قلم کامپوزیت برای شکل دهی به مواد کامپوزیت در دندانپزشکی

hana joon

Member
کامپوزیت دندان نوعی روکش برای سطح دندان‌ها می‌باشد که از مواد رزینی ساخته شده است. از این ماده برای پر کردن دندان‌های پوسیده و همچنین ترمیم شکستگی‌ها و سایر آسیب‌های ظاهری دندان نیز استفاده می‌شود. یکی از ابزارهای پرکاربرد و مرتبط با فرآیند کامپوزیت دندان، قلم کامپوزیت می‌باشد. این قلم کامپوزیت که در اکثر موارد به شکل دو طرفه به فروش می‌رسد، در فرآیند کامپوزیت دندان بسیار زیاد موارد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگامی که دندانپزشک با استفاده از مواد کامپوزیتی یک روکش روی سطح دندان ایجاد می‌کند یا حفره‌های دندان را پر می‌کند، از قلم کامپوزیت استفاده می‌کند تا سطح آن را صیقل دهد. به نوعی این ابزار برای پولیش و صاف کردن سطح مواد پرکننده یا روکش دندان از جمله مواد کامپوزیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قلم کامپوزیت انواع مختلفی دارد. برای خرید بهترین قلم کامپوزیت باید بدانید که قلم کامپوزیت هالو یا قلم کامپوزیت لدمور دو نوع از بهترین انواع قلم‌های کامپوزیت هستند که در مجموعه دنتیوا ارائه می‌شوند.

روش کار با قلم کامپوزیت

زمان کار با مواد کامپوزیتی و قرار دادن آن بر روی سطح دندان، ممکن است مواد اضافه روی سطح دندان باقی بماند. این مواد اضافی باید کاملاً صیقل داده شود. چرا که ممکن است فرآیند غذا خوردن و جویدن غذا را برای شخص مشکل کند. قلم کامپوزیت حتی برای فرآیند آمالگام دندان نیز استفاده می‌شود. ممکن است مواد آمالگام پس از قرار گیری روی حفرات دندان دچار ناهمواری‌هایی باشند که به کمک قلم کامپوزیت می‌توان این ناهمواری‌ها را برطرف کرد. قلم کامپوزیت به شکل دو طرفه و یک طرفه وجود دارد. هر کدام از انواع قلم‌های کامپوزیت شکل خاصی را انتهای هر دو طرف خود دارند.

مثلاً ممکن انتهای قلم کامپوزیت زاویه دار باشد. انتخاب شکل قلم کامپوزیت بستگی به نظر دندانپزشک دارد. مثلاً (قلم کامپوزیت fattahteb 1513) (اسپاتول محکمه و برنیشر) خمیدگی کمتری نسبت به (قلم کامپوزیت هالو fattahteb 1514) دارد. هر دو نوع محصول در مجموعه دنتیوا قابل سفارش هستند. دندانپزشکان می‌توانند با مقایسه و مشاهده بر حسب سلیقه خود این محصولات را ثبت سفارش کنند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا