فرق تو تابع attach و Duplicate

mshgames

Well-Known Member
سلام


بچه ها یه سوال داشتم

می خوام بدونم دو تا تابع که یکیشون یه مووی رو از کتابخونه می خونه (در واقع کپی میکنه)
و یکیشون یه مووی رو کپی میکنه (تا هر چه قدر)

چه فرقی با هم دارن ؟؟؟؟

به نظر شما استفاده از کدوم یکی از این دو تابع برایه کپی کردن یه شی منطقی تره (تو یه بازی فلش)
(تو اکثر بازی های فلش جدید از attachMovie استفاده میشه و در قدیمی ها از DuplicateMovieClip)



موفق باشید:cool:
 

BioDread

Banned
تو هنوز نمی خوایی بیایی تو as3?
راستی تو برای دخیره اطلاعات در بازیت از کلاس sharedobject استفاده میکنی؟
 

BioDread

Banned
فکر کنم DuplicateMovieClip یه مووی مجزا میسازه و حجم بالا میره ولی attachMovie همون موی هست و هیچی به حجم اضافه نمی کنه مثل اینکه به alt از یه چیزی کپی بگیری!!!
 

mshgames

Well-Known Member
تو هنوز نمی خوایی بیایی تو as3?
راستی تو برای دخیره اطلاعات در بازیت از کلاس sharedobject استفاده میکنی؟

فعلا رو 2 موندم (البته دیگه همه چی از بازی گرفته تا .. با AS3 ساخته میشه)
آره با shared Object :)




پس attachMovie کاره کپی رو میکنه ولی نسبت به Duplicate با این نتایج بهتره پس

ممنون ازت

موفق باشی:D
 

BioDread

Banned
من به این موضوع زیاد مطمئن نیستم
منتظر جواب بقیه دوستان هم بمون

:)
 

arashtavoosi

Active Member
شاید چون duplicateMovieClip از flashPlayer 4 و attachMovie از flashPlayer 5 قابل دسترسند، بازی نویسان مجبور بودند برای اینکه بازهاشون تو موبایلهایی که Flash Lite 1 (معادل flashplayer4) هم اجرا بشه از duplicateMovieClip استفاده کنند.
استفاده از duplicateMoveClip این محدودت رو داره که از اول بازی باید تمام مووی کلیپ هایی که در بازی از اونها استفاده می شه یه جای در گوشه کنار صفحه (احتمالا به صورت hide) قرار بگیره تا بشه ازشون استفاده کرد.
 

++Hadi++

Active Member
تفاوت attachMovie و duplicateMovie

سلام
آقا محمد جان اون چیزی که مسلمه ما شاگرد شماییم ولی تو این مورد یخده مطالعه داشتم که سعی می کنم حق شاگردی خودم رو به جا بیارم:
برای استفاده از
PHP:
duplicateMovie();
همون طوری که آقا آرش گفت باید یه نمونه از موویت تو صحنه باشه ، یه instanceName بهش بدی و نیازی به linkage سیمبل مادر نداره .بعد اسم نمونه جدیدت رو می دی و یه عدد به عنوان عمق نمونه و یه شماره به عنوان شماره کپی شده یا init Number که نشانگر شماره کپی شده هست.
استفاده از این روش باعث می شه تا فایلت به خاطر کپی هی متعدد نسبتا سنگین تر شه و حجم فایلت و کمی پردازش کار بالاتر بره و حتما حتما باید یه نمونه از مووی مورد نظر با نام نمونه ای خاص در صحنه ات باشه.
PHP:
myMovieInstanceName.duplicateMovie("newInstance",depth,init);
ولی کار کردن با
PHP:
attachMovie();
نیازی به نمونه درگ شده در صحنه نداری .
کافیه کتابخونه تو باز کنی و مووی مورد نظر رو linkage کنی و نام لینکیج شده رو داشته باشی . بعد با این تابع از اون کپی تهیه می کنی و رو حجم فایل و پردازش فایل تاثیر آنچنانی نمی زاره و کارت سبکتر می شه و واسه همین این متد بهتره . کار کردن با اون هم اینجوریه :
PHP:
this.attachMovie("LinkagedName","NewObjectInstancename",Init Num);
برای کار کردن با attach نیازی به هیچ نمونه درگ شده در صحنه نیست . تقریبا کار اون اینه که درگ رو به سیستم اکشن انجام می ده و مثل
PHP:
addchild();
نمونه مووی مادر رو نشون می ده .
موفق باشین ...
 

mshgames

Well-Known Member
سلام

ممنون از آقا آرش عزیز

و همچنین هادی جان ممنون ازت

پس بهترین گزینه attachMovie

موفق باشید
 

kiarash.M

Active Member
جمع بدندی :
کلا ؛ الان با این پردازشگارای حال حاظر ؛ دوره سرعت احرا باید خط بکشی .
در مورد attach باید گفت که وقیتی یه فایل swf ساخته میشه ؛ همه Object هایی که تو stage هستند و مواردی که با کد attach پیوست شدن به swf وارد میشن ؛ یعنی باقی object های تو library میمونند و export نمیشن ..

پس راه قشنگ تر و منطقی تر اینه ؛ اولین بار object از library اتچ بشه و هی از دوپلیکیت بشه ..
میتونی از attach استفاده نکنید و دستی drag کندید object رو تو stage و بعد duplicate .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا