قدیمی کردن فیلم در پرمییر

Moje_RengeR

New Member
سلام
تو مدیا استو دیو یه فیلتر وجود داشت که فیلم ها جدید رو تبدیل به فیلم های قدیمی میکرد (متل فیلم های چارلی چاپلین) من میخواستم ببینم برای اینکه این کارو تو پرمیر انجام بدم باید چیکار کنم؟
با تشکر
 

GH.R.M ...

New Member
استفاده از دو فیلتر برای ایجاید فیلم های قدیمتر از چارلی چاپلین

با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز. انشاالله که خوب هستید؟ امیدوارم که حالتان خوب باشد و در مراحل زندگی تان موفق و پیروز باشید بخصوص در زمینه میکس و مونتاژ فیلم ( البته اگه تازه وارد این قسمت از دنیای کامپیوتر شده اید ) :wink:
به شما توصیه می کنم که بیشتر از برنامه ادوبی پریمیر استفاده کنید. چون که اولین برنامه ای که برای میکس و مونتاژ به وجود آمده است ادوبی پریمیر می باشد. جالب انیجانست که این برنامه توسط و به سفارش سینمای هالیوود برنامه نویسی شده است. پس بیشتر دنبال یادگرفتن این برنامه ی قدرتمند باشید.
خوب بگذریم و بریم سراغ اصل مطلب:
اول از همه عکس یا فیلم تان را وارد نوار زمانی یا ( Timeline ) کنید.
2- از پالت ( Video Effects ) که به فارسی هم اصطلاح جلو ه های تصویری می گوید. بروید.
3- اول جلوه تصويري Color Balance (HLS) را از پوشه Control Image روي كليپ موردنظر تان اعمال كنيد.
4- بعد از اعمال اين كليپ بايد پنجره Effects Control باز شود اگه باز هم نشد از منوي Window گزينه Show Effects Control را انتخاب كنيد.
5- از پنجره Effects Control پارامتر Saturation را منفي 100 كنيد با اين عمل فيلم تان سياه و سفيد مي شود كه براي اين منظور از جلوه Black & White پوشه Image Control نيز مي توانيد استفاده كنيد.
6- بعد از اينكه فيلم تان را كه با روش هاي فوق سياه و سفيد كرديد. بايد يك جلوه ديگري را نيز كه باعث زرد يا قديمتر كليپ تان مي شود را نيز روي فيلم تان اعمال كنيد. اين جلوه، جلوه Color Balance از پوشه Adjust كه اولين پوشه از جلوه هاي تصويري مي باشد.
7- بعد از اعمال جلوه تان پارامتر هاي مربوط به اين جلوه كه پائين تر از جلوه Color Balance (HLS) قرار مي گيرد را به طورت زير تنظيم كنيد.
Hue را كه به طور پيش فرض 100 مي باشد را 200 كنيد و پارامتر Lightnes را هم 150 كنيد و آخرين پارامتر را هم به حالت پيش فرض بگذاريد.
آرزوي موفقيت دارم برايتان GH.R.M ... همچنين از اينكه نتوانستم در اولين بار برايتان اين (ارسال پاسخ) را كامل كنم معذورم اميدوارم كه در ارسال پاسخ هاي ديگر اين مشكل پيش نيايد. فعلا
 
آخرین ویرایش:

pakzad

New Member
من این کارو کردم بد نبود حالا چطوری میتونم مثل فیلمهای قدیمی که یه سری خط روی تصویر میاد ومیره درست کنم؟
 

mpmostafa

New Member
سلام
دوستان اگه يه مقدار بيشتر از حد معمول با پرمير كار كرده باشند حتما پلاگينهاي زيادي رو جمع آوري كردند و از اونا استفاده ميكنند كه تو اكثر اونا افكت تبديل فيلم به فيلم قديمي وجود داره.اگر هم كه پلاگيني نداريد من پيشنهاد ميكنم از پلاگين boris استفاده كنيد.كه يه پلاگين كامل براي پرمير هستش. شايد يكسري از دوستان دوست داشته باشن اين كارا رو بدون پلاگين انجام بدن اما بايد قبول كنن بدون پلاگين هيچ كاري نميشه كرد.نصب يه پلاگين مثل boris ميتونه خيلي مفيد باشه
 

AIVIIR

New Member
سلام به همه دوستان عزیزم
دوست عزيز ميخوام يه توضيح بدم
اول اينکه اين حرف رو قبول ندارم که بدون پلاگين هيچ کاري نميشه کرد!! چون پلاگين ها هم بر پايه توانمنديها و ابزار نرم افزار مادر طراحي ميشن! يعني ميشه افکت هر پلاگين رو بصورت دستي بازسازي کرد به غير از موارد بسيار بسيار محدود!
اما old movie يا همون فيلم قديمي رو ميشه از ترکيب اين چند افکت بوجود آورد(premiere pro 2)
1- fast color correction براي بدست آوردن رنگ دلخواه
2-noise براي افزودن نويز و اقتشاش به تصوير
3-strobe light با تنظيم دقيق اين افکت ميتونيد اثر رد شدن نگاتيو از جلوي پرژکتور رو بازسازي کنيد يعني با تنظيم اين افکت تصوير بطور متناوب تاريک و روشن ميشه
4-براي ساخت خطوط متحرک ميتونيد از title کمک بگيريد يا با کمک Photoshop CS3 از همان خطوط يه انيميشن کوتاه بسازيد

توضيح:
1- از اينکه تنظيمات دقيق افکت ها رو توضيح ندادم شرمنده چون در غير اين صورت اين بحث طولاني ميشد! اما شک ندارم با هوش سرشارتون از پسش بر ميايد
2-شايد کمي مبهم باشه و ترجيح بديد از پلاگين استفاده کنيد اما اين رو بدونيد که اين کارها و سرو کله زدن با منو ها و فيلتر هاي پرماير باعث ميشه درک عميقي از اين نرم افزار بدست بياريد و اگر بخواهيد از ابتدا خودتون رو به پلاگين عادت بديد نميتونيد جزو اديتورهاي داراي سبک و ممتاز بشيد و خلاقيت شما کور ميشه!! ولي اگه بتونيد از تمام قدرت پرماير بطور کامل استفاده کنيد پلاگين ها رو هم به خدمت خواسته هاي خودتون در مياريد
3-ID خودم رو ميدم تا اگه تونستم کمکي به دوستاي عزيزم بکنم البته به شرطي که شما هم به من کمک کنيد منو از اطلاعاتتون محروم نکنيد
close7history
 

جدیدترین ارسال ها

بالا