PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
بزرگترين سازنده تلفن همراه جهان براي به حاشيه راندن رقباي جديدي مانند اپل و ريم، شمار مدلهاي تلفن هوشمند جديدي را كه در سال آينده عرضه ميكند، به طورچشمگيري كاهش ميدهد.
به گزارش ایسنا، نوكيا بيش از رقباي ديگرش تلفن هوشمند ميفروشد اما با افزايش رقابت اندكي از سهمش را از دست داده است.
به گفته اولي پكا كالاسوو، مدير اجرايي نوكيا، اين شركت قصد دارد قيمت تلفن هوشمند را كاهش دهد و همزمان با كمك سيستم عامل پيشروي بازار سيمبيان، حاشيه سودش را افزايش دهد.
نوكيا كه در سال 2009 حدود 20 مدل تلفن هوشمند معرفي كرد، قصد دارد در سال آينده شمار مدلهاي جديدي را كه عرضه خواهد كرد به نصف اين ميزان كاهش دهد.
اين اقدام از سوي تحليلگران مثبت ارزيابي شده است؛ به گفته تحليلگر MKM Partners، تلفنهاي نوكيا شامل مدلهاي زيادي است كه تقريبا شبيه يكديگرند و مجموعه متنوع آنها، مصرفكنندگان را در انتخاب سردرگم ميكند، از اين رو كاهش شمار مدلها و بهبود مدلهاي جديد مجموعه، اقدام معقولي است.
منبع