قوانین سئو

وضعیت
موضوع بسته شده است.

saEdehm

New Member
اصول سئو به شما کمک می کند که بازدید از سایت خود را افزایش دهید و همچنین لینک وب سایت خود را در بین موتور های جستجو ارتقا دهید.


در بهینه سازی سایت شما باید برای هر صفحه از وب سایت کلمات کلیدی وارد کنید.انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند در حین جستجوی مرورگر لینک وب سایت شما را نشان دهد بنابراین در انتخاب کلمات کلیدی مناسب دقت کنید.زیرا هنگامیکه یک کلمه یا موضوعی را در گوگل جستجو می کنید موتورهای جستجوگر گوگل از بین متن های موجود مهمترین کلمات و همچنین کلمات کلیدی نوشته شده در هر صفحه از متن را برای شما نشان می دهد.همچنین برای بهینه سازی سایت بهتر است با آموزش html و همچنین آموزش css آشنایی داشت.


در اینجا در زمینه استفاده درست از کلمات کلیدی و اهمیت آنها مقالاتی تهیه کردیم که دانستن آنها برای طراحی وب سایت می تواند بسیار مهم باشد.
تاثیر سرعت بارگزاری وب پیج در سئو
آیا سرعت بارگذاری وب پیج در سئو تاثیر دارد؟ در اینجا می خواهیم تا شما را با تاثیر سرعت بارگزاری وب پیج در سئو آشنا کنیم و به بیان ربط این مساله در ترافیک سایت بپردازیم. از آنجاییکه روبوت های گوگل که مسئول خواندن و امتیاز دادن به سایت شما هستند در صورتی که متوجه بشوند شما توانسته اید کاربران خود را راضی نگه دارید به شما پاداش می دهند و رتبه سایت شما را افزایش می دهند.


واضح است که کاربران از وب پیج هایی که به سرعت لود شوند علاقه دارند در نتیجه اگر کاربران از بازدید سایتی احساس رضایت کنند موتورهای جست و جو پس از اطلاع از این موضوع آن وب سایت را در رده ی وب سایت های برتر قرار داده و به هدف خود یعنی راضی کردن کاربران خود رسیده اند.براساس تحقیقات هر وب سایت تنها 4 ثانیه فرصت برای جذب کاربران خود دارند.


یعنی شما برای جذب مخاطب خود زمان زیادی ندارید که می توانید با افزایش امکانات و جذاب تر کردن وب سایت خود سعی در نگه داشتن کاربران خود کنید و یا با نوشتن مقالات و مطالب آموزشی کاربران را در سایت خود نگاه دارید.


در سال 2010 گوگل یکی از فاکتورهای اساسی برای بالا بردن رنکینگ سایت را افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب اعلام کرد.می توانید برای یافتن سرعت لود شدن وب سایت خود از تولز های موجود در اینترنت استفاده کنید سپس با به اعمال تغییرات در سایت خود بپردازید.


افزایش سرعت وب سایت
در مقاله ی تاثیر سرعت بارگزاری وب پیج در سئو به اهمیت سرعت وب سایت در جذب بازدیدکننده پرداختیم در اینجا می خواهیم تا شما را با عواملی که در سرعت وب سایت موثر هستند آشنا کنیم تا با رعایت آنها به افزایش سرعت وب سایت مان کمک کنیم.


1. صفحه طولانی را به چند صفحه کوتاه تبدیل کنید.


فایل عکس ها بزرگند و زمان زیادی طول می کشد تا بارگذاری شوند. حال فرض کنید سایت فروشگاهی باشد و برای اینکه فضای زیادی برای عکس ها اشغال نشود بهتر است از گروه بندی استفاده شود.


2.تمام المان های زاید را از صفحه پاک کنید.


نگاه عمیق و اساسی به وب سایت خود بیندازید و ببینید کدام یک از المان های وب سایت شماست که شما را به هدفتان نزدیک تر میکند.اگر هدف المان خاصی وجود دارد که مستقیما در هدفتان تاثیری ندارد آن را حذف کنید و از آن صرفه نظر کنید. صفحات وب کم حجم زودتر بارگذاری می شوند.


3.فواصل اضافی مابین کدهای خود را حذف کنید.


تصور نمیکنم پاک کردن فواصل space مابین کدها مسئله ای سخت و درگیر کننده باشد؟ این کار موجب کاهش میزان قابل توجه ی کیلو بایت برای وب سایت شما خواهد شد.


4.کدهای زاید و اضافی را پاک کنید.


برداشتن کدهای اضافی تاثیر به سزایی در کاهش حجم سایت دارد. اما توجه کنید که برداشتن این کدها خدشه ای به محتوای سایت شما وارد نکند. توجه داشته باشید که اگر از HTML editor ها مانند Dreamweaver برای طراحی وب سایت خود استفاده می کنید کدهای زاید به صفحات شما افزوده میشوند که بهتر است آن ها را یافته و پاک کنید زیرا این کدها در مرورگرها سرعت بارگذاری صفحات شما را کاهش می دهند.


5. از css برای طراحی خود به جای جدول استفاده کنید.


وب سایت هایی که از صفحات خارجی بیشتری استفاده می کنند سرعت بارگذاری بیشتری نسبت به آن دسته ای است که از صفحات داخلی استفاده می کنند. همچنین اگر از css به جای table استفاده شود امکان نمایش وب سایت حتی در محل هایی که سرعت اینترنت کم است درمدت زمان کمتری میسر است.


6.فایل های عکس را کم حجم تر کنید.


یکی از روش ها استفاده از crop به جای cut است. سعی کنید قسمت هایی از عکس را که نمیخواهید حذف کنید. روش دیگر کم حجم کردن عکس برای وب پیج ها تبدیل آن ها به فرمت های کم حجم تر است زیرا کیفیت تصویر (resolution) را کم می کنند. تصویر را تا 72dpi کم کنید زیرا این مقدار کیفیت استاندارد عکس در وب است.


7.از فایل های (JavaScript and XML (AJAX در صفحات وب خود استفاده کنید.


زیرا این فایل ها سرعت بارگذاری صفحات وب را افزایش می دهند. زیرا این کدها تعداد دستورات بیشتری را در کمترین کد جای می دهند.


8.از اسکریپت های خارجی استفاده کنید.


در فایل خارجی اسکریپت مورد نیاز خود را تعریف کنید و در هر جا از برنامه نیاز بود آن اسکریپت را صدا بزنید. زیرا اگر در هر کجا از صفحه که نیاز به آن اسکریپت بود آن را تولید کنید مرورگر هر بار اطلاعات را دوباره لود می کند که باعث اتلاف وقت می شود.


9.طول و عرض تصویر را با tag تعریف کنید.


استفاده از tag طول و عرض به مرورگرها میگوید که دقیقا طول و عرض را چه اندازه قرار دهد که حجم بیشتری را اشغال نکند.


10. از CDN برای محتوای خود استفاده کنید.


تکنولوژی CDN از سرورهای شبکه استفاده میکند برای CACHE کردن محتوای وب سایت و باعث افزایش سرعت بارگذاری می شود. این تکنولوژی به عکس های پر حجم و مالتی مدیا ها اجازه لود شدن سریع را می دهد اما این تکنولوژی برای شرکت ها بسیار پرهزینه خواهد بود.


اهمیت کلمات کلیدی در سئو
شاید ساده ترین چیزی که موتورهای جستجو به دنبال آن می گردند این باشد که چند واژه در qurey (پرسش) جستجو در صفحه پیدا شود.اگر همه چیزهای دیگر برابر باشند، صفحه هایی که واژه بیشتری در پرسشی دارنددر رده ی بالاتری قرار می گیرند ( بعضی از موتور های جستجو تمام واژه های مهم را بکار می برند ) با این وجود این رده بندی به رخداد به بیش از واژه صرف بستگی دارد.


این وابستگی بیش از واژه های یک پرسش خاص در روی صفحۀ شماست فراوانی کلمه کلیدی که به آن وزن کلمه هم می گویند ، از جمله نکات مهم است.در گذشته های روش جستجو ، هرچه تکرار رخداد واژه بیشتر می بود ،بهتر می نمود. صفحه ای با یک فرکانس واژه ای برابر 10 برای کلمه " سایت " برای جستجو گری که به دنبال آن می گشت ، بهتر از فرکانس واژه 2 بود.اما ظهور جستجوی وب افراد را به سمت جستجوی سریع در رده بندی جستجو سوق داد و آنها شروع به جدا کردن صفحات صهحات با کلمات کلمات نمودند .(اگر 10 رخداد خوب بود چرا 50 خوب نباشد؟) لذا موتور های جستجو روی فراوانی کلمات کلیدی سخت گیری بیشتری نمودند.


اینک آنها به دنبال فراوانی کلمه ای خاص می گردند و فعلا تصمیم بر این است که صفحات با 7 در صد از کلمات منطبق بر پرسش ، تطبیق خوبی به دست می دهد.( یعنی فراوانی چگالی 7 در صد ) لذا اغلب پرسشهای جستجو ، بیش از یک کلمه دارند . بنابراین موتورهای جستجو حتی به فرکانس ها با عمق بیشتر نگاه می کنند . الگوریتم ها با رده بندی غالبا بر اساس فراوانی بالاتر یک کلمه در مقابل دیگری در مورد رده بندی تصمیم گیری می کنند . به این دلیل است که یک پرسش برای " طراحی وب سایت " ممکن است صفحاتی را با فراوانی سنگین تر (بیشتر) روی " طراحی سایت " و " وب سایت " داشته باشد تا " وب " . موتورهای جستجو می توانند این تصمیمات را بر اساس فرکانس رخداد یک واژه ( کلمه ) در سرتاسر وب اتخاذ نماید.


در جوار دانستن اینکه صفحه حاوی کلمات در پرسش جستجو ست ،این که بدانیم آیا ان ها در کجای صفحه واقع اند، اهمیت چندانی ندارد؟ بهتر است که پاسخ مثبت را باور کنید. اگر همه چیزها برابر باشند، صفحاتی که واژه پرسش در مکان های مهم تری ،قرار گیرند، مانند عنوان صفحه، در رده بالاتری از صفحاتی قرار می گیرند که کلمه کلیدی در آن ها در پایین صفحه واقع است.به صفحاتی که در آن ها کلمات پرسش در عناوین و پاراگراف های اولیه قرار می گیرند دارای اهمیت کلمه کلیدی بالاتری هستند، چون کلمات کلیدی در مکان های مهم تری واقع اند.


چرا موتورهای جستجو براهمیت کلمه کلیدی تاکیددارند؟دلیل این است که موتور های جستجو در واقع ماشین های تطبیق الگویند.آن ها اقدام به تشخیص انواع الگو های مربوط به صفحاتی می کنند که قویا با پرسش ها انطباق دارندیعنی صفحاتی با الگوهایی از کلمات کلیدی منطبق در مکان های با اهمیت تطبیق های قوی تری از صفحات دیگر دارند.اینک باید دید که چگونه یک موتور جستجو اهمیت واژه هایی را که در بخش های مختلف صفحه پیدا می کند، ارزیابی می نماید.


عنوان


این مهم ترین بخش از صفحه وب برای موتور جستجوست. عنوان،چیزی است که در صفحه نتایج حاصل از جستجو نشان داده میشود، و نیز در عنوان پنجره برای مرورگر نمایش داده می شود . در مورد عنوان (تیتر) می توانید چنین تصور کنید که عنوان صفحه وب همانند عنوان یک قطعه مقاله در یک صفحه روزنامه است،که مشخص می کند کل مقاله در مورد چیست.


سر صفحه و متن تاکید شده


بسیاری از موتورها ی جستجو به واژه های یافته شده عنوان درشتی رابه منظور دادن اهمیت بیشتر (وزین تر)، تخصیص می دهند،آن را به صورت ایتالیک یا متن رنگی در می آورند، و فرض می شود که آن ها رخدادهای مهم تری از واژه می باشند. سر صفحه درشت یک بخش در داخل مقاله روزنامه بوده و متن جاری را قطع کرده و نشان می دهد که پاراگراف های زیر در باره چه هستند.


متن بدنه


متن بدنه شامل تمام کلماتی است که در صفحه ظاهر می شوند، ولی متن بدنه ای که نزدیک تر به بالای صفحه باشد داری اهمیت بیشتری از کلماتی است که در میانه یا پایین صفحه قرار دارند. تصاویر هم در صفحه متون متفاوتی دارند و موتور جستجو" می آموزد" که هر یک درباره چیست.


توصیف


صفحات وب عموما دارای خلاصه ای از موضوع اند که برخی موتورهای جستجو هنوز هم آن را در زیر عنوان می آورند. با این وجود اغلب موتورهای جستجو نه توصیفی می آورند ونه وزنی بیشتر از متن بدنه ذکر می کنند.


یک موتور جستجوی ارگانیک از شاخص جستجوی خود برای محل یابی صفحات منطبق استفاده می کند.در اصل تحلیل گزارش گیری معین می کند که کدام کلمات جستجو شوند و نه اینکه فقط کلماتی که به فرم گزارش گیری تایپ شده اند جستجو شوند.


موتور در جستجوی هر کلمه در گزارش گیری شروع به کار میکند تا ببیند کدام صفحه حاوی کلمه است.شاخص جستجو را میتوان به عنوان لیستی از الفبا از هر کلمه موجود در هر صفحه وب تصور کرد. در واقع شاخص حاوی لیستی از هر صفحه وبی است که حاوی هر کلمه است.بنابر این وقتی که در جستجوی کلمه ی " طراحی سایت " هستید ،شما لیستی از هر صفحه ای که حاوی ان باشد را خواهید آورد.این ساده ترین حالت است این موضوع هنگامی پیچیده تر خواهد شد که گزارشگیری های پیچیده تر را وارد کنید .ا


اگر جستجو گر به دنبال طراحی سایت است،موتور هر صفحه ای را که هر کلمه را داراست جستجو خواهد کرد،و لذا لیستی از صفحات حاوی کلمه طراحی سایت و لیستی از صفحات حاوی" شرکت طراحی " بدست خواهد داد. اغلب موتورهای جستجو ،که با این تصمیم روبرو می شوند، تصمیم میگیرند فقط آن هایی را نشان دهند که هر دو کلمه را دارا باشند انتخاب می کنند.


بعضی از موتور ها قوانین پیچیده تری برای نمایش گزارش گیری های چند کلمه ای دارند. یک گزارشگیری مانند" شرکت طراحی وب سایت " را در نظر بگیرید.چون کلمه" طراحی سایت " خیلی بیشتر از دیگر کلمات ،رایج است، بعضی از موتورهای جستجو ممکن است چند صفحه که حاوی کلمات" طراحی "و" سایت " است را نشان دهند حتی اگر کلمه" وب " در آن نباشد .


موتور های جستجو چگونه کار می کنند؟


شما چند کلمه ای در گوگل تایپ میکنید,و آنگاه صفحه ای پر از نتایج بسیار مرتبط را ظرف یک ثانیه بدست می آورید.اما این چگونه رخ می دهد؟ یک موتور جستجو چطور صفحات صحیح را می یابد؟ دیدید که موتور های جستجو هم نتایج ارگانیک و هم نتایج پرداختی را باز میگرداند،و ما در باز گو میکنیم که چرا بازار یابی با موتورهای جستجو مهم و مشکل است.


در این گروه از مقالات ما دقیقا چگونگی کار موتور جستجو را بررسی میکنیم و نشان میدهیم که در زمان ورود کلمات توسط جستجو گر برای جستجو چه اتفاق می افتد و قبل از آمادگی موتور جستجو برای جستجو چه رخ میدهد. ما بخش عمده کار خود را روی جستجوی پیچیده تر ارگانیک صرف می نماییم،ولی چگونگی نتایج پرداختی را هم توضیح می دهیم.گر چه به نظر میرسد که که گوگل در لحظه ی نمایش نتایج جستجو ی هر صفحه از وب را پیش نمایش می کند.ولی آنقدر سحر آمیز نیست.


در مجموع به هنگام جستجوی کلمات مقدار قابل توجهی آماده سازی به این لحظه ی سحر آمیز منتهی میشود خبرگان جستجو آن را شاخص آماده سازی میخوانند.شاخص گیری فرایندیست که شاخص جستجو را خلق میکندو پایگاه داده ای خاص که لیستی از کلمات در همه صفحات در وب نگه میدارد.


بعد در این دسته از مقالات توضیح خواهیم داد که چگونه فرایند شاخص گذاری (فهرست بندی)ارگانیک کار میکند.فعلا بدانید که مقدار زیادی اعمال سحر آمیز در موتور های جستجوی ارگانیک صورت می گیردو این خیلی زود تر از آن اتفاق می افتدکه کسی چیزی را برای جستجو وارد کند.


حتی اگر بدون اینکه بدانیدشاخص جستجو چگونه کار می کند،می توانید بیاموزید که موتور جستجوی ارگانیک آن شاخص را وقتی که کلمات وارد می شود چگونه به کار میبرد در لحظه ای که کلمات در گوگل تایپ میشوند.


تطبیق پرسش جستجو


استعلام یا پرسش،نام تکنیکی چیزیست که جستجو گران در موتور جستجو تایپ میکنن تا نتایج جستجو بدست آید.وقتی که کسی عبارت طراحی سایت را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر وارد می کند ، آنگاه می گوییم پرسش جستجو صورت گرفته است.خبرگان معمولا هر کلمه در پرسش جستجو را یک واژه توصیف می نماید.(در این مثال "طراحی"و "سایت"واژه ها یا پرسش جستجویند)موتور جستجو وارد چندین گام اساسی می شود تا صفحات وب را منطبق بیابد،و این کار را تحلیل پرسش انجام می دهد.


تحلیل پرسش


به محض اینکه جستجو گر پرسش یا واژه ی مورد نظرش را تایپ میکندو کلید enter را بفشارد،موتور جستجو تحلیل را آغاز می کند.یعنی هر کلمه در پرسش را بررسی کرده و تصمیم می گیرد که بهترین صفحه وب را در فهرست منطبق بیابد.موتور های جستجو تنها به یک طریق تحلیل استعلام را انجام نمی دهند،بلکه بسیاری از موتور های جستجو در بعضی از اصول تکنیک های جستجو اشتراک دارند.


رفتار ویزیتور
این که هدف وب سایت شما چیست اهمیتی ندارد ، ویزیتورهای شما اهداف خود را دارند. آنها ممکن است بخواهند چرا گلدان ها در حال خشک شدن است ، یا بخواهند ببینند کدام گوشی همراه را بخرند ، و یا به نصایح دکتر خود درباره کلسترول بالای خود گوش دهند.شما باید قبل ار اینکه در رسیدن به هدف کمک کنید، باید بدانید که ویزیتور شما سعی در انجام چه کاری بر روی وب سایت شما دارد.


برای بعضی از شما ها فکر درباره ویزیتور ها درجه اهمیت دارد - شما ممکن است یک فروشنده محصول باشید یا ممکن است در یک رقابت انتخاباتی مسئول جستجوی رای دهندگان باشید . اگر در یک نقش تکنیکی هستید ، مثلا مدیر وب ، یا برنامه نویس جاوا می باشید ، آنگاه هیچ وقت فرصت فکر کردن در این مورد را ندارید ، قبل از اینکه چگونگی رفتار ویزیتور را بررسی نمائیم ، لازم است برخی از اصول را بدانید . خوشبختانه، تمام فاکتور های پیچیده ای که رفتار ویزیتور را تحت تاثیر قرار می دهد سال هاست که مطالعه شده است ، چون آنها قبلا ویزیتور های وب بوده اند.پژوهشگران رفتار مردم را ده ها سال مطالعه کرده اند.


اگر شما فروشنده ی چیزی هستید ، اطلاع از رفتار خریدار سودمند است . عالمان سیاسی به طورمنظم رفتار رای دهندگان را تحقیق می کنند. این که ویزیتور کیست اهمیت ندارد ، بلکه شما می توانید در مورد انگیزه ی آنها ، عقایدشان و تفکر آنها اطلاعات زیادی کسب کنید.


اکنون که شما اصول رفتار ویزیتور سایت خود را درک کردید، اجازه بدهید تا مشخصا درباره جستجو صحبت کنیم. جستجو گران رفتار های خاص خود را دارند و با پرسش شروع می شود.


در طول تاریخ انسان در جستجوی راهی برای مرتب کردن اطلاعاتی از طریق پشت سر هم قرار دادن و دسته بندی کردن آن ها بوده است تا هر وقت که آن ها را لازم دارد بتواند راحت تر آن ها را بیابد . ولی پیدایش روش های بازیابی کامپیوتری ( یعنی جستجو) موجب شد تا افزایش قابل توجهی در تعداد اسناد موجود برای یافتن اطلاعات مورد نیاز به عمل آید . و عمدتا این یک نکته خوبی است.


مشکل زمانی رخ می دهد که ما انتظار داشته باشیم تا افراد ضعیف بدانند که چگونه اطلاعات را به طریق نوین بیابند.افراد معمولی که در استفاده از کارت کتابخانه ، فهرست راهنمای کتب و دیگر تکنیک های کاغذی راحت در می یابند که هیچ یک از این روش ها قابل تبدیل به جستجوی وب نیستند.


بنابراین گرچه همه ساله جستجو گران به طرز قابل توجهی فرهیخته تر می شوند ، کار انتخاب یکی از مشکل ترین بخش های جستجو است. چند سال قبل جستجو گران اغلب پرسشهای یک یا دو کلمه ای را وارد می کردند.
گر چه هر سال پرسش ها طو لانی تر می شود، برای موتور های جستجو مشکل است که بدانند هدف و نیت جستجو گر از یک پرسش چیست.
در واقع یک سوال ساده است: جستجو گر در واقع با وارد کردن یک پرسش به دنبال چیست؟ اما پاسخ به سختی ساده است.


وقتی یک جستجو گر کلمه" بهینه سازی سایت " را وارد می کند، آیا او قصد دارد که سایت خود را بهینه سازی کند یا دنبال مطلب و مقاله ای در این مورد است؟ محققان از موتور های جستجو تاپ، می گویند که یکی از بزرگ ترین نارسانایی ها، درک پرسش جستجو گران است. علیرقم این مطلب، هنوز این یک عامل و مسبب ناامیدی نیست. شما می توانید بازار یابی مبتنی بر جستجو را با فکر کردن در مورد انچه پشت پرسش هست به شدت اصلاح کنید. این اگاهی کمک می کند تا بهترین محتوای ممکن را هنگام جستجوی ویزیتورها ارائه کنید.


ما لازم است هر جستجو گر را مورد بررسی قرار دهیم به طوری که شما بتوانید با محتوای متن به آن ها برسید. بدانید که افراد معمولی مرتبا تغییر وضیعت می دهند- یک جستجو گر ممکن است وارد پرس و جوی اطلاعاتی گردد تا درباره یک محصول جدید اطلاعات کسب کند ولی ناگهان تصمیم می گیرد تا از پرسشی تراکنشی استفاده کرده وآن را بخرد.درک شفاف انواع جستجو گران و نیت مربوط به آنها به شما کمک می کند تا به جستجو گران با تلاش کمتری دست پیدا کنید.


آموزش سئو
در این مقاله از بخش سئو میخواهیم به آموزش سئو بپردازیم .


از مهمترین نکات برای راه اندازی یک سایت و داشتن یک سایت خوب ، رعایت تمامی اصول سئو در ماژول های برنامه نویسی و همچنین رها نکردن وب سایت پس از تحویل گرفتن آن می باشد.


بسیاری از کاربران بعد از تحویل گرفتن سایت هیچگونه فعالیتی در آن انجام نمیدهند. در صورتی که یکی از آیتم های خیلی مهم برای موتورهای جستجو قدرتمند وارد شدن یک سایت با مطالب جدید و مفید در عرصه وب میباشد.


در لیست زیر به نکات مهمی برای بالابردن رتبه گوگل سایت شما میپردازیم :


قدرتمند وارد شدن و پر محتوا کردن از همان لحظه تحویل سایت
نوشتن مطالب مفید و غیر تکراری جهت نشان دادن یک سایت غیر تکراری در عرصه وب از جمله داشتن عکس و فیلم های متفاوت
نکته اول : موضوع مطلبی که کپی می کنید را کمی تغییر دهید . مثلا : (( طراحی سایت حرفه ای ))==> ((طراحی سایت حرفه ای و داینامیک + عکس))


نکته دوم : متن اصلی را تغییر دهید ، مثلا لینک منبع و عکس و خلاصه مطلب و ... را اضافه کنید


نکته سه : عکس های متن را تغییر دهید ، چون گوگل باهوش است و همیشه عکس ها را چک می کند ، مثلا در عکس ها نام سایت و ...تغیر دهید .


نکته 4 : کلمات کلیدی متن را با توجه به موضوع اضافه کنید ، هر چه این کلمات کمتر و مرتبط تر باشد بهتر است.


آموزش سئو
اشتراک گذاری مطالب سایت
لینک های داخلی مفید و کارا برای دسترسی آسان به قسمتهای مختلف سایت On-site optimization
۱- بهینه سازی سایت میتواند باعث افزایش رتبه وب سایت ما در گوگل شود. (مستقیم)


۲- میتواند باعث بالارفتن بازدید ورودی ما از موتورهای جست و جو شود.


۳- باعث افزایش و بالا رفتن تجربه کاربری شود.(غیرمستقیم)


کار کردن لینک های خارجی مفید مانند ثبت کردن مطالب سایت در فروم های مرتبط جهت افزایش تعداد لینک های خروجی Off-page optimization
۱- به سئو کمک شایانی میکند. (مستقیم)


۲- بک لینک های بیشتر و بازدید بیشتر به ارمغان می‌آورد. (مستقیم)


۳- بر روی برند ما تاثیر گذار است. (مستقیم)


۴- مشترکین وب سایت را افزایش می دهد. (غیرمستقیم)


لینک ثبت کردن در وبلاگ ها ، لینک ثبت کردن در وبلاگ های معتبر و پر بازدید برای افزایش بازدید سایت بسیار تاثیر گزار است.
پیوسته وارد نمودن اطلاعات و داده ها در سایت ، منظور از پیوسته وارد نمودن ، ورود داده ها در سایت به صورت ممتد و در بازه زمانی طولانی مدت میباشد.
انتخاب دامین مناسب سئو ، انتخاب دامنه متناسب با موضوع سایت در بالابردن رتبه گوگل سایت تاثیر گزار است.
انتخاب عنوان مناسب Title ، داشتن تگ Title ، متناسب با هر صفحه بسیار مهم است ، توجه داشته باشید که title تکراری در صفحه نباید وجود داشته باشد.
توضیحات صفحه Meta Description ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
کلمات کلیدی Meta Kewords ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
هیچ وقت برای گوگل و رنک بالا سایت نزنید ، همیشه برای رضایت کاربران باید باشد .
فعالیت بر روی چند موضوع نزدیک به هم ، یک وب سایت اگر بر روی چندین موضوع مرتبط به صورت همزمان کمک کند ، میتواند بازدید کننده های بیشتری را به خود جذب کند.
خوانابودن نوشته های سایتتان ، استفاده از فونت استاندارد وب برای خوانایی سایت بسیار مهم است.
نظرات ، داشتن قسمت نظر دهی به مطالب موجود در سایت شما ، نشان دهنده مهم بودن سایت شما و همچنین کاربران میتوانند با استفاده از لینکهای مختلف نظرات خود را به ثبت برسانند.
سرعت لود سایتتان ، با رعایت تمام اصول طراحی سایت از جمله رعایت اصول سئو ( آموزش سئو ) ، استفاده از css ( آموزش css ) ، استفاده استاندارد از Html ( آموزش html ) سرعت وب سایت شما به مراتب افزایش می یابد.


نحوه ثبت سایت در موتورهای جستجو
شما می توانید برای معرفی مستقیم یک سایت به موتورهای جستجو ، سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید در اینجا میخواهیم تا به نحوه ثبت سایت در موتورهای جستجو بپردازیم. از آنجاییکه سایت هایی مانند گوگل و یاهو از روبات ها و خزنده های اختصاصی برای شناسایی سایت ها در بستر وب استفاده می کنند اجرای اقدامات ثبت سایت در موتور جستجو و SES از طرف مدیران سایت کمتر موردتوجه قرار می گیرد.


مدیران موفق ترجیح می دهند به جای صرف زمان برای شناسایی سایتشان توسط موتورهای جستجو خود اقدام به ثبت سایت در این موتورهای جستجو می کنند که البته با این کار می خواهند سایتی به روز در نتایج موتورهای جستجو داشته باشند.معرفی سایت به دو روش صورت می گیرد که عبارتند از:


√ معرفی سایت به صورت صفحه به صفحه
√ استفاده از تکنیک مپ سایت که به صورت یکپارچه در موتور جستجو ثبت می شود.


توجه داشته باشید که اگر طراحی سایت به صورت حرفه ای و استاندارد صورت گیرد ثبت صفحه ی اول کافی می باشد و توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود.به همین دلیل است که اکثر افراد خواستار این هستند که در لینک های بالاتری قرار گیرند و به عبارتی رقابت دارند زیرا اکثر افراد برای بدست آوردن کالا و خدمات مورد نظرشان ابتدا با جستجو در موتورهای جستجو شروع میکنند.


برای بدست آوردن رتبه های مناسب در نتایج موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت اقداماتی باید انجام شود که به این مجموعه اقدامات در اصطلاح بهینه سازی سایت ( SEO ) گفته میشود.
اجرای ثبت در موتورهای جستجو ( SES ) در کنار دیگر اقدامات بهینه سازی همچون بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) در تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی که افزایش بازدید سایت امری حیاتی می باشد، بسیار ضروری است.


رتبه الکسا (Alexa Rank) چیست؟
سایت الکسا در زمینه ی معرفی و رتبه بندی وب سایت های اینترنتی فعالیت می کند که در زمینه ی خود یکی از معتبرترین منابع اینترنتی می باشد . الکسا بر اساس بازدید کاربرانی که نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند ، به وب سایتها رتبه می دهد و امکان بررسی آمار و تعدا بازدید کاربرانی که این نوار ابزار را نصب نکرده باشند ، ندارد . الکسا این امکان را برای شما فراهم می کند که خودتان را با رقیبانتان مقایسه کنید همچنین یک ابزار خوب برای بهینه سازی سایت است.


الکسا رتبه ی هر سایت را بر اساس بازدید روزانه ی سایت و همچنین طراحی سایت استاندارد و مطابق با استانداردهای سئو محاسبه می کند.همچنین رتبه هر سایت در الکسا بسیار حائز اهمیت است زیرا رتبه الکسا به همراه رتبه ی گوگل معیاری مناسب برای سنجش اعتبار و میزان بازدید از سایت شما می باشد زیرا این رتبه از طرف صاحبان وب سایت ها بسیار ورد توجه می باشد پس باید تلاش شود تا با بهبود رتبه در تقابل با رقبای خود در بازار تجارت الکترونیک جایگاه مناسبی تصاحب نمایند .


پیج رنک گوگل (Google PageRank) چیست؟
گوگل با تجزیه و تحلیل وب سایت شما و تعداد لینک های ورودی و خروجی سایت رتبه ای را برای سایت شما در نظر می گیرد که این رتبه عددی بین 1 تا 10 می باشد و هرچقدر عدد رتبه به 10 نزدیکتر باشد صفحه موردنظر لینک های ورودی بیشتری داشته و از نظر موتورهای جستجو دارای ارزش بیشتری هستند و مسلما در رتبه ی بالاتری قرار خواهند گرفت.


با توجه به این نکته که وب سایت هایی که در لینک های بالاتری قرار گرفته باشند بازدید بیشتری خواهند داشت پس سایت باید طوری طراحی شود که بتواند در گوگل معرفی شده باشد و دارای گوگل رنگ بالا شود در جهت این کار شما باید با اصول بهینه سازی سایت آشنایی پیدا کنید تا بتوانید بازدید خود را بالا ببرید و بازاریابی خود را افزایش دهید و طبیعتا به دنبال آن مشتری بیشتری را خواهید داشت.


لینک های nofollow و dofollow
در این بخش از مقالات طراحی سایت می خواهیم لینک های Dofollow و Nofollow را برای شما توضیح دهیم که چه کاربردی دارند و چگونه می توان از آن ها استفاده کرد .
با توجه به این نکته که کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت و همچنین لینک ورودی از سایت های دیگر از عوامل مهم می باشد باید توجه داشته باشیم که لینک ورودی چگونه باید باشد و تا چه حد باید از لینک های ورودی استفاده کنیم؟


استفاده از لینک Nofollow به موتورهای جستجوگر دستور می دهد که این لینک را دنبال نکنند با استفاده از این کار لینکی که از سایت دیگری به سایت ما داده می شود مورد تایید ما نیست به عبارتی وقتی یک لینک را nofollow می‌کنیم یعنی به موتور جستجو می‌گوییم که این لینک را دنبال نکند و در واقع آن را معرفی می‌کنیم ولی آن را تأیید نمی‌کنیم ، پس از اعتبار خودمان کم نمی‌شود . لازم به ذکر است که در الگوریتم جدید گوگل لینک دادن از سایت هایی که موضوع مرتبطی با هم ندارند باعث کاهش امتیاز در گوگل می شود .


مثال زیر دستور کلی لینک Nofollow را نشان می دهد.


<a href="http://example.com" rel="nofollow">Nofollow Link</a>


همچنین اگر بخواهید کل لینک های یک سایت را nofollow کنیم می توانید از دستور زیر استفاده کنید.برای این کار لازم نیس تک تک لینک های سایتتان را nofollow کنید و کافی ست کد متا را در قسمت head سایت وارد کنید.


<meta name="robots" content="nofollow">


همچنین لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشود که موتورهای جستجو هنگام برخورد به آنها به دنبال کردن لینک موردنظر میپردازند . متخصصان سئو توصیه میکنند تعداد کمی‌ از اینگونه لینکها بایستی در سایتها قرار بگیرد چون با افزایش تعداد این لینکها درجه و رتبه ی سئوی سایت کاهش پیدا میکند . اما در مقابل لینکهای nofollow قرار دارند که موتورهای جستجو چندان توجهی به آنها ندارند. البته به عقیده ی بعضی از وبمسترها این لینکها کاملا بی اهمیت نیستند و برخی معتقدند که الگورتیم جدید گوگل به آن ها اهمیت می دهد.


قفل کردن www در آدرس url دومین
از آنجاییکه اکثر سایت های ایرانی هم با www ظاهر می شود هم بدون آن در این مقاله سعی شده تا با رعایت اصولی ارزش صفحات خود رابالا ببرید .بهتر است بدانید که آدرس دومین همراه با www در اصل subdomain دومین بدون www است . وقتی که روی یک دومین دو یا چند صفحه با آدرس های مختلف داشته باشید که محتوای آنها یکسان باشند ,گوگل ارزش صفحات شما را کاهش می دهد این امر یکی از بزرگترین اشتباهات در سایت شما می باشد زیرا این کار باعث افت ارزش کاری سایت شما می شود .


مثلا فرض کنید شما در سایتتان 1000 مطلب دارید و سایت شما هم با www و بدون www باز می شود در نتیجه گوگل در نظر خواهد گرفت که شما برای تمامی صفحات سایت خود یک کپی دارید که این باعث افت ارزش تمامی صفحات سایت شما می شود . با توجه به نکات ذکر شده بهتر است سایت خود را بر اساس استانداردای بنا شده و موتورهای جستجوی استاندار طراحی کنید . از آنجاییکه www یک URL استاندارد می باشد پس باید سعی کرد که از www برای آدرس صفحات ذخیره شده استفاده کرد .


برای حل این مشکل باید از http redirection 301 با پیشوند www استفاده کرد . با این کار صفحه ی بدون www را به صفحه www دار هدایت می کند این کار به موتورهای جستجو می فهماند که آدرس سایت همراه با www می باشد .


از دستور زیر برای حذف www از داخل آدرس استفاده می شود .


RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example\.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*) http://www.example.com/$1 [QSA,L,R=301]


توجه داشته باشید که اگر این کد بر روی سرور شما کار نکرد سعی کنید علامت \ و $ و[nc] رو از خط اول حذف کنید .


همچنین برای قفل کردن www در آدرس باید از این دو خط به جای دو خط قبلی استفاده کنید .


RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.example\.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*) http://www.example.com/$1 [QSA,L,R=301]


همچنین مثل بخش قبل اگه این کد کار نکرد علامت های گفته شده رو از خط اول کد حذف کنید .


از جمله مشکلات دیگری که در طراحی سایت به وفور دیده می شود وجود index.php یا index.html در آدرس صفحه اصلی سایت می باشد که در مواقعی با index.php و هم با index.php قابل مشاهده می باشد که باز شدن صفحه اصلی با این پسوند ها به موتورهای جستجو می فهماند که دو کپی از صفحه اصلی وجود دارد و در نتیجه از ارزش سایت شما کم می کند .


برای رفع این مشکل و قفل شدن index.php در صفحه اصلی از دستور زیر استفاده می شود :


RewriteRule ^$ /index.php [QSA,L,R=301]


اگر دستور بالا عمل نکرد می توانید از دستور زیر استفاده کنید :


RewriteRule ^$ http://forum.example.com/index.php [QSA,L,R=301]


با استفاده از این دو ترفند ساده می‌توانید ارزش صفحات خود را به طور چشمگیری بالا ببرید
در حال حاضر بسیاری از سایت‌های بزرگ ایرانی با این مشکل مواجه هستند . پس از مطالعه ی این مقاله و آشنایی با این اشتباهات می توانید در زمینه ی طراحی سایت خود یکی از موفق ترین برنامه نویسان شناخته شوید.


روش های ارتقا رنکینگ سایت
در این مقاله سعی کردیم تا شما را با روش های ارتقا رنکینگ سایت آشنا کنیم . بهترین روش برای ارتقا رنکینگ سایت وارد کردن مطالب پرمحتوا می باشد . با استفاده از مطالب با ارزش بازدید وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و به دلیل این افزایش بازدید ، موتورهای جستجو سایت شما را مفید خواهد شناخت .


اضافه کردن مطالب جدید و بروزرسانی سایت نیز برای موتورهای جستجو قابل توجه می باشند بنابراین برای افزایش رنکینگ سایت خود نباید این نکته را فراموش کنید .
شما باید بتوانید در عرصه ی وب به شناسایی رقبای خود بپردازید شناسایی رقبا به شما می فهماند که آنها از چه تکنیک هایی برای ارتقا رنکینگ استفاده می کنند و شما نیز از روش های موفقیت آمیز آنها در زمینه ی سئو می توانید بکار گیرید . یکی از راه هایی که در بهینه سازی سایت موثر است داشتن ارتباط با کاربران در سایت های اجتماعی می باشد برای این کار موتورهای جستجو نگاه مناسب و مطلوبی به وب سایت هایی دارند که به منابع معتبری لینک می شوند .


استفاده از کدهای HTML می تواند در برجسته کردن کلمات کلیدی کمک کند البته این کار باید توسط افراد سئوکار صورت گیرد . برای افزایش کارایی سایت خود باید افراد زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند برای این کار از Bounce rate استفاده کنید تا به درصد ورود و خروج افراد مشخص شود . همانگونه که در سایر مقالات سئو گفته شد شما می توانید با پشتیبانی رایگان به جذب مشتری کمک کنید این کار علاوه بر اثبات توانایی شما در خدماتی که ارائه می دهید می تواند به جذب بیشتر کاربران و اضافه کردن کاربران ثابت کمک کند و رتبه سایت شما را ارتقا دهد.


لازم به ذکر است هنگامی که پیوند لینک به صفحهء اصلی وب شما از دیگر بخش های وب سایت شما برقرار می شود، باید اطمینان حاصل فرمایید که پیوند شما به نام دامنه لینک شود .به جای گیج کردن موتورهای جستجو با داشتن دو یا چند صفحهء اصلی جداگانه مانند /index.html/ ،به موتورهای جستجو در تشخیص نام دامنه تان به عنوان Anchor text کمک کنید تا صفحهء اصلی وب سایت شما در بالاترین رتبه صفحهء نتایج موتور جستجو قرار گیرد. این اتفاق در سیستم مدیریت محتوای استانداردی مثل وردپرس هرگز اتفاق نخواهد افتاد . با رعایت موارد بالا می توانید با طراحی وب سایت مفید و استاندارد یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت شناخته شوید .


خطر سئوی زیاد برای سایت
در این مقاله می خواهیم شما را با خطر سئوی زیاد برای سایت آشنا کنیم . پس از انتشار الگوریتم seo over optimization یکسری محدودیت هایی در زمینه ی سئو بوجود آمد به طوریکه اگر بیش از حد از تکنیک های سئو استفاده شود گوگل از امتیاز سایت شما کم خواهد کرد .


این الگوریتم قوانین و راه کارهای جدیدی را برای سئو کاران به همراه داشته است. در اینجا راه کارهایی به شما نشان خواهیم داد تا با استفاده از آن ها سئوی شما باعث کاهش امتیاز شما نشود.


کاهش لینک ورودی و افزایش کیفیت لینک ها از مهمترین نکات در الگوریتم جدید می باشد همچنین بهتر است ورودی سایت شما از وبلاگ ها و وب سایت هایی که با موضوع شما مرتبط هستند استفاده شود . برای این کار به غیر از لینک دادن به صفحه اصلی سایت به صفحات داخلی نیز لینک بسازید تا بک لینک سایت شما حالت طبیعی داشته باشد . استفاده از کلمات کلیدی به تعداد مناسب نیز از عواملی است که در رنکینگ سایت موثر می باشد ، در انتخاب کلمات کلیدی می توانید از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید ، اگر استفاده از کلمات کلیدی در جای مناسب و با تعداد مناسب به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما محتوای طبیعی دارد و اینکار خود باعث افزایش امتیاز و سئو می شود .


سعی کنید برای انتخاب کلمات کلیدی از کلماتی استفاده کنید که خیلی کوتاه نباشد زیرا استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی کوتاه باعث می شود تا موتورهای جستجو این امر را به عنوان Over Optimization تشخیص دهند و سایت شما را جریمه خواهد کرد بنابراین توجه داشته باشید که در کلمات کلیدی از کلمات کلیدی طولانی تر هم استفاده کنید تا محتوای سایت طبیعی تر جلوه کند .


در بسیاری از سایت هایی که دارای فروشگاه اینترنتی هستند به علت فروش محصولات مرتبط با هم گوگل محتوای سایت شما را تکراری حساب خواهد کرد بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل سعی کنید از مطالب تکراری ناخواسته و غیرعمدی سایت خود را کاهش دهید تا گوگل این کار شما را یک امتیاز مثبت حساب کند .


همچنین شما می توانید با انتخاب عنوان مناسب برای لینک داخلی سایت خود از خطرات سئو در امان بمانید برای مثال هنگامی که می خواهید کاربر را به قسمت دانلود ها راهنمایی کنید از عباراتی مانند دانلود فایل ها از سایت،آموزش دانلود از سایت استفاده کنید . با رعایت موارد بالا می توانید از خطر سئوی زیاد برای سایت در امان بمانید و در بین شرکت های طراحی سایت بتوانید در زمره ی شرکت های برتر قرار گیرید .


افزایش رتبه سایت در الکسا چگونه است ؟
با توجه به مقاله رتبه الکسا (Alexa Rank) چیست در این قسمت می خواهیم بدانیم افزایش رتبه سایت در الکسا چگونه است ؟


با توجه به اینکه رتبه الکسا بر اساس تعداد بازدیدکنندگان وب سایت که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند سایتها را رتبه بندی می نماید بنابراین برای افزایش رتبه سایت در الکسا باید نوار ابزار الکسا را نصب نمایید و سایت خود را به عوان صفحه اصلی مرورگر خود قرار دهید .
√ اسکریپت ویجت را در سایت خود نصب کنید برای این کار باید کدی را از وب سایت الکسا دانلود کرده و در مستر سایت خود قرار دهید این کار میزان پیشرفت وب سایت شما را در الکسا نشان می دهد .
√ ابزار رتبه الکسا را در وب سایت خود قرار دهید .با این کار حتی اگر کاربر از نوار ابزار الکسا استفاده نکرده باشد با توجه به تعداد کلیک هایی که روزانه ثبت می شود به منزله ی بازدیدکننده به شمار می رود .
√ با تشویق دیگران به استفاده از نوار ابزار الکسا تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افایش دهید در نتیجه روی رتبه الکسا تاثیر مثبت خواهد گذاشت .
√ از دوستان و آشنایان خود بخواهید تا به وب سایت شما سر بزنند و نظر و امتیاز دهند .انجام این کار می تواند بر روی رتبه تاثیرگذار باشد .
√ قرار دادن مقالات مفید و جدید نیز می تواند در افزایش ترافیک سایت شما موثر باشد و موجب افزایش رتبه الکسا شود .
√اطلاعات سایت خود را بروز کنید چون الکسا نیز همانند گوگل به وب سایت هایی که به طور منظم به روز می شوند رتبه بیشتری می دهد.
√از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. در موتورهای جستجو مثل گوگل تبلیغات بدهید یا به دنبال عباراتی باشید که بیشتر جستجو می شوند تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب نمایید.
با رعایت موارد بالا در طراحی سایت خود می توانید رتبه سایت خود را در الکسا ارتقا دهید .
 

BrandClinic

Member
نکات جالبی در مقالتون درج شده بود فقط یک مورد درج نشده بود برای تصاویر استفاده از تگ alt ضروری هست
 

seomavi

New Member
در مورد نکته اول اشتباه است صفحات با واژ] های بیشتر مثلا 3000 یا 4000 بهترین ایندکس را دارا میباشند و باعث اطمینان گوگل به سایت شما میشود
 

nazila2611

New Member
نکات خوبی بود ولی مشکل اینجاس که خیلی جاها اینارو میگن فقط میتونین یه سری برنامه برای راحت تر شدن کار سئو بگین؟؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا