كار با HyperNURBS در Cinema4D

hamid747

Member
سلام
امروز يك مثال ازكاربرد HyperNURBS ها را توضيح ميدم،اگر بياد داشته باشيد گفته بودم كه اينHyperNURBS ها مهمترين نقطه قوت ا ين برنامه محسوب مي شوند.
براي شروع از Spline Object ها اوني كه بشكل فنر هست و از HyperNURBS ها اوني كه بشكل كوزه هست را بداخل صفحه Drag كنيد،توجه كنيد در Object Manager بايد HyperNURBS در بالاي Spline Object باشد.(منوي Tree در بالاراست)
 

پیوست ها

  • 001.jpg
    001.jpg
    59.2 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • 002.jpg
    002.jpg
    292.4 کیلوبایت · بازدیدها: 12

hamid747

Member
حالا در منوي Object Manager فنر(Spline) را بداخل كوزه(HyperNURBS)، براحتي Drag نماييد،ميبينيد كه Spline بشكل فنر بواسطه تاثير HyperNURBS داراي حجم شد كه اصلا هيچ شباهتي هم به فنر ندارد،
علت هم نوع عملكرد اين HyperNURBS بوده كه بصورت 360 درجه حول محورY ميباشد،بعد براي Softشدن بيشتر شيء ميزان Teilها را از منوي Object Manager (مثل تا 127) زياد نموده و در محيط اصلي روي Object كليك نموده (3محور نمايان ميشه)و در حاليكه از منوي سمت چپ Use Model Tool انتخاب كرده ايد روي محور Z(آبي)به سمت بالا Drag كنيدتا زايده پايين كاملا محو شده و تفريبا كره شود.
 

پیوست ها

  • 003.jpg
    003.jpg
    452.9 کیلوبایت · بازدیدها: 17
  • 004.jpg
    004.jpg
    374.3 کیلوبایت · بازدیدها: 16
آخرین ویرایش:

hamid747

Member
ازمنوي ستوني چپ حالت Make Object Editable را انتخاب كرده و Object را بصورت زير قرار دهيدوبعد يك كره ايجاد كنيد طوري كه حفره داخلي را كاملا بپوشاند.براي كنترل بهتر ميتوانيد Objectرا كمي كوچك نماييد،
 

پیوست ها

  • 005.jpg
    005.jpg
    262.2 کیلوبایت · بازدیدها: 15
آخرین ویرایش:

hamid747

Member
در مرحله آخر المانها ي آسمان ، زمين و نور را به سليقه خودتان وارد نموده و Render به شيوه Radiosity بگيريد،اميدوارم كه از نتيجه راضي باشيد.
 

پیوست ها

  • 001.png
    001.png
    157.6 کیلوبایت · بازدیدها: 24

Ghamnevis

Well-Known Member
مرسي

عالي بود حميد جان...

فوق العاده است مقالاتت...

سايان
 

جدیدترین ارسال ها

بالا