قابلیت Nvidia PhysX تو مکس!!!!

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.این رو از 51 render گرفتم

PhysX Plug-in for 3ds Max v2.01

481_1.jpg


The NVIDIA PhysX plug-ins for Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, and Autodesk Softimage allow users of these DCC applications to easily create and manipulate physics simulations.

This new plug-in has been rewritten from the ground up. A few highlights of the new release:
Support for Max 2008, 2009, 2010, 32-bit and 64-bit.
A first-class toolbar and menu for creating and controlling the simulation.
A modifier-based approach to match workflow in 3ds Max, with greatly improved artist interface to the options.
A physical material system for using and adjusting physics properties on many objects at once.
Convenient constraint presets for common workflows.
Improved constraint visualization and performance.
Convenient ragdolls, deriving collision volumes from a skinned mesh.
Bake simulation results to keyframes for offline rendering.
Super simple samples created by engineers and yours truly. (Er, maybe I shouldn't have highlighted that.)
New documentation rewritten from scratch.

The plug-ins support a wide range of features such as:
Rigid bodies
Constraint specification
Cloth
Fluids
Soft bodies
Force fields
Exporting
Numerous sample projects

This great progress comes at a slight cost, however. Some PhysX features available in the previous plug-in are not (yet) exposed on the new version. Fluids, cloth, force fields, and soft bodies are not supported with this release. As demanded and deemed important, we will be adding features and improving the plug-in for the next releases. (Look in particular for the inclusion of awesome APEX Clothing in an upcoming release.)

User Guide:

[Copy to clipboard] [ - ]
CODE:
http://developer.download.nvidia.com/PhysX/tools/dcc-plugins/max/PhysX_Max_User_Guide.pdf




引用 报告 回复 admin
管理员
star_level3.gif
star_level3.gif
star_level1.gif




UID 1
精华 511
积分 24419
帖子 1657
阅读权限 200
注册 2006-12-29
状态 离线
#2
发表于 2010-1-10 13:14 资料 短消息 加为好友

481_2.jpg


PhysX Plug-in for 3ds Max v2.01 (物理加速插件)下载 Download


 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
عارف جان کاربردش چیه !؟ :green:
سلام محمد جان

حتما با راکتور خود مکس کار کردی و میدونی کارش چیه ؟

در واقع این پلاگین که بت انجین جدیدی ساخته شده یه سری باگ های تولید شده توسط راکتور مکس رو از بین میبره

یعنی اگه ما یه صحنه شلوغ پلوغ داشته باشیم و بخوام از لحاظ فیزیکی شبیه سازیش کنیم با راکتور حتما بعضی آبجکت ها توی همدیگه نفوذ میکنن
حتی اگه با راکتور نسخه 3 اینکار رو انجام بدی

ولی من به جرات میتونم بگم این ژلاگین بدون هیچ باگی وحتی با سرعت شبیه سازی بالا نیاز یه شبیه ساز حرفه ای رو فراهم میکنه

من توی یکی از کارام از این پلاگین در خلال یه پلاگین دیگه ای به اسم ری فایر که حتما اسمشو شنیدی استفاده کردم و بدون باگ شبیه سازی کردم
 
آخرین ویرایش:

amin.net

Member
با سلام
این پلاگین فقط با کارتهای گرافیکی nvdia کار می کنه یا با کارتهای ati نیز کار می کنه ؟
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
با سلام
این پلاگین فقط با کارتهای گرافیکی nvdia کار می کنه یا با کارتهای ati نیز کار می کنه ؟

اصلا ربطی به کارت گرافیک نداره...
فقط باید فایل انویدیا فیزیک رو دانلود کنید
به احتمال زیاد توی خود فایلی که عارف گذاشته موجود هست
 

pclord

کاربر متخصص
سلام به همه ی دوستان عزیز
این پلاگین با هر کارت گرافیکی باشه کار میکنه،اما چون انویدیا اون رو زده مطمئن باشید حتما با کارت گرافیک های انویدیا سازگاری بهتری داره.
البته این پلاگین نسخه کاملش نیست،فکر نکنم هنوز اومده باشه،این نسخه بیشتر امکاناتش فعال نیست.فقط 3تاش فعاله ،اما هر وقت نسخه کاملش بیاد میترکونه،چون خیلی بهترو قوی تر از راکتور مکسه.
موفق باشید.

این عکسها رو حتما مشهاهده کنید

http://www.orbaz.com/visualguide/particleflowtools/box2/images/EX1_PXShapeWorld_anim.gif

http://www.orbaz.com/visualguide/particleflowtools/box2/images/EX2_PXFrcDrg_anim.gif

http://www.orbaz.com/visualguide/particleflowtools/box2/images/EX2_PXFrcDrg_anim.gif

http://www.orbaz.com/visualguide/particleflowtools/box2/images/EX4_PXGlue_anim.gif

http://www.orbaz.com/visualguide/particleflowtools/box2/images/EX5_PXSolvent_anim.gif
 

pclord

کاربر متخصص
این فکر کنم همه ی امکاناتش فعال باشه:

NVIDIA PhysX For 3dsMax 2010 x32Bit & 64Bit - By Play_dvd_BOY's

NVIDIA PhysX For 3dsMax 2010 x32Bit & 64Bit

The NVIDIA PhysX plug-ins for Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, and Autodesk Softimage allow users of these DCC applications to easily create and manipulate physics simulations.

This new plug-in has been rewritten from the ground up. A few highlights of the new release:
Support for Max 2008, 2009, 2010, 32-bit and 64-bit.
A first-class toolbar and menu for creating and controlling the simulation.
A modifier-based approach to match workflow in 3ds Max, with greatly improved artist interface to the options.
A physical material system for using and adjusting physics properties on many objects at once.
Convenient constraint presets for common workflows.
Improved constraint visualization and performance.
Convenient ragdolls, deriving collision volumes from a skinned mesh.
Bake simulation results to keyframes for offline rendering.
Super simple samples created by engineers and yours truly. (Er, maybe I shouldn't have highlighted that.)
New documentation rewritten from scratch.

The plug-ins support a wide range of features such as:

Rigid bodies
Constraint specification
Cloth
Fluids
Soft bodies
Force fields
Exporting
Numerous sample projects

This great progress comes at a slight cost, however. Some PhysX features available in the previous plug-in are not (yet) exposed on the new version. Fluids, cloth, force fields, and soft bodies are not supported with this release. As demanded and deemed important, we will be adding features and improving the plug-in for the next releases. (Look in particular for the inclusion of awesome APEX Clothing in an upcoming release.

epi1l3.jpg

NVIDIA PhysX v2.01 For 3dsMax 2010 x32Bit & 64Bit

دانلود:
کد:
http://rapidshare.com/files/333427440/PhysX_For_3dsMax.rar

یا

http://depositfiles.com/en/files/m867eig6f
 

جدیدترین ارسال ها

بالا