لطفا در باره رنگهای پن تن به من اطلاعاتی بدین

atiyyeh

New Member
متخصصین چاپ لطفا توجه فرمایید
من دلم میخواد بدونم که رنگای پنتون کجا استفاده میشن؟تو چاپ چه ویژهگی دارن .لطفا کامل توضیح بدین ممنونم:rose:
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
دوست عزیز
پنتن نامی تجاری برای یک سیستم مدیریت رنگ هستش. بر این اساس پنتن الگوهایی رو ارائه می کنه که بر طبق اونها طراحان در رشته های مختلف قادر به بازآفرینی و همسان سازی رنگ ها خواهند بود. از جمله این الگوها یا بهتره بگیم یکی از این سیستم های مدیریت رنگ که پنتون اون رو ارائه می کنه مربوط به چاپ هست. در این سیستم پن تن ضمن ارائه کتابچه های مخصوص خودش این امکان رو در اختیار طراحان قرار می ده که با انتخاب و استفاده از مرکب های تولیدی این شرکت بر پایه کتابچه ها و دیگر لوازم به نمونه رنگ یا به ترکیب رنگ مورد نظرشون برسن. از طرفی سیستم ترکیب و چاپ رنگ ها رو بر روی انواع مختلفی از سطوح در اختیار قرار داده و به طور دقیق مشخص کرده که با چه روشی و با چه میزانی در نهایت رنگ مورد نظر چاپ خواهد شد. بنابراین تفاوت این سیستم با روش عادی استفاده از مرکب های استاندارد و دقت اون هست.
در واقع این سیستم اگر به طور دقیق و حساب شده ای مورد استفاده قرار بگیره می تونه جلوی بسیاری از خطاها رو بگیره.
امروزه این سیستم به قدری مورد توجه هست که هسته بسیاری از نرم افزار ها اون رو پشتیبانی کرده و ازش به عنوان یک سیستم مدیریت رنگ قوی پشتیبانی می کنند. البته طبیعتا استفاده از چنین سیستم مدیریتی اختصاصی و هزینه های خاص خودش رو هم خواهد داشت. منتها در بسیاری از موارد بالاخص موارد سفارشی طراحان با مبنا قرار دادن این سیستم و استفاده از مرکب های اون با خیال راحت تری رونده همسان سازی و بازآفرینی رنگ های خاص رو پی گیری می کنند. طبیعی هست که این سیستم هم در شاخه های مختلفی از روند بازآفرینی رنگ ها در صنعت چاپ همچون روش پروسس یا روش اسپات ( رنگ های موضعی و غیر ترکیبی ) استاندارد و در ادامه محصول ارائه کرده که البته به کاربردن اونها نیازمند دقت و کسب اطلاع کافی خواهد بود.

امیدوارم این اندک تونسته باشه کمک کنه.
موفق باشید
 

atiyyeh

New Member
دوست عزیز ت کامل بود ازت ممنون پس من میتونم با خیال راحت به جای سیستمcmykاز سیستم panton برای فرستادن کارهام به چاپ خانه استفاده کنم؟
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
دوست عزیز ت کامل بود ازت ممنون پس من میتونم با خیال راحت به جای سیستمcmykاز سیستم panton برای فرستادن کارهام به چاپ خانه استفاده کنم؟

دوست عزیز
استفاده از این سیستم در ایران غالبا در موارد خاص مثلا وقتی که یک رنگی درآوردنش دشواره یا برای چاپ سفارشی یا چاپ رنگ های اسپات ( غیر ترکیبی ) رایجتر هست و نه در تمام موارد. در واقع مقداری هم هزینه تهیه و کار با مرکب های پنتون بالاست و گاهی هم ممکنه یک رنگ در بازار پیدا نشه یا کمیاب باشه. بنابراین بهتر هست که همیشه قبل از طراحی هماهنگی ها و پی گیری های لازم با چاپخانه بشه تا مشکلی در طول کار پیش نیاد.

موفق باشید
امین زردوزی
[email protected]
 

جدیدترین ارسال ها

بالا