لطفا نحوه کار با منتال ری +Final Gather رو به بنده یاد بدهید

امین تری دی

Active Member
سلام

من اصلا هر چی با این منتال ری مایا کلنجار رفتم

نتونستم با هاش خوب کارکنم

نور میدهم و Final Gather رو هم فعال می کنم اما هیچ اتفاقی نمی افته و نور هنوز ساده هست

لطفا یکی خیلی ساد احتیاجی نیست با عکس توضیح بده

فقط یک چند خطی بنویسه و روش درستش رو به من بگه

واقعا ممنونم
 

pouyaz123

Member
سلام

من اصلا هر چی با این منتال ری مایا کلنجار رفتم

نتونستم با هاش خوب کارکنم

نور میدهم و Final Gather رو هم فعال می کنم اما هیچ اتفاقی نمی افته و نور هنوز ساده هست

لطفا یکی خیلی ساد احتیاجی نیست با عکس توضیح بده

فقط یک چند خطی بنویسه و روش درستش رو به من بگه

واقعا ممنونم

امین جان منظورت از هنوز ساده چیه؟
اگه FINAL GATHER فعاله ..باید کار کنه

اگه میخای فایلت رو بهم EMAIL کن
 

امین تری دی

Active Member
لطفا یک باراز اول برای من توضیح

بدید که باید چکار کنم شاید یک جای کارم اشتباه

ممنون
 

pouyaz123

Member
اگه Final Gather رو انتخاب کردی و داری باmental Ray رندر میگیری باید کار کنه...گفتم اگه خاستی ابجکتاتو Delete کن بد Scene خالی رو برام بفرست که ببینم چشه
 

pouyaz123

Member
FINAL GATHER داره کار میکنه...فقط چون OBJECT هات خیلی ساده هستن و FINAL GATHER RAY رو گزاشته بودی رو 100 ..خییلی معلوم نیست. اگه FINAL GATHER RAY رو مثلن بزاری رو 300 میتهونی قشنگ CALCULATION نقطه هایه FINAL GATHER رو ببینی.
البته اگه میخوای سایه هاتو برایه ambiant occlusion رندر بگیری از FG مجبور نیستی استفاده کنی.

یک SURFACE SHADER بساز بعد برو تو MENTAL RAY و تو قسمته TEXTURES .. اmib_amb_occlusion رو انتخاب کن
بد اونو به COLOR of your surface shader وصل کن
بد ُتو mib_amp_occlusion ا ... SAMPLE هارو بزار یه رقمه بالا بیشتر از 150
بد با MENTAL RAY رندر کن. البته اینکه چقدر محیته اطراف باز یا بسته باشه تاثیر میزاره رو تیره روشنی
ambiant occlusion.
بد میتونی رندر اصلی که داشتی و رندر ambiant occlusion رو ببری تو سافت ور مورده علاقت و اونجا MULTIPLY یا OVERLAY کنی رو هم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا