paneldovom
Active Member
[h=2]قرارداد جدید مایکروسافت با یاهو در خصوص موتور جستجوی بینگ[/h]
مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که همکاریهای خود با یاهو را تجدید کرده و پس از مدتها بحث و یک بار تمدید مذاکرات بایاهو بر سر یک توافقنامهی جدید در استفاده از موتور جستجوی بینگ به توافق رسیدند.
مایکروسافت با یاهو قرارداد جدیدی را برای ادامهی همکاری به امضا رسانده، مدت زمان دقیق این قرارداد مشخص نشده، ولی احتمالا همانند دورهی قبل، ۱۰ ساله خواهد بود. قرارداد جدید دارای تغییر بزرگی نسبت به قرارداد قبلی است. یاهو در قرارداد قبلی مجبور بود تبلیغات بینگ را به شکل کامل در مقابل نتایج جستجوی خود قرار دهد. اما در قرارداد جدید سهم تبلیغات بینگ به ۵۱ درصد رسیده است. حالا یاهو میتواند با ۴۹ درصد از نتایج جستجوی خود هر قرارداد تبلیغاتی با هر شرکت دیگری که تمایل دارد منعقد کند.
در قرارداد جدید بندهایی در خصوص موتورهای جستجو وجود دارد که به شرح زیر است:
مریسا میر مدیرعامل یاهو در خصوص قرارداد جدید گفت:
مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که همکاریهای خود با یاهو را تجدید کرده و پس از مدتها بحث و یک بار تمدید مذاکرات بایاهو بر سر یک توافقنامهی جدید در استفاده از موتور جستجوی بینگ به توافق رسیدند.
مایکروسافت با یاهو قرارداد جدیدی را برای ادامهی همکاری به امضا رسانده، مدت زمان دقیق این قرارداد مشخص نشده، ولی احتمالا همانند دورهی قبل، ۱۰ ساله خواهد بود. قرارداد جدید دارای تغییر بزرگی نسبت به قرارداد قبلی است. یاهو در قرارداد قبلی مجبور بود تبلیغات بینگ را به شکل کامل در مقابل نتایج جستجوی خود قرار دهد. اما در قرارداد جدید سهم تبلیغات بینگ به ۵۱ درصد رسیده است. حالا یاهو میتواند با ۴۹ درصد از نتایج جستجوی خود هر قرارداد تبلیغاتی با هر شرکت دیگری که تمایل دارد منعقد کند.
در قرارداد جدید بندهایی در خصوص موتورهای جستجو وجود دارد که به شرح زیر است:
- مایکروسافت مدیریت کامل و منحصربه فردی را برای تبلیغات منتشر شده توسط پلتفرم بینگ خواهد داشت، در حالی که یاهو هم مدیریت تبلیغات را بر پلتفرم Gemini خود خواهد داشت.
- یاهو تبلیغات بینگ و نتایج جستجوای که اکثریت ترافیک این پلتفرم را دارد مدیریت خواهد کرد. یاهو فقط مسئولیت اکثریت و مهمترین ترافیک را بر عهده خواهد داشت نه کل ترافیک؛ این بند به یاهو اجازه میدهد تا ترافیک باقی ماندهی دیگر را تحت پلتقرم اختصاصی خود مدیریت کرده و آن را به گوگل بفروشد.
مریسا میر مدیرعامل یاهو در خصوص قرارداد جدید گفت:
ما به شدت معتقد هستیم که هنوز صنعت جستجوی اینترنتی و موتورهای جستجوگر در مراحل ابتدایی خود قرار دارند، و این قرارداد ما را به مرحلهای دیگر سوق خواهد داد که در آن پیشرفتهای بسیاری را به این صنعت به ارمغان خواهیم آورد. من میخواهم از ساتیا نادلا و تیم آن به خاطر همکاریهای نزدیکی که در طول چند ماه اخیر برای قرارداد جدید داشتهاند تشکر کنم؛ جستجوی اینترنتی بخش مهم و بزرگی برای یاهو بوده و است، این قرارداد جدید هم یک گام بزرگ و رو به جلو برای پیشرفت این بخش خواهد بود.