تیره می بینه...
- بعدش، وقتی سنگه، آدمکه رو خرد می کنه، چرا خودش تیکه تیکه نمی شه؟ متریالهای اونا عین همه. آدم انتظار داره وقتی به هم بخورند، دوتاشون به یک شکل واکنش نشون بدن...
- دیگه... با توجه به توضیحاتت، نتونستی اینو برسونی که اصلا برای چی سنگ چوب رو دنبال می کنه. شاید بد نبود اگه یه پلان اولش می ذاشتی که سنگ از دیدن چوب عصبانی بشه و دنبالش بیافته...
- اینم معلوم نشد که چطوری یه هو صخره پیدا شد و چوب از بالای اون سر در آورد. مثلا می شد چوب موقع فرار، توجهش به صخره جلب بشه. و یا اینکه صرفا چیزی رو ببینه که ارتفاعش زیاده... (این یکی دیگه گیر بنی اسراعیلی بود!)

ممنون به خاطر اینکه کار ت رو گذاشتی برامون که ببینیم. بذار قسمت های جالبش رو هم بگم. :d

- عقب عقب دویدن اون کاراکتر چوب خیلی خوب بود.
- خسته بودن سنگ رو هم خوب تونستی برسونی.
- سنگ هم خوب خرد شد. البته کارتونی نبود. ولی خوب بود.

امیدوارم هر روز کارهای بیشتری ازت ببینیم. موفق باشی دوست عزیز :rose:
 
خيلي خوب بود.اول اينكه من ديد هنري حرفه اي ندارم و بيشتر بعنوان يك بيننده معمولي روي پست من نگاه كن.
از داستانش واقعا خوشم اومد.
از حركت دوربينت خوشم اومد.
از بعضي از حركات خوشم اومد.

اما يك نكته من قبل از اينكه انيميشن رو ببينم داستان رو خوندم ولي فكر مي كنم كه اگه كسي داستان رو نمي خوند متوجه نمي شد كه اونا از سنگ و چوب اند.ولي بعضي جاها مفهوم رو قشنگ رسونده بودي.

بنظر من اگه صدا مي خواي بزاري بدون ديالوگ باشه چون با ديالوگ زياد جالب نمي شه.
 

Navidmilan

Well-Known Member
سلام
مسلما كار خالي از ايراد نيست ولي چيزي كه نظرمو جلب كرد و خواستم بگم اينه كه : اين خيلي خوبه كه آدم نترسه و شده با دو تا كاراكتر
ساده مثل اين دوستمون رو به انيميشن كاراكتر و ساخت انيميشن بياره. اميدوارم از اين به بعد هم نيروت روي همين قضيه صرف كني و در كنار
توجه به تكنيك به اصول خارج از بحث سه بعدي هم توجه كني.
آروزي موفقيت
image.php
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
قبل از اینکه به ایراداتون جواب بدم بدونین که...

قصد من اصلا درست کردن انیمشن ایجوری نبود...

راستش من قبل این کار یه کار رئال آدم رو تموم کرده بودم و خواستم که کاراکتر فانتزی کارتونی هم بزنم

کاراکتر فانتزی رو هم درست کردم

کاراکتر که تموم شده با خودم گفتم حالا که کاراکتر رو ساختی بیا لب و دهن و چشم رو هم حرکت بده که اومدیم میمیک رو هم تشکیل دادیم

بعد از این هم گقتم حالا که میمیک رو در آوردم بیام اسکلت بندیو بایپد رو هم بهش اضاف کنم ....

و همین جوری به ذهنم رسید که یه کار انیمیت بزنم... و مسلما با این تفاسیر داستان هم تیکه تیکه به ذهنم رسید

ولی با این همه ....

خیلی خوب بود ولی هر کاری یک سری مشکلات هم داره . مثلاً قدرتی که سنگ برای پرتاپ چوب آتیش استفاده کرد خیلی کمتر از سرعت پرتابش بود . وقتی هم که آقای سنگ خورد میشن خیلی آروم ذره هاش میریزه روی زمین . اول انیمیشن هم یک که کسل کننده بود . یعنی اینکه هی رفت و آمد 2 تا کارکتر تکرار میشن . وای خیی قشنگ بود . انشاالله که بهتر بشه . موفق باشی :دی
ممنون که نظر دادی مهدی جان

والا من اصلاً متوجه نمیشم و قتی میگی " سرعتش کمتر از سرعت پرتابش بود"

در مورد ذره ها هم خواستم یه مقدار رئال تر به نظر برسه

ولی از این که اول کار کمی کسل کنندست که چی بگم والا ...

انیمیشن خیلی خوبی داشت
حرکات و دوییدن ها واقعا جالب و طبیعی بود....
اما یه چیزی اصلا نمیتونستم با متریال ها کنار بیام ... جونه من عوضشون کن .....

ممنون که نظر دادی هومن جان

گقنم که ...
خواستم محیط توی یه جای باز و بینهایت و خالی از هر گونه شئ باشه
اگه هم متریال کاراکتر ها منظورته که ...
متریال چوب خوب شده...
متریال سنگ هم اونقدر بد نشده که نتونی باهاش کنار بیای..
حالا این دفعه بزرگی کن کنار بیا جونه داداش:)


هادی جان خیلی دوسش داشتم
خیلی با مزه بود
ترکیدن سنگه خیلی رئال بود
یعنی به نظرم اگه کارتونی تر باشه بهتره
ولی حرکاتشون خیلی جالب بود برام
یکی از بچه ها هم هست که انیماتور حرفه ایه
بهش آدرس کارتو می دم بیاد نظر بده
اون بهتر می تونه راهنماییت کنه تو انیمیشن
خوشحالم که روز به روز پیشرفتتو می بینم
ادامه بده
حتما به جا های خوبی می رسی
موفق باشی

چشات با مزه دید :green:

راستی میگی باید ترکیدن سنگ کارتونی بشه یعنی چی؟

یعنی به توی قسمت ترکیدن سنگ به جای سنگ از کارتون استفاده کنم...؟:lol:(شوخی کردم)
ممنون

خسته نباشی... کار خوب و تمیزی شده.
نمی دونم اگه مشکلاتی به نظرم می رسه، بگم یا نه... اگه خوشت نیومد بگو که پاکشون کنم... :wink:

- اول اینکه کاش صدا می ذاشتی. انیمیشن با صدا خیلی تاثیر بیشتری داره تا بدون صدا. حتی اگه فقط در حد صدای پا باشه و خرد شدن سنگ، بهتر بود می ذاشتی...
- حرکتها نسبتا خوبند. ولی سبک بودن چوب رو نتونستی برسونی. شاید بهتر بود چوب با آرامش و سبکبالی بدوه، ولی سنگ موقع دویدن سنگین تر و خسته تر به نظر برسه.
- میمیک و حرکت چهره ها و پلک زدنها تعریفی نداشت...
- راجع به مدل کاراکترها و متریالها و نور گیر نمی دم... ولی وقتی دوربین رو چرخوندی، تیزی سایه اون صخره خیلی توی ذوق می زد. بار اول و دوم معلوم نمی شه که اون تاریکی مال سایه ست!! آدم فقط یه سه گوش تیره می بینه...
- بعدش، وقتی سنگه، آدمکه رو خرد می کنه، چرا خودش تیکه تیکه نمی شه؟ متریالهای اونا عین همه. آدم انتظار داره وقتی به هم بخورند، دوتاشون به یک شکل واکنش نشون بدن...
- دیگه... با توجه به توضیحاتت، نتونستی اینو برسونی که اصلا برای چی سنگ چوب رو دنبال می کنه. شاید بد نبود اگه یه پلان اولش می ذاشتی که سنگ از دیدن چوب عصبانی بشه و دنبالش بیافته...
- اینم معلوم نشد که چطوری یه هو صخره پیدا شد و چوب از بالای اون سر در آورد. مثلا می شد چوب موقع فرار، توجهش به صخره جلب بشه. و یا اینکه صرفا چیزی رو ببینه که ارتفاعش زیاده... (این یکی دیگه گیر بنی اسراعیلی بود!)

ممنون به خاطر اینکه کار ت رو گذاشتی برامون که ببینیم. بذار قسمت های جالبش رو هم بگم. :d

- عقب عقب دویدن اون کاراکتر چوب خیلی خوب بود.
- خسته بودن سنگ رو هم خوب تونستی برسونی.
- سنگ هم خوب خرد شد. البته کارتونی نبود. ولی خوب بود.

امیدوارم هر روز کارهای بیشتری ازت ببینیم. موفق باشی دوست عزیز :rose:
ممنون که نظر دادی .... جان
با صدا موافقم... گقتم دارم روش کار میکنم...

سبک بودن چوب رو که تونستم برسونم... شاید نتونسته باشم سنگینیه سنگ رو برسونم...

در مورد میمیک صورت که بد جوری باهات موافقم...

در مورد تیزی صخره هم باید بگم که جزء کانسپ کار هستش...!!!

در مورد برخورد دوتا سنگ به هم هم باهات موافقم (راستش اول باری که simulate کردم همینی بود که میخواستی ولی بعدش جنس سنگی که Dynamic بود رو به Heavy metall تغییر دادم که سنگ خورد نشه... اشتباه کردم باید همون از جنس Rock میذاشتم تا هر دو با هم خورد و خمیر بشن ....)

در مورد ایراد بعدی هم باید بگم که باید این مورد رو رو حساب این بزاری که همون اول گفتم (همون که اصلا قرار نبود انیمه کار کنم... ولی باهات موافقم...)

خوبه خودت گفتی که بنی اسراعیلی بود و گرنه....
شوخی کردم در این مورد هم راست میگی ...
راستش اول این صخره رو روبه رو یعنی جلو یعنی مقابل ( :wink:) گذاشته بودم ..
ولی گذاشتم عقب
چون اگه جلو میذاستم دیگه حرکت دوربین رو به این قشنگی نداشتیم... (پس زود حرفتو پس بگیر :lol:)

آخییش ... راحت شدم ... :دی

ممنون...
راستی اسمت رو هم بگو...



خيلي خوب بود.اول اينكه من ديد هنري حرفه اي ندارم و بيشتر بعنوان يك بيننده معمولي روي پست من نگاه كن.
از داستانش واقعا خوشم اومد.
از حركت دوربينت خوشم اومد.
از بعضي از حركات خوشم اومد.

اما يك نكته من قبل از اينكه انيميشن رو ببينم داستان رو خوندم ولي فكر مي كنم كه اگه كسي داستان رو نمي خوند متوجه نمي شد كه اونا از سنگ و چوب اند.ولي بعضي جاها مفهوم رو قشنگ رسونده بودي.

بنظر من اگه صدا مي خواي بزاري بدون ديالوگ باشه چون با ديالوگ زياد جالب نمي شه.

ممنونم مسعود جان که نظر دادی

همین که نظر دادی کلی ارزش داره....
با نظراتت هم موافقم...
ممنون

سلام
مسلما كار خالي از ايراد نيست ولي چيزي كه نظرمو جلب كرد و خواستم بگم اينه كه : اين خيلي خوبه كه آدم نترسه و شده با دو تا كاراكتر
ساده مثل اين دوستمون رو به انيميشن كاراكتر و ساخت انيميشن بياره. اميدوارم از اين به بعد هم نيروت روي همين قضيه صرف كني و در كنار
توجه به تكنيك به اصول خارج از بحث سه بعدي هم توجه كني.
آروزي موفقيت
image.php

ممنون نوید جان که اومدی نظر دادی...

حتما توی کارای بعدی قوانین کارگردانی رو هم پیاده میکنم....
آخه خدایش یه نفره سخته...:cry:
ولی ممنون../.

--------------------------------------
:rose::rose::rose::rose:
--------------------------------------
 

mkf.cgi

Member
سلام.
تبريك ميگم. كار قشنگي زدي.
رندر و نور و محيط رو ميزارم كنار..
انميشن: بايد بگم كارت محشره و فك كنم چيزي باسه ايراد گرفتن نميمونه به جز دو جا اونم موقعي كه كاراكتر چوب عقبي ميريه تو لوپ كردن حركت يه وقفه افتاده. و در اون موقعي كه كاراكتر سنگي تعجب ميكنه حركت سر كاراكتر خيلي ساده شده و بدون وقفه انجام ميشه..
در ضمن صحنه افتادن سنگ با صحنه برخورد نميخونه. اگه شات رو از پايي تر بگيري كه كمي از افتادن سنگ رو هم نشون بده بهتر ميشه.
برخورد سنگ با كاركاتر هم با اينكه خوبه اما دقيق نيست سرعت سقوط سنگ سرعت شكستن بيشتري رو لازم داره.
--
در كل كارت خيلي خوب شده و اگه حوصله كني و رو محيط و مدل كاراكتر ها كار كني خيلي بهتر ميشه.

موفق و پيروز باشي.:rose:
 

explosion

Banned
سلام .
تبریک . کار قشنگی . متحرک سازیت خوب بود .
به نظر من دوستان باید این انیمیشن رو به دید یک انیمیشن فانتزی نگاه کنن . به نظر من مهم انیمیت کردن زیبا و داستان نسبتا جالبی که داره .
در ضمن من با نوید هم موافقم . همین کاری که این دوستمون کرده اکثرا تنبلیشون میشه انجام بدن .
موفق باشی دوست عزیز . انشالله انیمیشن بلند ببینیم ازت .:)
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام.
تبريك ميگم. كار قشنگي زدي.
رندر و نور و محيط رو ميزارم كنار..
انميشن: بايد بگم كارت محشره و فك كنم چيزي باسه ايراد گرفتن نميمونه به جز دو جا اونم موقعي كه كاراكتر چوب عقبي ميريه تو لوپ كردن حركت يه وقفه افتاده. و در اون موقعي كه كاراكتر سنگي تعجب ميكنه حركت سر كاراكتر خيلي ساده شده و بدون وقفه انجام ميشه..
در ضمن صحنه افتادن سنگ با صحنه برخورد نميخونه. اگه شات رو از پايي تر بگيري كه كمي از افتادن سنگ رو هم نشون بده بهتر ميشه.
برخورد سنگ با كاركاتر هم با اينكه خوبه اما دقيق نيست سرعت سقوط سنگ سرعت شكستن بيشتري رو لازم داره.
--
در كل كارت خيلي خوب شده و اگه حوصله كني و رو محيط و مدل كاراكتر ها كار كني خيلي بهتر ميشه.

موفق و پيروز باشي.:rose:
سلام
ممنون که نظر دادی

دقیقا درسته
البته زیاد مشخص نیس که لوپ یه مقدار مشکل داره ولی وقتی رندر رو تموم کردم متوجه شدم ....
بازم ممنون

سلام .
تبریک . کار قشنگی . متحرک سازیت خوب بود .
به نظر من دوستان باید این انیمیشن رو به دید یک انیمیشن فانتزی نگاه کنن . به نظر من مهم انیمیت کردن زیبا و داستان نسبتا جالبی که داره .
در ضمن من با نوید هم موافقم . همین کاری که این دوستمون کرده اکثرا تنبلیشون میشه انجام بدن .
موفق باشی دوست عزیز . انشالله انیمیشن بلند ببینیم ازت .:)

ممنونم که شما هم اومدی ونظر دادی

باهات موافقم...
کاش همه فکر شما رو داشتن و انیمه فانتزی رو با رئال تمیز میدادن

ولی یه کوچولو هم حق دارن:rose:

در مورد تنبلی هم باید بگم که منم خیلی تنبلیم میشد ... اما این حرفا حالیم نبود .. آخه وقتی تو رزومه هام رو نگاه میکردم میدیدم اکثر کارام Still image هستن...

ممنون
 

hamed1star

Member
سلام هادی خوبی ؟
خیلی باهال شده بسر . حرکت دوربین خوب بود حرکت کاراکتر ها هم در عین سادگی جالب بود .
در کل خسته نباشید میگم کار جذابی بود .
موفق باشی .
 

hellboy3d

Member
سلام
کار خیلی خوبی بود از نظر انیمیت یه زره تو ری اکشن مشکل داشت و همین طور حرکت دوربین ان ریل بود فرمش عوض بشه بهتره
در کل ایده خوبی بود
موفق باشی
 

explosion

Banned
سلام مجدد .
من یادم رفت بگم .
حرکت دوربین خیلی خوب بود . هالیوودی بود . نمی دونم چرا من رو یاد SinCity انداخت !
راستی مثل اینکه مد شده همه چشماشون رو بزارن برای Avator ! :green:
موفق باشید .
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
کار خیلی خوبی بود از نظر انیمیت یه زره تو ری اکشن مشکل داشت و همین طور حرکت دوربین ان ریل بود فرمش عوض بشه بهتره
در کل ایده خوبی بود
موفق باشی

ممنونم
...
دیگه بستمش ...
حال ندارم دوباره رندر بگیرم...
خداییش دلم واسه سیستمم میسوزه
یه بار گوشم رو بردم نزدیک Cpu دیدم داره گریه میکنه.... میگه : هادی جون intel خیلی درد دارم..:lol:

سلام مجدد .
من یادم رفت بگم .
حرکت دوربین خیلی خوب بود . هالیوودی بود . نمی دونم چرا من رو یاد SinCity انداخت !
راستی مثل اینکه مد شده همه چشماشون رو بزارن برای Avator ! :green:
موفق باشید .

بازم ممنون
خوب فک کنم اگه فیلم رو سیاه و سفید میکردم خود SinCity میشد...(فقط جسیکا رو کم داشتیم...):wink:

خوب اگه چشای شما هم قشنگه بزار...:rose:
 

hellboy3d

Member
سلام
منم نگفتم دوباره رندر کن
معمولا ادم اشتباهاتش رو تو کار بعدیش جبران می کنه
البته از نظر بنده ایراد داشت.وقتی می رفت سمت کارکتر سنگ اگه چرخش رو از سرجاش اغاز میکرد بهتر بود
کد:
راستی مثل اینکه مد شده همه چشماشون رو بزارن برای ....
هادی جون معضرت:sad: (از دوسال پیش تاحالا اواتار من همین بوده حالا اگه واسه شما مده می تونی بزاری کسی انگشت تو چشت نمیکنه)
در کل اشکالات گفت میشه کارهای باقیه بهتر بشه نه اینکه کسی کارش بده یا خوبه
موفق باشی دادشی
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
داداش کارت عالی بود. حتی اگه کارت از نظر تکنینکی هم در سطح پایینی بود بازم ساخت یه انمیشن در حدود دو دقیقه در گالری مجیدآنلاین برای اولین بار بود فکرکنم. ولی کارت هم از نظر تکنیکی خوب بود و هم از نظر داستان ولی باید یه کم به جزئیات بیشتر توجه کنی. مثلا اون اولا دوربینت اصلا حرکت نمی کرد و یه کم کارت مصنوعی جلوه می کرد. البته بهنظر من شاید از عمد این کارو کرده باشی. ولی برای اولین انمیشنت خیلی خیلی عالی بود. مخصوصا خرد شدن کاراکتر سنگت. ولی فکر کنم بهتر بود خود اون سنگه رو هم میشکوندیش تا واقعی تر جلوه کنه.
بازم تبریک، موفق باشی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا