لینک بایپد به یک آبجکت

animations

Active Member
یه کاراکتر بایپد دارم. می خوام دستش رو بچسبونم به یه آبجکت، که با حرکت آبجکت، دستش هم تکون بخوره.

این دکمه لینک کار نمی کنه:
maxinterface_selectlink.gif
یعنی وقتی به هم لینکشون می کنم، هیچ اتفاقی نمی افته.

کسی می دونه چی کار می تونم بکنم؟
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
یه کاراکتر بایپد دارم. می خوام دستش رو بچسبونم به یه آبجکت، که با حرکت آبجکت، دستش هم تکون بخوره.

این دکمه لینک کار نمی کنه:
maxinterface_selectlink.gif
یعنی وقتی به هم لینکشون می کنم، هیچ اتفاقی نمی افته.

کسی می دونه چی کار می تونم بکنم؟

سلام ...

---
این دکمه که شما استفاده کردی به درد اجسامی که در حال حرکت هستن یا قرار تو زمان مشخصی به جسمی لینک بشن نمیخوره...

شما باید از لینک زمانی استفاده کنی

خوب برای این کار شما اول حرکت بایپد رو انجام بده
مثلا میخواد یه قوری رو از رو میز برداره بزار یه جا دیگه
شما دستشو نزدیک قوری بزار ...
بدون اینکه کاری کنی دویاره دستشو بلند کن بزار اونجایی که قراره قوری اونجا باشه
خوب فرض بر این میگیریم که زمانی که دست کاراکتر به قوری میخوره باشه رو ،رو فریم 30 تنظیم کردیم
حالا روی قوری کلیک کن...
برو به منوی animation
constraint
link constraint
خوب حالا اینجا یعنی تو پنل موشن ما باید بهش یه زمان بدیم که چه وقت لینک بشه و چه وقت unlink بشه
تا فریم 29میریم
دکمه link to world رو میزنیم
به فریم 30 میریم و دکمه add link رو میزنیم
حالا اون دستی که قراره قوری رو بگیره رو انتخاب کن
خوب اگه انیمیشن رو اجرا کنی میبینی که از فریم 0 تا 29 دست کاراکتر درحال گرفتن قوریه و بعد از اون یعنی فریم 30با بلند شدن دست کاراکتر قوری هم بهش میچسبه و از جاش بلند میشه ....
و اگه دوباره خواستی قوری رو از حالت لینک در بیاری میتونی دکمه link to world رو بزنی
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

animations

Active Member
مرسی بر و بچز...

راکتور جان، منظور منو برعکس متوجه شدی آقا. من می خوام دست به آبجکت لینک بشه. یعنی آبجکت که حرکت می کنه، دست باهاش حرکت کنه.

ببین، کاراکتره یه کیسه بزرگ رو با دو تا دستهاش گرفته. من قبلا کیسه رو به یکی از دستهاش، با همون روشی که شما گفتی لینک کرده بودم. می مونه دست دومش که باید به کیسه هه لینک بشه. قبلا از این روش استفاده کرده بودم. ولی الان یادم نیست چطوری دست دوم رو به کیسه لینک کرده بودم.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
مرسی بر و بچز...

راکتور جان، منظور منو برعکس متوجه شدی آقا. من می خوام دست به آبجکت لینک بشه. یعنی آبجکت که حرکت می کنه، دست باهاش حرکت کنه.

ببین، کاراکتره یه کیسه بزرگ رو با دو تا دستهاش گرفته. من قبلا کیسه رو به یکی از دستهاش، با همون روشی که شما گفتی لینک کرده بودم. می مونه دست دومش که باید به کیسه هه لینک بشه. قبلا از این روش استفاده کرده بودم. ولی الان یادم نیست چطوری دست دوم رو به کیسه لینک کرده بودم.

خوب آدم بعضی وقتا قاط میزنه...:D

من کاری ندارم تو میخوای چه حرکتی رو انجام بدی(یعنی درست متوجه نشدم)

ولی برعکسه این حرکت اینجوری که میگم...

خوب برای این کار باید رو مچ بایپد کلیک کنی...

بعدش میری تو پنل موشن...

رول اوت key info رو بسط بده...

روی شکل+ کنار گزینه ik کلیک کن..

فرض میکنیم اینجا حرکت از فریم مبدا یا همون 0 شروع میشه...

دقت کن که باید رو مچ select کرده باشی....

خوب حالا تو همون جا گزینه Set planted key رو بزن ....

اگه دقت کنی میبینی که مقدار IK Blend از 0 به یک تغییر کرده یعنی همون جا قفل شده

حالا یه مقدار پایین تر یه شکل فلش مانند داره که سرش به سمت بالا مایل به راسته...

اونو بزن و جسمت رو ( کیسه)‌ رو انتخاب کن...

حالا هرجا میخوای کیسه رو بکشی دست هم همراش میاد...

اگه میخوای از این حالت رها بشی یا unlink بشی باید گزینه set free key رو بزنی...

بازم اگه سوال داشتی بگو و مثل بعضیا خجالت نکش ...

فدای تو :wink:
 

animations

Active Member
ایول آقا، دمت گرم... :oops:
دقیقا همین رو می خواستم. عالی بود... مرسی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا